וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוחות של "סנדי" יישאו את אובמה לכהונה שנייה?

בעקבות הסופה ביטל נשיא ארה”ב אירועי בחירות כדי לפקח על המתרחש מהבית הלבן. עד הבחירות, שואף אובמה להקרין ממלכתיות ומסתפק בהצהרה ניטרלית: ”הסופה טרם חלפה”

צילום: צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שעלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כמעט יממה לאחר שהכתה בחוף המזרח של ארה"ב, אמר הערב (שלישי) הנשיא ברק אובמה כי ממשלו יעשה כל שביכולתו כדי לסייע לרשויות המקומיות להתמודד עם הנזק שהסבה הסופה ההרסנית "סנדי". לדברי אובמה, "הסופה טרם חלפה" ועדיין קיימים סיכונים. "היא עדיין מתקדמת לעבר הצפון", אמר אובמה ממטה הצלב האדום האמריקאי. "יש עדיין קהילות שיכולות להיפגע. לכן, אני רוצה להדגיש שעדיין קיים חשש להצפות, עדיין קיימים חששות להפסקות חשמל וחששות לרוחות חזקות".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בחדר המצב בבית הלבן בעקבות הסופה "סנדי". רויטרס
אובמה בחדר המצב של הבית הלבן בעקבות הסופה, הערב/רויטרס

אובמה, שביטל מוקדם יותר היום את אירועי הבחירות שהיו אמורים להתקיים מחר באוהיו, הודיע גם כי יגיע מחר לניו ג'רזי כדי לאמוד את הנזק שנגרם מהסופה. "מחר אחר הצהריים (שעון החוף המזרחי), הנשיא יגיע לניו ג'רזי, שם יצטרף למושל כריס כריסטי באמידת נזק הסופה", נמסר בהודעה מהבית הלבן. "הוא ישוחח עם אזרחים שמלקטים את פצעיהם מהסופה ויודה לצוותים שהעמידו את חייהם בסיכון כדי להגן על הקהילות שלהם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צפו במסלול הסופה ובאזורים המנותקים מחשמל

כאמור, אובמה החליט לשים בצד את המרוץ לנשיאות. הוא ביטל את האירועים הצפויים באוהיו, כמו גם כנסים שהיו אמורים להתקיים אתמול והיום בפלורידה ובוויסקונסין, כדי שיוכל לפקח על ההתמודדות עם נזקי הסופה מוושינגטון. גם יריבו הרפובליקני, מיט רומני, ביטל כנס בחירות שהיה אמור להיערך בוויסקונסין אתמול וגם את אירועי היום.

הסופה "סנדי" - כותרות נוספות
38 הרוגים בסופה ”סנדי”, הסאבווי בניו יורק הוצף והושבת
צפו: ”סנדי” השליכה מכלית ענק אל החוף בניו יורק
”אזור אסון” בניו יורק; סכר שקרס הציף ערים בניו ג’רזי

הריסות בית שנשרף בגלל פגיעת ההוריקן "סנדי" בניו יורק, אוקטובר 2012. AP
הריסות בית שנשרף בגלל פגיעת ההוריקן "סנדי" בניו יורק, אוקטובר 2012/AP

כלי תקשורת בעולם, ובארה"ב בפרט, העריכו בזהירות כי הסופה "סנדי", שעד כה גבתה את חייהם של לפחות 50 בני אדם, עשויה לסייע לאובמה בקמפיין הבחירות. על פי ההערכות, העובדה שברגעי משבר האמריקאים נוטים להיאחז במנהיגם מהווה יתרון מסוים לאובמה. בזמן שהאמריקאים צופים באובמה עומד בראש המדינה ומנהל את ההתמודדות עם נזקי הסופה בגאון, רומני נדחק לשוליים – וכל שנותר לו הוא להמשיך במרוץ, ללא תפקיד משמעותי.

"לסיים את הקמפיין בנימה של אופטימיות"

הסכנה האורבת לרומני, היא שמחד הוא אינו יכול להיראות ממשיך בפועלו בדרך הפוליטית – ומאידך אסור לא להיתפס כנעדר ולא להתייחס כלל לסערה. ה"דיילי מייל" הבריטי מצביע, עם זאת, גם על סכנה האורבת לנשיא, שצריך להגיב במהירות הנדרשת להתרחשויות. על אובמה ללמוד את הלקח מהוריקן "קתרינה" שהעיבה בשנת 2005 על כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש.

"זה המשבר שעל אובמה להתמודד איתו", הסביר פרופ' ג'וליאן זליזר מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת פרינסטון. "אם הוא יתמודד עם זה בצורה טובה וייתפס כמנהיג מבטיח, זה יהיה לחלוטין פלוס עבורו". בראיון לאתר THE GLOBAL AND MAIL, הוסיף זליזר כי "כנשיא, אתה רוצה לסיים את הקמפיין בנימה של אופטימיות".

נושא: בית שהוחרב בסופה "סנדי" במדינת קונטיקט, ארה"ב, אוקטובר 2012. רויטרס
הכעס מההרס יופנה לאובמה? קונטיקט, היום/רויטרס

"אם אתה מדוכדך כי נותרת ללא חשמל וללא מזון, סביר יותר שתפנה את הכעס לנשיא", הסביר אנדרו הלי, פרופ' לכלכלה מאוניברסיטת לויולה מרימונט בלוס אנג'לס, החוקר את התנהגות ההצבעה.

נזקי הסופה "סנדי" בווירג'יניה, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
וירג'יניה, היום/AP

לעומת זאת, הבלוגר קרייג קרופורד הטיל ספק בכך שהסופה "משחקת" לרגליו של אובמה. ב"הפינגטון פוסט" כתב קרופורד כי המצביעים הפוטנציאליים בניו יורק ובניו ג'רזי, שעד עתה בשטחן נגרם הנזק הרב ביותר, צפויים להעריך את מאמציו של אובמה לסייע להם. אך, לדבריו, המצביעים במדינות אלו כבר נמצאים בכיסו של אובמה – שצריך להתמודד על הקולות במדינות המפתח, כמו אוהיו למשל.

כך או כך, "סנדי" העניקה לאובמה הזדמנות חסרת תקדים להשפיע את חלק מהבוחרים האמריקאים. הסקרים מצביעים עד כה על מאבק צמוד בין אובמה לרומני במירוץ שיגיע לסופו בעוד שבוע בדיוק, ב-6 בנובמבר. ההתמודדות של אובמה עם נזקי הסופה יכולה לשחק תפקיד חשוב בהכרעה.

נזקי הסופה "סנדי" בניו יורק, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
נזקי הסופה "סנדי" בניו יורק, ארה"ב, אוקטובר 2012/AP
נזקי הסופה "סנדי" במרילנד, ארה"ב, אוקטובר 2012. AP
נזקי הסופה "סנדי" במרילנד, ארה"ב, אוקטובר 2012/AP
העיר ניו יורק לאחר פגיעת ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. רויטרס
העיר ניו יורק לאחר פגיעת ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully