וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזור אסון" בניו יורק; סכר שקרס הציף ערים בניו ג'רזי

רויטרס

30.10.2012 / 12:44

הנשיא אובמה חתם על צו חירום במדינות ניו יורק וניו ג'רזי. סכר שהתמוטט בג'רזי הציף שלוש ערים, ואלפי תושבים נמלטו לגגות וממתינים לפינוי. עשרות בתים עלו באש בקווינס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סכר גדול קרס הבוקר (שלישי) בצפון מדינת ניו ג'רזי, והמים שאגר פרצו והציפו לפחות שלוש ערים קטנות. טרם דווח על נפגעים באזורים שנפגעו, בערים מונקי, ליטל פרי וקרלסטאט. עדי ראייה דיווחו לרשות התקשורת כי המים באזורים הנמוכים שהוצפו הגיעו לגובה של עד מטר וחצי. טרם ידוע מה היה מצבו של הסכר לפני שקרס, אך מסתמן שהוא התמוטט בשל עוצמת הגשמים העזים הנלווים לסופה הפוסט-טרופית "סנדי", הפוקדת זה יומיים את החוף המזרחי של ארצות הברית.

משרד השריף המקורי, המסתייע בחיילי המשמר הלאומי, הוזעק לשלוש הערים שהוצפו. השריף סירב להגיד כמה אנשים עלולים להינזק מההצפה הפתאומית, אך לפי הערכות של גורמים רשמיים, ייתכן שמדובר בכמה אלפי תושבים שיזדקקו לחילוץ מיידי ושבתיהם יינזקו בצורה משמעותית. מפקד באחת תחנות המשטרה, שהתראיין לרשת CNN, אמר כי חלק מהתושבים בערים שהוצפו נמלטו לגגות הבתים וממתינים לפינוי בסירות. ייתכן שמסוקים יישלחו לאזור כדי לחלצם. לאחר מכן התושבים יפונו למקלטים הזמניים שהוכנו מראש.

צפו במסיבת עיתונאים של ראש העיר ניו יורק

LIVE

שלוש הערים שהוצפו בניו ג'רזי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם בצהריים על צו חירום, המגדיר את המדינות ניו ג'רזי וניו יורק כאזורים מוכי אסון. הנשיא אובמה חתם על צו נוסף המכין את וירג'יניה ואת וירג'ינה המערבית לפינוי בשעת הצורך. במקביל, כבאים עדיין נאבקים בשריפת ענק שפרצה במתחם מגורים ברובע קווינס, ככל הנראה בשל קצר חשמלי שנלווה לסופה. האש התפשטה ל-24 בתים לפחות.

צפו: השריפה שפרצה ברובע קווינס

עד כה, נמנו 16 הרוגים בארצות הברית ובקנדה כתוצאה מהסופה "סנדי", שעושה כעת את מסלולה צפונה, ועד יום שישי צפויה להתרחק בחזרה מזרחה אל האוקיינוס.

לפנות בוקר הורדה דרגתה של הסופה מהוריקן אל סופה פוסט-טרופית, כשחלפה מקרולינה הצפונית אל וירג'יניה המערבית ואל קונטיקט. מיליוני תושבים נותרו ללא חשמל, ועשרות רבות של תחנות רכבת תחתית בניו יורק הוצפו. כמה בתי חולים פונו כשחניוניהם הוצפו. מצב חירום הוכרז במתקן גרעיני ישן בניו ג'רזי. כל התחבורה הציבורית בעיר ניו יורק מושבתת זה יומיים, וכנראה תשוב לפעילות רק מחר בלילה. גם כל הבורסות למסחר במנהטן אינן פעילות זה יומיים, והמסחר בהן מתנהל בצורה אלקטרונית בלבד.

רחוב מוצף בניו יורק בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. GettyImages
רחובות העיר המוצפים של ניו יורק, הבוקר/GettyImages

הנחשולים הגדולים שהכו בדרום האי מנהטן והציפו את תחנות הכוח גרמו לשיבושי חשמל גדולים, בסך הכל, כשבעה מיליון בני אדם נותרו ללא אספקה זמינה של חשמל ב-13 מדינות לפחות. הרשת הארצית, המספקת חשמל למיליוני לקוחות ברחבי המדינה, מעריכה כי ייתכן שיושפעו 60 מיליון איש לפני שהסופה תחלוף. טכנאים מקנדה הוזעקו כדי לסייע לעמיתיהם האמריקנים. החשמל בעיר ניו יורק צפוי להתחדש במלואו רק בעוד שבוע.

עד כה, 23 מדינות ברחבי ארה"ב נמצאות תחת אזהרה מקדימה בשל הרוחות החזקות המלוות את הסופה "סנדי". עד יום שישי, הסופה צפויה להתקדם צפונה ולנוע בחזרה מזרחה אל האוקיינוס. על פי ההערכות הרשמיות, ההפסדים לממשל ולחקלאים עשויים להגיע לעשרות מיליארדי דולרים, בהתחשב במחיר שיידרש לניקוז המים.

פיצוץ שנאי חשמלי בניו יורק בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
עיר בעלטה. החשמל ישוב במלואו רק בשבוע הבא. ניו יורק, לפנות בוקר/AP

צפו במסלול הסופה ובאזורים המנותקים מחשמל

עוד תמונות מהאזורים שנפגעו

אתר הבנייה בגראונד זירו בניו יורק מוצף בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
גם אתר "גראונד זירו" במנהטן הוצף במים/AP
מנהטן מתנתקת מחשמל בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
"התפוח הגדול" מנותק מחשמל/AP
פינוי תושבים מלב העיר ניו יורק לקראת הגעת הוריקן סנדי. ניו יורק, ארה"ב, 28 באוקטובר 2012. GettyImages
המשטרה מפנה גימלאים מביתם בניו יורק/GettyImages
שלג במערב וירג'יניה בעקבות הסופה "סנדי", אוקטובר 2012. AP
שלג במערב וירג'יניה/AP
תושבי החוץ המזרחי מזיזים אופנוע ים לקראת הגעתו של ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
תושבי החוץ המזרחי מזיזים אופנוע ים לקראת הגעתו של ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012/AP
קו החוף של אטלנטיק סיטי, ניו ג'רזי, מוצף בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
קו החוף של אטלנטיק סיטי, אתמול/AP
שרידי הספינה "באונטי" שטבעה בגלל ההוריקן "סנדי", מול חופי צפון קרוליינה, אוקטובר 2012. AP
ספינה טובעת מול חופי צפון קרוליינה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully