וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בניו ג'רזי: "נהיה עם הנפגעים לאורך כל הדרך"

נשיא ארה"ב ניצל את ההפסקה היזומה בקמפיין לביקור באטלנטיק סיטי, שם סייר באזורים שנפגעו בסופה "סנדי". מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי התלווה אליו: "זה חשוב שהנשיא איתנו"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אני רק רוצה שתדעו שאנחנו הולכים להיות איתכם לכל אורך הדרך", כך אמר הערב (רביעי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במהלך ביקורו במרכז קהילתי בניו ג'רזי - שנפגעה קשות בסופה "סנדי". אובמה, שהקפיא זמנית את מסע הבחירות שלו, נחת מוקדם יותר בשדה התעופה באטלנטיק סיטי והמשיך לסייר באזור לצד מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי. מהבית הלבן נמסר הבוקר כי הסיור יארך כשלוש שעות, ובמהלכו "ישוחח הנשיא עם אזרחים שנפגעו בסופה ויודה לגורמים שסיכנו את חייהם על מנת להגן על קהילתם".

"סנדי" מכה בארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ברק אובמה ומושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, מבקרים במרכז קהילתי באטלנטיק סיטי בעקבות הוריקן סנדי, אוקטובר 2012. רויטרס
אובמה והמושל כריסטי במרכז קהילתי באטלנטיק סיטי, הערב/רויטרס

מיד לאחר הגעתו של אובמה לאטלנטיק סיטי ופגישתו עם כריסטי, הוטסו השניים במסוק על מנת לצפות מגובה בנזקי הסופה. עיתונאים שסיקרו את הסיור טסו במסוק נפרד. בשלב מסויים בסיור, כאשר המסוק היה מעל החוף סמוך לאטלנטיק סיטי, ניתן היה לראות את השם "רומני" כתוב באותיות גדולות בחול.

לאחר הסיור ביקרו אובמה וכריסטי במרכז קהילתי בצפון אטלנטיק סיטי. "זה מאוד חשוב שנשיא ארצות הברית כאן איתנו", אמר כריסטי לעיתונאים. אובמה השיב ואמר לסובבים: "חשוב שתדעו שהמושל שלכם עובד שעות נוספות". לדבריו, "העדיפות העליונה כרגע היא להחזיר את החשמל. לאחר מכן יהיו כמובן עוד הוצאות... אני רק רוצה שתדעו שאנחנו הולכים להיות איתכם לכל אורך הדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה נפגש עם מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, באטלנטיק סיטי, אוקטובר 2012. רויטרס
כריסטי מברך את אובמה בשדה התעופה באטלנטיק סיטי/רויטרס

המושל הרפובליקני כריסטי שיבח זה מכבר את התנהלותו של הנשיא לקראת הסופה ובמהלכה. "הנשיא היה מצויין", אמר כריסטי ל-MSNBC, "מגיעה לו הכרה". כמו כן, בראיון לרשת "פוקס" ציין כריסטי כי הוא אינו מעוניין שחברו למפלגה, המועמד מיט רומני, יבקר גם הוא בניו ג'רזי. "יש לי עבודה לעשות והיא חשובה יותר מפוליטיקה נשיאותית", אמר.

ברק אובמה מבקר במטה סוכנות החירום הפדרלית בוושינגטון בעקבות הוריקן סנדי, אוקטובר 2012. רויטרס
אובמה במטה סוכנות החירום הפדרלית, היום/רויטרס

מוקדם יותר, ביקר אובמה במטה סוכנות החירום הפדרלית בוושינגטון, עמה היה בקשר שוטף מאז הגעת הסערה לארצות הברית. מהבית הלבן נמסר כי אובמה קיבל תדרוך נוסף אודות הנזקים שנגרמו בסופה ואודות מאמצי השיקום הפדרליים, וכן הודה לגורמים בסוכנות על עבודתם הקשה. אובמה צפוי לחדש את מסע הבחירות שלו מחר, בביקורי בזק בכמה מדינות מפתח בהן ויסקונסין, קולורדו ונבאדה.

בתוך כך, בחוף המזרחי מתחילים להתאושש מהסופה סנדי, שממשיכה להיחלש בדרכה אל תוך מדינת ניו יורק ומשם לכיוון קנדה. הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, שנסגרה מחשש להצפות, נפתחה מחדש אחרי הפוגה של יומיים, וגם התחבורה הציבורית בניו יורק מתחדשת באופן הדרגתי. עד כה נפתחו רוב קווי האוטובוס בעיר, ומחר תפתח גם הרכבת התחתית בעיר במספר אזורים.

חניון מוניות מוצף בעיר הובוקן ניו ג'רזי. AP
מוניות בחניון מוצף בעיר הובוקן בניו ג'רזי/AP

עם זאת, דיפלומטים דיווחו כי דיוני מועצת הביטחון של האו"ם יתקיימו היום במיקום זמני, בשל נזקים שנגרמו למתחם האו"ם בניו יורק. כמו כן, כשמונה מיליון תושבים ב-17 מדינות בחוף המזרחי של ארה"ב צפויים לעבור לילה נוסף ללא חשמל, ועם שיבושים קשים בקווי הטלפון וברשתות האינטרנט.

בית החולים בלוויו בניו יורק, שפעל באמצעות גנרטורים מאז הכתה הסופה "סנדי" באזור, פונה היום מכ-500 חולים. ביום שלישי פונה בית החולים של אוניברסיטת ניו יורק לאחר שההצפות הגיעו עד אליו.

מפה מתעדכנת של הסערה הנחלשת

רשימה מתעדכנת של שירותי התחבורה בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully