וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף הסכסוך: חברות יפניות השעו פעילותן בסין

17.9.2012 / 9:47

ענקיות האלקטרוניקה פנסוניק וקנון הודיעו על הפסקת עבודת מפעליהן בסין, ברקע ההפגנות האלימות נגד יפן ברחבי המדינה, נגד ריבונותה של מדינת השמש העולה על איי המריבה

מספר חברות יפניות סגרו זמנית את מפעליהם בסין, ברקע מחלוקת בין טוקיו ובייג'ינג על השליטה באיים הבלתי-מיושבים שנמצאים בשליטה רשמית של יפן, אולם סין וטיוואן טוענות גם הן לבעלות ריבונית עליהם. לאחר יומיים בהם התקיימו בסין הפגנות נגד מדינת השמש העולה, דווח הבוקר (שני) כי ענקית האלקטרוניקה "פנסוניק" השעתה את הייצור בשניים ממפעליה בסין, והודיעה על סגירת המפעל השלישי במדינה.

הפגנת מחאה של סינים מול הקונסוליה של יפן בהונג קונג, על רקע הסכסוך על איי דיאויו (איי סנקאקו), יולי 2012. AP
הפגנת מחאה של סינים מול הקונסוליה של יפן/AP

"מספר עובדים חיבלו במפעל", הסביר דובר פנסוניק, אטושי הינוקי. מוקדם יותר הודיעה גם יצרנית האלקטרוניקה היפנית "קנון" (Canon) גם היא על הפסקה בת יומיים של הפעילות בשלושה ממפעליה שבסין, בעקבות הפגנות ענק נגד יפן במדינה.

מפגין סיני משליך קונוס לעבר שגרירות יפן. רויטרס
מפגין בסין משליך קונוס לעבר שגרירות יפן בבייג'ינג/רויטרס

הפגנות נגד שליטתה של יפן באיים שבעלותם במחלוקת עם סין המשיכו להתקיים אתמול, זה היום השני. באחת ההפגנות שנערכה בעיר שנזן שבדרום המדינה, השתמשה המשטרה בגז מדמיע ובסילוני מים כדי להרחיק את המפגינים, שמתנגדים להחזקת יפן באיי סנקאקו. בשבת התקיימו גם כן הפגנות אלימות בתריסר ערים בסין, כשאלפי מפגינים התאספו מול השגרירות היפנית בבייג'ינג ומאות מהם ניסו לפרוץ מחסומים משטרתיים שהוצבו במקום. המפגינים השליכו אבנים לעבר השגרירות היפנית, שרפו את דגל יפן והתעמתו עם המשטרה לפני שהסדר הושב על כנו.

איי המריבה: פעילים יפנים הניפו את דגל המדינה. רויטרס
הפעולה שהעלתה מדרגה את המתיחות בין המעצמות. פעילים יפנים על אי המריבה אוטוסרי/רויטרס

היריבות בין המעצמות החזקות באסיה עלתה מדרגה לפני כחודש, אז שחו מספר פעילים יפנים לעברי האי אוטוסרי - והציבו עליו דגל יפן. משרד החוץ הסיני פרסם בתגובה הודעה, לפיה "כל פעולה חד-צדדית של יפן - אינה חוקית". בתגובה למעשה מצד יפן, הפגינו כמאה סינים בשנחאי, בדרישה שהפעילים ממדינת השמש העולה יעזבו את האי לאלתר. "אינני מבין את עמדת המדינה", זעם אחד המפגינים, "אך באופן אישי אני חושב שעלינו למוטט את מדינת יפן הקטנה". לדבריו, "1.3 מיליארד הסינים צריכים להתאחד, הפעילים היפנים הם סתם נמרים מנייר. זוהי החובה של כולם, לחדש את נעוריה של סין".

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully