וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על פרשת פטראוס: "סומך על הגנרל אלן"

בבית הלבן הבהירו כי הנשיא עדיין בוטח במפקד נאט"ו באפגניסטן, אף שקידומו עוכב בחשד שניהל "תכתובות חשודות" עם אישה. במקביל, הורד מפקד אמריקאי בכיר בדרגה בשל מעילה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע הערב (שלישי) אמון במפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, הגנרל ג'ון אלן - שנחקר בחשד למעורבותו בשערורייה סביב פרישתו של ראש הסי-אי-איי, דיוויד פטראוס. אלן חשוד שניהל "תכתובות חשודות" מול ג'יל קלי, ידידתו של פטראוס, ששמה כבר נקשר בפרשה מוקדם יותר על רקע דיווחים כי קיבלה איומים מהמאהבת של פטראוס, פולה ברודוול.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הבהיר כי הנשיא לא מוטרד מהחקירה הפנימית שעובר המפקד הבכיר אלן. "לנשיא אובמה יש אמון מלא בגנרל אלן", נמסר. אלן צפוי להמשיך בתפקידו במקביל לחקירתו, אולם מוקדם יותר היום הורה שר ההגנה לאון פנטה לעכב את מינויו הצפוי למפקד יוקו"ם (הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב) ולמפקד כוחות נאט"ו באירופה.

הפרשה נחשפה עם התפטרות פטראוס, בשל רומן שניהל עם מחברת הביוגרפיה שלו, פולה ברודוול. במסגרת החקירה, מחלקת הבקרה של הפנטגון קיבלה מידע חדש מהאף-בי-איי, והחליטה לסרוק את תיבת הדואר של הגנרל אלן אחר "תכתובות חשודות". אלן, מפקד הכוחות הבינלאומיים, קיבל את התפקיד מידיו של פטראוס בחודש יולי בשנה שעברה, אחרי שפטראוס שב לארה"ב כדי להתמנות לראש הסי-אי-איי.

פרשת פטראוס: גם מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן נחקר

ג'יל קלי, ידידתו של ראש הסי-אי-איי דיוויד פטראוס, מחוץ לביתה בטמפה. פלורידה, 12 בנובמבר 2012. רויטרס
אלן חשוד שניהל עמה "תכתובות חשודות". קלי מחוץ לביתה בפלורידה/רויטרס

בתוך כך, זמן קצר לאחר שהורה על עיכוב קידומו של אלן, הוריד פנטה בדרגה מפקד בכיר בצבא – הגנרל וויליאם "קיפ" וורד, מפקד פיקוד אפריקה של הצבא האמריקאי. גורם בכיר דיווח לסוכנות הידיעות איי-פי כי וורד נענש בשל האשמות כי הוציא מקופת הצבא אלפי דולרים לשימושו האישי, איתם מימן בין היתר נסיעות ובילויים יקרים. גורמי צבא דיווחו לסוכנות כי ראש המטות המשולבים, מרטין דמפסי, התנגד להורדת וורד בדרגה מארבעה לשלושה כוכבים, אולם פנטה התעקש על כך. כמו כן, ייאלץ וורד לשלם לצבא פיצויים בסך 82,000 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully