וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאות שנה לפציעתה: חברת הקונגרס שבה לטוסון

בעיר באריזונה מציינים שנה לפיגוע בו נהרגו שישה, וגבריאל גיפורדס נפצעה אנושות. מקץ שנה, גיפורדס עדיין מתאוששת ונמנעת מהופעות בתקשורת - כשנותרו לה 4 חודשים להחליט על עתידה

בעיר טוסון שבמדינת אריזונה ציינו אתמול (ראשון) שנה לפיגוע בו נפצעה באורח אנוש חברת בית הנבחרים מהמדינה, גבריאל גיפורדס, שמאז הספיקה להתאושש בצורה מעוררת השתאות. גיפורדס הגיעה לעיר כדי להשתתף באירועי הזיכרון, ובשבת אף ערכה ביקור מפתיע ומרגש בחניון הסופרמרקט שבה הפתיע אותה המתנקש ג'ארד לאפנר, ירה בראשה, המשיך לירות, הרג שישה בני אדם ובהם שופט מקומי, ופצע 13 נוספים.

שנה חלפה מאז, וגיפורדס כבר מסוגלת לדבר וללכת - אך עדיין מצויה בעיצומו של תהליך שיקום ארוך וקשה, אותו היא עוברת בבית חולים ביוסטון שבטקסס. במהלך השנה האחרונה ערכה רק מספר מצומצם של הופעות בתקשורת, בהן הצבעה אחת בקונגרס על תקרת החוב וראיון לדיאן סוייר ברשת ABC, ולאחרונה "נצפתה" מחלקת ארוחות חג לחיילים בחג ההודיה. עם זאת, נמסר כי במהלך הביקור הנוכחי באריזונה, היא לא תדבר עם התקשורת.

טקס זיכרון ביום השנה לפיגוע בו נרצחו שישה בני אדם ונפצעה חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס, טוסון, אריזונה, 7 בינואר 2011. רויטרס
אחד מטקסי הזיכרון שנערכים בימים אלו באריזונה/רויטרס

לאריזונה הגיעה גיפורדס כבר בשבוע שעבר, כדי להשתתף בשורה של אירועי זיכרון, בהם בין היתר ביקור בקניון מחוץ לעיר הקרוי על שמו של גייב צימרמן, אחד ההרוגים בפיגוע. לאחר הביקור העלה בעלה של גיפורדס, האסטרונאוט לשעבר מארק קלי, תמונה של השניים בקניון. תמונות של גיפורדס המשתקמת היו מצרך נדיר למדי במהלך השנה האחרונה.

שנה לאחר האירוע, עדיין אין תשובה ברורה לשאלה: מתי - אם בכלל - מתכוונת גיפורדס לשוב לתפקיד שהיא כה אהבה? מקורביה, בהם בעלה, אומרים שוב ושוב כי המוטיבציה שלה גבוהה ביותר להשלים את תהליך ההחלמה ולשוב לוושינגטון, ואף להיעזר בסיפורה מעורר ההשראה כדי לאחות קרעים פוליטיים בבירה. נותרו לה עוד חמישה חודשים להחליט: עד חודש מאי, עליה להירשם כדי לעמוד לכהונה נוספת, בבחירות שייערכו בנובמבר, במקביל לבחירות לנשיאות.

טקס זיכרון ביום השנה לפיגוע בו נרצחו שישה בני אדם ונפצעה חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס, טוסון, אריזונה, 7 בינואר 2011. רויטרס
שישה צלבים לזכר ששת ההרוגים, היום בטוסון/רויטרס

האם היא תצליח לעמוד בכך? בראיון לפני חודשיים ניתן היה לראות כי היא אכן עברה התקדמות עצומה, אך גם שיש לפניה עוד דרך ארוכה - דיבורה היה קטוע, היא חזרה על מלים וניכר היה שהיא מתקשה. עם זאת, התעקשה אז, "אני מתחזקת ומשתפרת. יש לי הרבה מה לומר, ואני אדבר טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully