וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היורה בחברת הקונגרס יחמוק מעונש מוות?

רויטרס

5.8.2012 / 16:00

כבר שלוש פעמים נדרש בית המשפט להכריע בסוגיות שפיותו של ג'ארד לי לפנר, שבינואר 2011 ירה בגבי גיפורדס ורצח 6 בני אדם באריזונה. מחרתיים הוא צפוי לחתום על הסדר טיעון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ג'ארד לי לפנר, המואשם ברצח שישה בני אדם ובפציעתה של חברת הקונגרס גבריאל (גבי) גיפורדס באריזונה, צפוי לחתום על הסדר טיעון. לפי גורם הבקיא בפרשה, העסקה צפויה להיחתם כבר ביום שלישי.

לפנר, שעד כה כפר באשמה, צפוי לשנות את עמדתו מחף מפשע לאשם, אחרי שפסיכיאטרים שהוסכמו על שני הצדדים יאשרו שהוא כשיר לעמוד לדין. ואולם, פרטי ההסדר אינם ברורים לגמרי. כלי תקשורת רבים בארה"ב מסכימים שלפנר – המטופל בכפייה בתרופות נגד סכיזופרניה - צפוי להודות באשמה, אך פרשנים חלוקים בשאלה מה יהיה השלב הבא, שכן עדיין השופט יכול לגזור גזר דין מוות על כל מי שהוגדר כשיר לדין והורשע ברצח.

גבריאל גיפורדס מקבלת חיבוק מהנשיא ברק אובמה עם הגעתה לביקור פרידה מהקונגרס לאחר פרישתה, לנאום "מצב האומה" של הנשיא, 24 בינואר 2012. Pablo Martinez Monsivais, AP
גיפורדס עם הנשיא ברק אובמה בקונגרס בתחילת השנה/AP, Pablo Martinez Monsivais

ממשרד התובע המחוזי בפיניקס, אריזונה, נמסר בתגובה כי "לא ניתן לאשר או להכחיש" אם לפנר צפוי להודות באשמה. ארבעת הפרקליטים המייצגים את לפנר לא הגיבו לבקשה מצד סוכנות הידיעות רויטרס לתגובה בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

49 סעיפי אישום: כמה יישארו אחרי הסדר הטיעון?

לפנר, בן 23, מואשם ב-49 סעיפי אישום, בהם רצח וניסיון התנקשות בחבר קונגרס. בין קורבנותיו בטבח היו שופט פדרלי וילדה בת תשע. לא ברור אם חלק מסעיפי האישום נגדו יומרו בסעיפים קלים יותר במסגרת הסדר הטיעון או ימחקו כליל.

גיפורדס, חברת המפלגה הדמוקרטית, ערכה אז מפגש עם תושבי אריזונה מחוץ למרכול בעיר טוסון. לפנר ירה לעברה מטווח קצר, פגע בראשה, והסב לה פציעות קשות במוחה. הוא פצע 13 בני אדם נוספים. בינואר 2012 התפטרה גיפורדס ממשרתה בבית הנבחרים כדי להתמקד בשיקום.

הטבח היה בינואר 2011. בתקשורת האמריקנית דווח בהרחבה על אווירת הסתה שקדמה לרצח, בייחוד מצד פוליטיקאים מהימין המזוהים עם תנועת "מסיבת התה". בין היתר הופצה בזמנו "מפת חיסולים פוליטית" שבהם הופיע גם המחוז שבראשה עמדה גיפורדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully