וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמקן המסתורי של סין המריא: מה הוא מסוגל לעשות?

תחת מעטה חשאיות ובשדה פרטי, בוצעה אמש טיסת ניסוי ראשונה למטוס החדש, שככל הנראה הועתק ממתחריו האמריקניים. לא ברור מהן יכולותיו של כלי הטיס. ב-2011 נחשף מטוס דומה

צילום: הטלוויזיה הסינית, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סין ביצעה טיסת ניסוי ראשונה במטוס קרב חדש, המוגדר כבעל יכולות חמקניות - כך מדווחים בלוגרים עצמאיים מסין, שהדליפו למערב תצלומים המתעדים את הטיסה. ככל הנראה, מדובר באב-טיפוס למטוס חדש, השונה ממטוס אחר שנחשף בסין לפני כמעט שנתיים.

לפי הדיווחים החדשים, הטיסה התבצעה אתמול (רביעי), בשדה תעופה פרטי השייך לחברת שן-יאנג, בצפון-מזרח המדינה. הטיסה ארכה כעשר דקות. המטוס, צבוע אפור-כהה, לווה במעופו במטוס קרב מדגם סוחוי, אף הוא משוח בצבעי ניסוי צהבהבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס החשאי באוויר, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כמה חודשים דלפו למערב תצלומים ראשונים של המטוס החדש, ובשל מגבלות הצנזורה הסינית לא ידוע מהו שמו ולאיזה זרוע של הצבא הוא מיועד. בלוגרים בסין דיווחו כי הדגם החדש מכונה J-31, וכי נעשו בו כמה שיפורים מאז שנחשף בחודש ספטמבר האחרון. נראה כי עיצובו שואב השראה עמוקה מעיצובו של המטוס החמקן העתידי של צבא ארצות הברית - F-35 - שאחת מגרסאותיו נמכרה לישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס החמקן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש ספטמבר, עם חשיפת התצלומים הראשונים של המטוס הסיני, העריך המגזין האמריקני aviationweek כי מדובר בהעתק של המטוס האמריקני F-35, גם אם ממדיו דומים יותר לאלה של המטוס החמקן האמריקני שקדם לו - F-22, שנחשב כישלון כלכלי מהדהד, ושטייסיו סירבו להטיס אותו בשל כשלים בטיחותיים. לפי הערכת המגזין, המטוס הסיני החדש מצויד בשני מנועים סיניים ששולבו בטכנולוגיה רוסית.

לא ברור אם המטוס הסיני מסוגל להמריא אנכית כמו מתחרהו האמריקני. סין השיקה לאחרונה נושאת מטוסים ראשונה, אותה רכשה מאוקראינה ושיפצה בנמליה, וייתכן שהיא מייעדת את המטוס החדש לפעול ממנו. לוקהיד מרטין, יצרנית שני המטוסים האמריקנים שהוזכרו, דיווחה בשנים 2010-2009 על פריצות למחשביה, ועל חשש כי פרצנים (קראקרים) העתיקו משרתיה קבצים ששימשו לתכנון מטוסים שונים.

עוד על תעשיית המטוסים החמקנים
צפו: החמקן העתידי של ישראל מטיל פצצה ראשונה
סין: "לא מתחרים בארה"ב, לא מעורבים במרוץ חימוש"
החמקן של רוסיה נחשף - אבל ממה הוא מסוגל לחמוק?
גם אירן רוצה אחד משלה: "עשינו ניסוי מוצלח ראשון"

מטוס קרב אמריקאי מדגם F-22 בתצוגה בבריטניה, 2010. Sang Tan, AP
המטוס האמריקני F-22. גם הוא, כנראה, היווה השראה לסינים/AP, Sang Tan

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully