וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פטראוס: המאהבת חשדה בידידה מהבסיס הסודי

מיהי ג'יל קלי, האישה שקיבלה איומים מהפילגש של דיוויד פטראוס? היא התנדבה לצבא ושירתה לאחרונה במטה הכוחות המיוחדים, שסייע לפנטגון בחקירת הפיגוע בקונסוליה בבנגזי

כלי התקשורת בארה"ב ממשיכים לעסוק הבוקר (שני) בזהותה של "האישה השלישית" בפרשה שהובילה להתפטרותו של ראש הסי-אי-איי, דייויד פטראוס. לפי התמונה שמתבהרת כעת, מסתמן שהמאהבת של פטראוס - מחברת הביוגרפיה שלו, פולה ברדוול – חשדה שהוא מנהל רומן עם ידידתו הקרובה, ג'יל קלי, בת 37, ושלחה לה מכתבים מאיימים בדואר האלקטרוני.

קלי הכירה את פטראוס, בן 60, כשהוצב בפלורידה לפני כחמש שנים. לפני כמה חודשים, היא קיבלה מסרים מאיימים מברודוול, בת 40, ופנתה לעזרה לבולשת. החוקרים, שהתחקו אחרי מקור האיומים, הגיעו לתיבת המייל של ברודוול, וגילו שם חליפת מכתבים שחשפה את הרומן שהיא מנהלת עם פטראוס.

קלי ובעלה סקוט מסרו לרשת איי-בי-סי כי הם נמצאים בקשרי ידידות קרובים מאוד עם פטראוס ועם בני משפחתו. "אנחנו מכבדים אותו ואת הפרטיות של משפחתו, ולכן אנו ושלושת ילדינו רוצים לקבל כעת יחס דומה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ין קלי, מימין, עם בעלה סקוט. משמאל: הולי, אשתו של דיוויד פטראוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון "טמפה ביי", היוצא לאור בעיר מגוריה של קלי, תיאר את יחסיה עם פטראוס כמשפחתיים למדי. לפי התיאור הזה, קלי החשיבה את פטראוס כסנדק לילדיה וכ"סבא של משפחתה". קלי, אזרחית שהתנדבה לצבא, הוצבה לאחרונה במטה הכוחות המיוחדים בקרולינה הצפונית, אחד הבסיסים החשאיים ביותר בארצות הברית. בין היתר, שם מתוכננים מבצעים של יחידות "אריות הים" ומבצעים לחיסולי מבוקשים באמצעות מל"טים. לפי אתר האינטרנט של "ניוזוויק", מכיוון שמטה הכוחות המיוחדים סייע לפנגטון ולסי-איי-אי בחקירת הפיגוע בקונסוליה בבנגזי, סביר להניח שקלי ופטראוס נתקלו זה בזו פעמים רבות לאחרונה.

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
פטראוס התפטר לפני השימוע בסנאט שנגע לחקירת הפיגוע. בתמונה: הקונסוליה הבוערת בבנגזי/רויטרס

לפי מקורות ב-FBI ששוחחו עם רשת סי-בי-אס, פטראוס טוען כי הקשר שלו עם קלי היה ידידותי ותו לא. לדבריו, הקשר הרומנטי שלו עם ברודוול החל בחודש נובמבר של השנה שעברה - כלומר, כחודשיים אחרי שהתמנה למנהל סוכנות הביון, והסתיים אחרי ארבעה חודשים – בסביבות חודש מרץ. מקורביו של פטראוס סיפרו כי הוא אמר להם שהמפגשים עם ברודוול לא היו תכופים, וכי הוא לא דחק בה להמשיך להיפגש אחרי שהרומן הסתיים.

ביום חמישי היה אמור פטראוס להופיע בשימוע בקונגרס ולהעיד לגבי חקירת הפיגוע בקונסוליה האמריקנית בבגנזי, שגבה את חייו של השגריר כריסטופר סטיבנס ואת חייהם של שלושה אמריקנים נוספים. מייקל מורל, סגנו של פטראוס, שמונה למנהל בפועל של הסי-אי-איי, יופיע במקומו לשימוע. לסנאט עדיין שמורה הזכות לאלץ את פטראוס להגיע לשימוע בצו מיוחד. לפי מרבית הפרשנים, החקירה שמנהלת הבולשת לא צפויה להסתיים בכתב אישום נגד פטראוס, מכיוון שלכל היותר עבר עבירה אתית ולא עבירה פלילית. ככל הנראה, ברודוול לא צפויה להיחקר על האיומים ששלחה במייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully