וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ביצענו בהצלחה ניסוי במטוס חמקן

טהרן ממשיכה להתגרות במערב. אחרי הדיווחים על חניכת שתי תוכניות טילים צבאיות ושיגור של טיל לנשיאת לוויינים, ביצעו האירנים ניסוי מוצלח גם במטוס חמקן

אירן ערכה היום (ראשון) בהצלחה טיסת ניסוי למטוס חמקן חדש, כך מסר בכיר בחיל האוויר האירני. דבריו של הקצין הבכיר, עזיז נסירזאדה, צוטטו בדיווח של סוכנות הידיעות האירנית, "פארס". לדבריו, "אנו מעריכים את המידע שנאסף מטיסת הניסוי והמטוס יעבור לייצור לאחר שיעבור בדיקות נוספות". עוד דווח כי הניסוי במטוס המכונה "דג חרב" בוצע בהצלחה. אתמול דווח בטלוויזיה המקומית כי שר ההגנה האירני וחידי, חנך שני פסי ייצור לשתי תוכניות טילים צבאיות וזאת מספר ימים לאחר שטהרן שיגרה טיל לחלל. אחת התוכניות היא של טיל המתוכנן לפגוע במסוקים והתוכנית השנייה היא של טיל המיועד לפגוע בטנקים.

ביום רביעי ביצעה אירן בהצלחה שיגור טיל לנשיאת לוויינים לחלל וחשפה שלושה לוויינים חדשים מתוצרתה, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. השיגור מעלה שוב את החשש שהרפובליקה האיסלמית תשתמש בטכנולוגיית השיגור לחלל גם לשיגור ראשי נפץ, למרות שאירן מכחישה כי זאת כוונתה.

על פי דיווח בתחנת הטלוויזיה האירנית באנגלית PRESS TV, הטיל מסוג קאבושגר-3 נשא "קפסולה ניסיונית" והניסוי היה "השיגור האירני הראשון לחלל עם גורם חי". לא נמסרו פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully