וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון, מהחלל: נושאת המטוסים של צבא סין

חברת לוויינים אמריקאית פרסמה צילום ראשון של נושאת מטוסים סובייטית שנמסרה לסינים ועורכת כעת אימונים ראשונים. היא עוד רחוקה משימוש מבצעי, אך במערב מודאגים מההתעצמות הסינית

חברת הלוויינים המסחרית האמריקאית DigitalGlobe פרסמה אמש (רביעי) צילום לוויין בו מתועדת, לטענתה, נושאת המטוסים הראשונה של צבא סין, בעת שערכה תמרוני אימון בים הצהוב. ככל הנראה, מדובר בתיעוד הראשון אי פעם של נושאת המטוסים הסובייטית לשעבר, שעברה שיפוץ בידי הסינים, בעודה שטה במים.

צילום לוויין של Digital Globe חושף את נושאת המטוסים הראשונה של סין, "ליאונינג", באימון בים הצהוב, דצמבר 2011. רויטרס
אורכה 300 מטרים - נושאת המטוסים בתיעוד של DigitalGlobe/רויטרס

לפי דיווחי התקשורת הסינית מהתקופה האחרונה, נושאת המטוסים החלה את אימוניה הימיים בחודש אוגוסט האחרון בנמל דיילאן. אמנם לפי כל ההערכות, סין עדיין רחוקה מספר שנים משימוש מבצעי בנושאת המטוסים, אולם הדיווחים עוררו חששות מחודשים לגבי התעצמותו של הצבא הסיני. סין מעורבת בימים אלו בכמה מחלוקות טריטוריאליות ימיות, בעיקר בים סין הדרומי, אותו היא חולקת עם מלזיה, וייטנאם והפיליפינים.

סטיבן ווד, מנהל מרכז הניתוח של חברת הלוויינים, אמר כי כלי השיט, שאורכו כ-300 מטרים, צולם ב-8 בדצמבר סמוך לחוף הסיני. לדבריו, המיקום והעיתוי לא מותירים מקום לספק כי מדובר בנושאת מטוסים של צבא סין. סין עצמה, הטוענת כי כלי השיט מיועד לאימונים ומחקר בלבד, טרם התייחסה רשמית לדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully