וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי כחלון: "יתמודד לבד או שיילך הביתה"

פנחס וולף

1.11.2012 / 18:53

בעוד הספקולציות על כוונותיו של משה כחלון בשיאן, מקורביו שוללים אפשרות שיחבור ליחימוביץ' או ללבני. "אם יקים רשימה, האנשים יתאפיינו במרכז עם נטייה ימינה"

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

צפו בשר כחלון בוועידת הליכוד

לאחר סקר שפרסמה אתמול יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', לפיו המפלגה בראשותה, ובהצטרפות השר משה כחלון, תשווה את מספר המנדטים עם הליכוד, מסתבר שהפרסום לא שירת אותה, שכן מסתמן שאם יתמודד במערכת הבחירות הנוכחית, ככל הנראה יהפוך כחלון ליריבה הפוליטי. מקורביו הבהירו היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי "כחלון לא רואה את עצמו חלק מרשימה עם שלי בשום אופן".

"ההבדלים האידיאולוגיים ביניהם גדולים", הסבירו מקורבי כחלון. "כעת יש שתי אפשרויות שהוא יבחר אחת מהן: או שהוא הולך הביתה, או שירוץ ברשימה עצמאית, גם בלי לבני. הלחץ עליו היה הרבה זמן, החידוש של השבוע זה שהוא מוכן להקשיב היום לדברים שלא היה מוכן להקשיב לפני זה".

משה כחלון בועידת הליכוד, אוקטובר 2012. דרור עינב
"לא רואה את עצמו חלק מרשימה עם שלי בשום אופן". כחלון/דרור עינב

עוד הוסיפו המקורבים כי דעותיו ועמדותיו של כחלון ידועות. "החשיבות שבמהלך שלו היא ביכולת שייצור משהו שייצג יותר את העם. החיבור עם שלי הוא חיבור שלא יעלה על הדעת. זה לא עונה לצורך הזה", ציינו. "אם הוא יקים רשימה, יהיו שם אנשים מגוונים, אבל מה שיאפיין אותם זה מרכז עם נטייה ימינה ורגישות חברתית. הוא לא ייצא אישית נגד ראש הממשלה".

"טעות של ראשי הליכוד לא להבין את כוחו"

אחד הדברים שגרמו לכחלון לחשוב ברצינות על עריקה מהליכוד הוא המהלך של איחוד הליכוד וישראל ביתנו, עליו הודיע לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זמן קצר לפני, אך מבלי להתייעץ עמו. "אם עד המהלך הוא אמר 'אני ליכוד', והיה קשה לו לעזוב את הליכוד, המהלך ששליש מהרשימה זה לא הליכוד משנה את התמונה", הסבירו מקורביו. לדבריהם, "אולי היום הנהגת הליכוד מבינה עד כמה פספסו כשלא הבינו שהוא האלקטורט הכי גדול שלהם. ראש הממשלה היה עושה נכון אם היה מתייחס אליו אחרת והיה מבין את כוחו האלקטורלי. מדובר באדם נעים הליכות. הייתה טעות של ראשי הליכוד לא להבין את כוחו".

בתוך כך, מפלגת העצמאות הכחישה באופן גורף את הפרסומים לפיהם גורמים מטעמה מנהלים מגעים עם כחלון על הצטרפותו. "אין ולא היו מגעים בין מפלגת העצמאות לבין אף גורם פוליטי אחר, לרבות משה כחלון לגבי איחוד, מיזוג, חבירה וכדומה", נמסר מהמפלגה.

סקר גיאוקרטוגרפיה שפורסם היום מעלה כי אם כחלון ייבחר להקים רשימה עצמאית ולהתמודד בראשה בבחירות הקרובות לכנסת, הוא צפוי לקבל עשרה מנדטים. לפי נתוני הסקר, כחלון מחליש במנדט את הליכוד ביתנו, שיורד ל-43, מחליש בשלושה מנדטים את העבודה שיורדת ל-16, בשני מנדטים את האיחוד הלאומי, שקטן בחצי - לשני מנדטים, במנדט אחד את "יש עתיד" שצפויה לקבל 13, וכן צפוי כחלון לגזול גם שני מנדטים מש"ס, שזוכה בסקר לעשרה מנדטים במקום 12. יצוין כי מכון גיאוקרטוגרפיה עורך סקרים רבים עבור מפלגת הליכוד, ומטעמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully