וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר קבע כי מפלגה ברשות השר כחלון תגרוף 13-20 מנדטים

סקר קבע כי מפלגה ברשות השר כחלון תגרוף 13-20 מנדטים, דו"ח האבטלה החודשי פורסם בארה"ב, חרדי נדקר במזרח ירושלים וזוג הורים נהרגו בתאונת אופנוע. אלה היו כותרות השבת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בתיעוד מזירת תאונת האופנוע סמוך ליקנעם, הבוקר)

סקר העומק שהזמינו מקורביו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, אשר נועד לבדוק את כדאיות הקמת מפלגה עצמאית בראשותו, ושבו תלו המקורבים תקוות שישכנע אותו לרוץ – הגיע אתמול (שישי) לידיו של השר. לדברי היועץ האסטרטגי העובד עם כחלון, אייל אריאל, "הסקר ענה מאוד על הציפיות, והממצאים מתאימים למה שחשבנו מההתחלה שנראה. הוא קובע חד-משמעית שיש מקום להקמת רשימה חברתית שתהיה לה עוצמה ושתשנה את ההתייחסות לנושא החברתי. לכחלון יש את היכולת, וההחלטה נמצאת רק בידיים שלו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בועידת הליכוד, גני התערוכה, ת"א ,אוקטובר 2012. דרור עינב
כחלון ונתניהו בוועידת הליכוד, בחודש שעבר/דרור עינב

אריאל ציין כי על פי ממצאי הסקר, מפלגה בראשותו של השר הפופולרי עשויה לגרוף מנדטים בטווח הנע בין 13, ברף התחתון (כפי שהציגו סקרים שפורסמו ביממה האחרונה בערוץ 2 ובידיעות אחרונות), ועד ל-20 מנדטים, במצב אופטימלי. מתוצאות הסקרים עולה כי כחלון "נוגס" במנת המנדטים של הליכוד בעיקר, כמו גם באלה של מפלגת העבודה ו"יש עתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אובמה: "הכלכלה מחלימה"; רומני: "הקיפאון מעציב"

ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, גרר דו"ח התעסוקה שפרסם אתמול משרד העבודה האמריקאי תגובות סותרות מהמועמדים ברק אובמה ומיט רומני. בעוד הבית הלבן התמקד בהפתעה החיובית הודות למקומות העבודה החדשים, העדיף המתמודד הרפובליקני להפנות את הזרקור לעבר הנתון אודות עלייה בשיעור האבטלה במדינה.

מהדו"ח, שמהווה קרקע פורייה לתעמולה מצד שני המטות, עלה כי בחודש שעבר נוספו למשק האמריקאי לא פחות מ-171 אלף משרות חדשות. בבית הלבן מיהרו אחר הצהריים להגיב לנתון, ואמרו כי הוא מדגיש את הצורך להמשיך במדיניותו של הנשיא אובמה, שמוציאה את המדינה מהמיתון. "הדו"ח מהווה עדות לכך שהכלכלה האמריקאית ממשיכה להחלים מהפצעים שגרמה לה ההאטה הגדולה ביותר מאז השפל הכלכלי של שנות ה-20", אמר אלן קרוגר, יו"ר הוועדה המייעצת לבית הלבן בנושאים כלכליים. על אף דבריו של קרוגר, מומחים בתחום מעריכים כי חלק מהמשרות החדשות הן תוצאה של כניסת מובטלים שלא היו רשומים כמבקשי תעסוקה אל תוך מעגל העבודה.

רומני העדיף כאמור להתמקד בנתון הפחות מעודד עבור אובמה, שדו"ח זה הוא נקודת הציון האחרונה של ארבע שנותיו בבית הלבן, לפני הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. בנאום שנשא במדינת וויסקונסין התייחס רומני לעלייה של עשירית האחוז (מ-7.8% אבטלה ל-7.9%) ואמר כי "אובמה התחייב ששיעור האבטלה יהיה 5.2%, אבל היום אנו למדים כי הוא עומד על 7.9% - 9 מיליון משרות פחות ממה שהבטיח".

חשד לפיגוע דקירה: יהודי בן 34 נפצע בינוני בירושלים

יהודי חרדי בן 34 נדקר אמש בגבו על ידי שני צעירים ערבים בדרך יריחו שבשכונת ראס אל-עמוד בירושלים. צוות של מגן דוד אדום פינה את האיש במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. שני החשודים בדקירה נמלטו מהמקום. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה, כאשר ככל הנראה מדובר באירוע על רקע לאומני.

מחקירה ראשונית עולה כי הנפגע צעד עם חברו מהכותל לכיוון מתחם מוסקוביץ' שבראס אל-עמוד, כשלפתע סמוך לכיכר ראס אל-עמוד התנפלו עליהם שני צעירים פלסטינים ודקרו אותו בגבו. השניים המשיכו לצעוד למתחם מוסקוביץ', משם הזעיקו את כוחות ההצלה. חברו שהיה עמו לא נפגע ושני החשודים, כאמור, הספיקו להימלט מהמקום.

חשד לטרור יהודי: כתובות "תג מחיר" ליד רמאללה

כתובות "תג מחיר" רוססו אתמול אחר הצהריים בכפר בורקה, הסמוך לרמאללה. על פי החשד, פעילי ימין קיצוניים שהגיעו למקום ריססו את הכתובות, בהן "רמת מגרון סורגת כיפה" ו-"תג מחיר". בעקבות דיווחים שהתקבלו במערכת הביטחון, הוזעקו למקום כוחות הביטחון, אך החשודים נמלטו. החשד הוא כי הפעילים ניסו גם להצית כלי רכב בכפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים נמלטו מהמקום. אחת מהכתובת שרוססו אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיר פתח, ד"ר נביל שעת', אמר הבוקר כי מאחורי ההחלטה לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם עומד, בין השאר, הרצון להתקבל כחברה בארגונים בינלאומיים ובראשם בית הדין הבינלאומי בהאג. "אם נצטרף לבית הדין, נוכל לתבוע את ישראל על הפשעים שלה", אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". עוד אמר כי הבקשה הפלסטינית להתקבל כמדינה משקיפה באו"ם "תזכה לתמיכה אדירה".

"זו מערכה מדינית שתאפשר לנו להצטרף למוסדות הבינלאומים ולחתום על אמנת ז'נבה הרביעית", הוסיף שעת'. "ישראל הרי אינה רוצה שאף אחד יעמיד אותה לדין על הפשעים שהיא מבצעת".

זוג הורים נהרגו בתאונת אופנוע ליד יקנעם

הבוקר נהרגו בני הזוג ליאת ואביקם גור בעת שרכבו על אופנוע בכביש 70 ליד יקנעם. רוכב אופנוע נוסף, כבן 30, נפצע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. בני הזוג גור, שהתגוררו בהוד השרון, הותירו אחריהם ילד משותף בן שלוש וכן את בנו של אביקם מנישואיו הקודמים, בן 13.

עובד, שארגן את הטיול אליו יצאו בני הזוג הבוקר, סיפר כי "יצאנו הבוקר לטיול כ-80 אופנוענים מטעם מועדון האופנוענים הישראלי. היינו אמורים לעלות לגליל העליון ולטייל שם. יצאנו קצת לפני השעה 8:00 מגלילות ובדרכנו לצומת אלונים להפסקת הבוקר, אני נסעתי אחריהם וראיתי שמסיבה כלשהי אביקם איבד את השליטה על האופנוע, החליק והתנגש בגדר הבטיחות. מיד עצרנו ורצנו לבדוק את מצבם. אני בדקתי את הדופק של אביקם וחבר אחר בדק את זה של ליאת. מיד הבנו שהם נהרגו".

אביקם וליאת גור, בני הזוג שנהרגו בתאונת דרכים נובמבר 2012. באדיבות המשפחה
"מודל לחיקוי עבור רוכבים רבים". אביקם וליאת גור/באדיבות המשפחה

"מדובר ברוכב משכמו ומעלה, שקול, שלא עושה טעויות", סיפר עובד על חברו אביקם. "הוא התאמן בארץ ובחו"ל ואימן רכיבה מקצועית, גם את רוכבי האופנוע של משטרת התנועה. מדובר באדם בעל רמת רכיבה מהגבוהות בארץ והוא היה מודל לחיקוי עבור רוכבים רבים".

טנקים של צבא סוריה חדרו לשטח המפורז בגולן

שלושה טנקים של צבא סוריה חדרו בשעות הצהריים לשטח המפורז ברמת הגולן, כך אישרו גורמים בצה"ל. קצין בפיקוד צפון מסר לוואלה! חדשות כי הטנקים זוהו בתצפית של צה"ל, וכי תלונה רשמית הועברה בנושא לכוחות האו"ם בשטח. כמו כן, הועלתה רמת הדריכות לאורך הגבול עם סוריה.

הקצין הוסיף כי בשעות האחרונות התגברה הלחימה בין צבא סוריה לבין כוחות המורדים הסורים, וכי בקרבות נעשה שימוש בפגזי טנקים, פצצות מרגמה וירי מנשק קל. במהלך הלחימה ניסה צבא סוריה לבצע איגוף לכפר ביר עג'ם, הנמצא בלב השטח המפורז שברמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully