וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתמקד בשיקום: חברת הקונגרס גיפורדס פורשת

מי שנורתה בראשה לפני שנה בניסיון התנקשות, וששיקומה הדהים את ארצות הברית כולה, הודיעה הערב כי תזוז הצדה. "אריזונה בראש מעייניי, ונכון שאפרוש השבוע", אמרה בסרטון

זזה הצידה, בינתיים: חברת הקונגרס מאריזונה, גבריאל גיפורדס, אשר נורתה ונפצעה באורח אנוש לפני שנה בטוסון, הודיעה הערב (ראשון) כי תפרוש זמנית מהחיים הפוליטיים, כדי להתמקד בתהליך השיקום המורכב שלה. גיפורדס, שכבשה את לבבות אזרחי ארצות הברית בשיקומה המדהים, כשניצלה ממוות בזמן מסע הירי המחריד שנפתח לעברה, אמרה בסרטון מיוחד: "יש לי עוד הרבה עבודה, ומכיוון שאריזונה נמצאת בראש מעייניי, אני חושבת שנכון שאפרוש השבוע". משמעות ההחלטה היא שגיפורדס לא תתמודד שוב על תפקידה בבחירות בנובמבר הקרוב, והמפלגה הדמוקרטית עשויה לאבד מושב מפתח בבית הנבחרים, במדינה שלרוב מצביעה למועמדים רפובליקניים.

"אריזונה היא ביתי, ותמיד תהיה", כתבה עוד גיפורדס. "הרבה קרה בשנה האחרונה. אנחנו לא יכולים לשנות זאת, אבל אני יודעת שהנושאים שנלחמנו עבורם יכולים לשפר את מצבנו: תעסוקה, אבטחת הגבולות, ותיקי הצבא. אנחנו יכולים לעשות הרבה מאוד, אם רק נעבוד יחד". גיפורדס ניצלה את הבמה כדי להתייחס לתקרית האיומה ההיא, ואמרה: "אני לא זוכרת הרבה מהיום ההוא, אבל את האמון שהפקדתם בידיי לא אשכח לעולם. תודה על תפילותיכם, ועל כך שנתתם לי זמן להחלים". לסיום, התייחסה גיפורדס גם למצבה הרפואי: "מצבי הרפואי משתפר, מצב רוחי מצוין. אני עוד אחזור, ויחד נעבוד לטובתה של אריזונה ולטובת ארצות הברית כולה. תודה לכולכם".

חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס באירוע זיכרון במלאות שנה לפיגוע בו נפצעה אנושות, טוסון, אריזונה, 8 בינואר 2012. רויטרס
עוד תחזור לזירה הפוליטית? גיפורדס/רויטרס

לפני כשבועיים חזרה גיפורדס לטוסון, לראשונה מאז התקרית. היא הגיעה לעיר כדי להשתתף באירועי הזיכרון לציון שנה לאירועים, בהם קיפחו את חייהם שישה בני אדם ובהם שופט מקומי, ונפצעו 13 בני אדם נוספים. גיפורדס אף הגיעה לביקור מפתיע בחניון הסופרמרקט שבה הפתיע אותה המתנקש, ג'ארד לפנר.

גיפורדס, שכבר מסוגלת לדבר וללכת, עדיין מצויה בעיצומו של תהליך שיקום ארוך וקשה, אותו היא עוברת בבית חולים ביוסטון שבטקסס. במהלך השנה האחרונה ערכה רק מספר מצומצם של הופעות בתקשורת, בהן הצבעה אחת בקונגרס על תקרת החוב וראיון לדיאן סוייר ברשת ABC. לאחרונה אף "נצפתה" מחלקת ארוחות חג לחיילים בחג ההודיה, יחד עם בעלה, האסטרונאוט מארק אי. קלי.

עד לפציעתה החמורה, נחשבה גיפורדס, בת 41 בלבד, להבטחה פוליטית גדולה במפלגה הדמוקרטית. גיפורדס, המוגדרת כ"Blue Dog", דהיינו דמוקרטית מתונה יחסית (היא אף מכנה עצמה "רפובליקנית לשעבר"), נבחרה לראשונה לבית הנבחרים ב-2007, ומאז זכתה בבחירות פעמיים נוספות. רק הזמן יגיד אם תזכה חברת הקונגרס, יהודייה רפורמית, לחזור לזירה הפוליטית ולהגשים את ההבטחה.

עוד בנושא
צפו: חברת הקונגרס שנורתה בראשה מחלקת אוכל לחיילים
צפו: חברת הקונגרס שנורתה בראשה מספרת על השיקום
גבריאל גיפורדס שבה לקונגרס - והתקבלה בתשואות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully