וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה מאסרי עולם ליורה בחברת הקונגרס היהודייה

לפני כמעט שנתיים ירה ג'ראד לפנר בראשה של חברת הקונגרס האמריקאית גבריאל גיפורדס באריזונה - ורצח שישה בני אדם. בעלה של גיפורדס פנה אליו בבית המשפט: "חייה השתנו לנצח"

כמעט שנתיים מאז נורתה בראשה, פגשה אתמול (חמישי) חברת הקונגרס האמריקאית לשעבר, גבריאל גיפורדס, בבית המשפט לראשונה את האדם שירה בה. גיפורדס, כמו קורבנות נוספים מהירי באריזונה, הגיעה לשמוע את גזר דינו של ג'ראד לי לפנר, כשהיא מלווה בבעלה מארק קלי.

ניסיון ההתנקשות אירע בחודש ינואר אשתקד, בעת שגיפורדס – חברת המפלגה הדמוקרטית, שהתה במפגש ציבורי בעיר טוסון שבמדינת אריזונה. לפנר ירה בה מטווח קצר ולאחר מכן המשיך לירות בעוברים ושבים עד שנלכד. באירוע נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12 נוספים. באוגוסט השנה הודה לפנר בביצוע הירי ובמסגרת הסדר טיעון נקבע כי יוטל עליו עונש מאסר עולם ולא עונש מוות.

חברת הקונגרס האמריקאית לשעבר, גבריאל גיפורדס, מחוץ לבית המשפט ביום מתן גזר דינו של היורה ג'ארד לאפנר, 8 בנובמבר 2012. AP
"כל יום הוא מאבק מתמשך". גיפורדס ובעלה, מארק קלי, אתמול מחוץ לבית המשפט/AP

אתמול גזר בית המשפט על לפנר שבעה מאסרי עולם – שישה על כל אחד מששת קורבנות הירי ומאסר עולם נוסף על ניסיון ההתנקשות בפוליטיקאית היהודייה - ועוד 140 שנים מאחורי סורג ובריח. גיפורדס עצמה לא הרבה לדבר במהלך הדיון, אך היו מי שעשו את העבודה במקומה. "אולי הצלחת לתקוע לה כדור בראש, אך לא הצלחת להפיל את רוחה ומחויבותה להפוך את העולם למקום טוב יותר", פנה בעלה של גיפורדס ללפנר.

"חייה השתנו לנצח", אמר קלי בכאב לאדם שניסה להתנקש ברעייתו. "תכניתו שהיו לה עבור משפחתנו ועבור הקריירה שלה שונו לאין ערוך. כל יום הוא מאבק מתמשך לעשות את הדברים האלה שפעם היא הייתה כל כך טובה בהם". סוזי הילמן, שנורתה שלוש פעמים בתקרית, כאשר ניסתה להציל את שכנה בן התשע. "הפנת לעברי את הנשק וירית בי שלוש פעמים", פנתה הילמן ללפנר במהלך הדיון. "ועכשיו, אני יוצאת מאולם בית המשפט הזה ועד סוף חיי לא אחשוב עליך עוד".

ג'ארד לי לפנר, המואשם ברצח שישה בני אדם ובפציעתה של חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס באריזונה. רויטרס
שבעה מאסרי עולם. לפנר/רויטרס

בעלה של חברת הקונגרס לשעבר אף מתח ביקורת על הפוליטיקאים שנכשלו, לדבריו, במניעת אירועי ירי מסוג זה שאירע באריזונה. "יש לנו פוליטיקאים שמפחדים לעשות דבר פשוט כמו לעורר ויכוח משמעותי על חוקי הנשק שלנו וכיצד הם נאכפים", אמר קלי. "יש לנו נציגים שאינם מסתכלים על אירועי ירי כבעיה שיש לפתור, אלא כפיל הלבן בחדר שיש להתעלם ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully