וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקר הגיע, בסביבת כחלון מרוצים: "עונה על הציפיות"

פנחס וולף

2.11.2012 / 13:49

סקר העומק שהזמינו מקורבים לשר, כדי לבחון הקמת מפלגה עצמאית, קובע כי הוא עשוי לזכות ב-13-20 מנדטים. במקביל, נודע כי כחלון הוריד מהפרק אפשרות לקבל שריון בליכוד-ביתנו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בכחלון בישיבת סיעת הליכוד, לפני כשבועיים)

סקר העומק שהזמינו מקורביו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, אשר נועד לבדוק את כדאיות הקמת מפלגה עצמאית בראשותו, ושבו תלו המקורבים תקוות שישכנע אותו לרוץ – הגיע היום (שישי) לידיו של השר. לדברי היועץ האסטרטגי העובד עם כחלון, אייל אריאל, "הסקר ענה מאוד על הציפיות, והממצאים מתאימים למה שחשבנו מההתחלה שנראה. הוא קובע חד-משמעית שיש מקום להקמת רשימה חברתית שתהיה לה עוצמה ושתשנה את ההתייחסות לנושא החברתי. לכחלון יש את היכולת, וההחלטה נמצאת רק בידיים שלו".

משה כחלון שוקל הקמת מפלגה: "יקבל 20 מנדטים". דרור עינב
סקר משביע רצון. כחלון/דרור עינב

אריאל ציין כי על פי ממצאי הסקר, מפלגה בראשותו של השר הפופולרי עשויה לגרוף מנדטים בטווח הנע בין 13, ברף התחתון (כפי שהציגו סקרים שפורסמו ביממה האחרונה בערוץ 2 ובידיעות אחרונות), ועד ל-20 מנדטים, במצב אופטימלי. מתוצאות הסקרים עולה כי כחלון "נוגס" במנת המנדטים של הליכוד בעיקר, כמו גם באלה של מפלגת העבודה ו"יש עתיד".

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע היום כי כחלון הוריד לחלוטין מהפרק את האפשרות לקבל שריון ברשימת הליכוד-ביתנו והבטחה לשר בכיר. כעת, כך נראה, הוא מתלבט בין ריצה עצמאית לבין פסק זמן מהפוליטיקה ואף בוחן אפשרות של לימודים בחו"ל.

אתמול בערב נטה כחלון לשלול את הקמת המפלגה החדשה, למרות התחזיות האופטימיות. הוא אמור להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך סוף השבוע, לאחר שהשניים כבר נפגשו אתמול. גורמים המעורים בעניין אמרו לוואלה! חדשות כי הוא התכוון לומר לנתניהו: הסקרים הוכיחו מה שאני שווה, אבל אני מוותר על העניין בשביל הליכוד. עם כל הכבוד, אני לא רוצה להילחם בליכוד וללכת ראש בראש נגד ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת התקציב הבוקר, אוגוסט 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הציע לשריין את כחלון במקום השלישי ברשימה, ולהבטיח לו את תיק האוצר. ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עם זאת, בסביבה הקרובה שלו אמרו היום כי אינם מכירים את כוונתו של כחלון לוותר, וכי הוא מצוי בהתלבטות אמיתית עם עצמו כיצד לנהוג – לרוץ בראש מפלגה חברתית חדשה או לקחת פסק זמן כפי שהתכוון מלכתחילה. במהלך סוף השבוע הוא יתייעץ עם משפחתו, במוצאי שבת תתקיים ישיבת מטה של הצוות המצומצם המקורב אליו, ורק לאחר מכן, כנראה ביום ראשון, הוא יודיע סופית על החלטתו.

אתמול פורסם בוואלה! חדשות כי מקורבו של ראש הממשלה וראש לשכתו בעבר, נתן אשל, הגיש בשמו של נתניהו הצעה יוקרתית לכחלון, בתמורה שישוב ויתמודד ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות הקרובות. על פי ההצעה, כחלון ישוריין אם ירצה למקום השלישי ברשימת "הליכוד-ביתנו", יובטח לו לקבל את תיק האוצר או תיק תמ"ת "מורחב", וכן התואר "משנה לראש הממשלה. אשל הגיש את ההצעה לכחלון בפגישה שהתקיימה אתמול בין השניים בתל אביב. אשל מצדו, מכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר ב"שקר לא נכון".

נתן אשל. עומר מירון
עומד מאחורי ההצעה של נתניהו. נתן אשל/עומר מירון

בפני כחלון עומדות מספר אפשרויות: ריצה משותפת עם אהוד אולמרט וציפי לבני – אפשרות שהוא שולל כמעט על הסף; הקמת מפלגה "חברתית" בראשותו והיענות להצעה של נתניהו, שבה תומך גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לשריון מקום והבטחה לתפקיד שר בכיר. ליברמן, אגב, גם ניסה בימים האחרונים לשכנע את כחלון לקבל את ההצעה.

שתי האפשרויות היותר ריאליות, שביניהן יבחר כנראה, הן הקמת מפלגה חברתית-ימנית, בתקווה ל"גניבת" קולות מגוש המרכז-שמאל או התכנית המקורית – לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ושיבה לזירה לקראת הבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully