וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: אחרי האו"ם, נתבע את ישראל על פשעיה

ניר יהב

3.11.2012 / 9:25

ד"ר נביל שעת' טוען כי שדרוג מעמדה של הרשות יסלול את חברותה בבית הדין הבינלאומי בהאג. "ישראל לא רוצה שיעמידו אותה לדין על פשעיה. בקשתנו באו"ם תזכה לתמיכה אדירה"

בכיר פתח, ד"ר נביל שעת', אמר הבוקר (שבת) כי מאחורי ההחלטה לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם עומד, בין השאר, הרצון להתקבל כחברה בארגונים בינלאומיים ובראשם בית הדין הבינלאומי בהאג. "אם נצטרף לבית הדין, נוכל לתבוע את ישראל על הפשעים שלה", אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען'. עוד אמר כי הבקשה הפלסטינית להתקבל כמדינה משקיפה באו"ם "תזכה לתמיכה אדירה".

ראיון עם נביל שעת. דרור עינב
. נביל שעת'/דרור עינב

"זו מערכה מדינית שתאפשר לנו להצטרף למוסדות הבינלאומים ולחתום על אמנת ז'נבה הרביעית", הוסיף שעת'. "ישראל הרי אינה רוצה שאף אחד יעמיד אותה לדין על הפשעים שהיא מבצעת".

בימים האחרונים השלימה הרשות את ניסוח הבקשה לאו"ם להתקבל כמדינה שאינה-חברה במוסדותיו, וכעת היא נערכת להשקיע את מירב מאמציה הדיפלומטים כדי לשכנע את מדינות העולם לתמוך בבקשה לקראת ההצבעה הצפויה. בין השאר משגרת הרשות משלחות פלסטיניות רמות-דרג לבירות העולם כדי לשכנע את ההנהגה המקומית לתמוך בבקשה.

גורם פלסטיני בכיר אמר השבוע כי יו"ר הרשות אבו מאזן הורה למשרד החוץ לבטל את חופשותיהם של כל העובדים בנציגויות הדיפלומטיות על מנת לאפשר לשגרירויות לפעול ביתר-קלות כדי לשכנע את המדינות השונות לתמוך בבקשה הפלסטינית. בנוסף הורה אבו מאזן להשקיע מאמצים בעיקר במדינות שטרם השיבו בחיוב לבקשה לתמוך בפלסטינים באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully