וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר ליפן? נושאת המטוסים הראשונה של סין פעילה

25.9.2012 / 12:25

נושאת המטוסים "ליאונינג", המבוססת על ספינה אוקראינית משופצת, הועברה רשמית לחיל הים בטקס במעמד הנשיא וראש הממשלה. הפגנת העוצמה הצבאית באה ברקע סכסוך ימי עם יפן

עושים שרירים: כשברקע הסכסוך הימי עם יפן, נושאת המטוסים הראשונה של סין נכנסה היום (שלישי) לפעילות רשמית. משרד ההגנה הסיני מסר כי נושאת המטוסים החדשה, ששמה "ליאונינג" על שם המחוז בו שופצה, "תעלה את העוצמה המבצעית הכללית של חיל הים הסיני", ולסייע לבייג'ינג "להגן באופן אפקטיבי על הריבונות הלאומית, על אינטרסים של ביטחון ופיתוח".

נושאת המטוסים הראשונה של סין עוגנת בנמל במחוז ליאונינג, ספטמבר 2012. רויטרס
נושאת המטוסים "ליאונינג" עוגנת בנמל המחוז שעל שמו היא נקראת/רויטרס

ההעברה הרשמית של נושאת המטוסים לחיל הים, נעשתה במעמד הנשיא הו ג'ינטאו וראש הממשלה וון ג'יאבאו. "להפעלה החלקה של נושאת המטוסים הראשונה ישנה חשיבות ומשמעות עמוקה להפיכת חיל הים שלנו למודרנית יותר, ולהגדלת כוח ההגנה הלאומי והעוצמה הכללית של המדינה", אמר ראש הממשלה בטקס החניכה, ודבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית של סין, "שינואה".

תיעוד ראשון, מהחלל: נושאת המטוסים של צבא סין

צילום לוויין של Digital Globe חושף את נושאת המטוסים הראשונה של סין, "ליאונינג", באימון בים הצהוב, דצמבר 2011. רויטרס
נושאת המטוסים בתיעוד של לוויין DigitalGlobe/רויטרס

עבור חיל הים הסיני, הוספת נושאות מטוסים למערך שלו עמדה בראש סדר העדיפויות, בזמן שבו הוא בונה כוח שיוכל להתפרס גם אל רחוק מחופי המדינה. עם זאת בפועל, לנושאת המטוסים הזו, שמקורה בספינה אוקראינית שעברה שיפוץ, צפוי להיות תפקיד מוגבל, שיכלול בעיקר אימון ועריכת ניסויים לקראת השקת נושאות מטוסים שייבנו בתוך סין לאחר שנת 2015, זאת על פי מומחים.

כאמור, הפגנת העוצמה הסינית באה בזמן שבו המתיחות עם יפן נמצאת בשיאה. הקרע ביחסים עלה מדרגה לפני כחודש, אז שחו מספר פעילים יפנים לעברי האי אוטוסרי - והציבו עליו דגל יפן. משרד החוץ הסיני פרסם בתגובה הודעה, לפיה "כל פעולה חד-צדדית של יפן - אינה חוקית". בתגובה למעשה מצד יפן, הפגינו כמאה סינים בשנחאי, בדרישה שהפעילים ממדינת השמש העולה יעזבו את האי לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully