וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק התוססת הפכה לעיר רפאים

30.10.2012 / 9:19

העיר שרבים מגדירים כ"מרכז העולם" הפכה לשממה, 24 שעות לאחר שהסופה "סנדי" החלה לנשוב בתפוח הגדול. רענן ברנובסקי מספר על שדרות ריקות מאדם, לבד מרכבי הצלה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

הגעתי לניו יורק אחרי שבועיים נפלאים בסן פרנסיסקו שטופת השמש וחזרתי להעביר עוד מספר ימים באחת הערים היפות והמדהימות בעולם. מסתבר שלגברת "סנדי" היו תכניות אחרות. לסיום החופשה בארצות הברית, היה מדהים לראות איך בתוך 24 שעת הפכה ניו יורק, אחת הערים התוססות, שוקקות ומלאות חיים בעולם - לעיר רפאים של ממש.

החל מערב יום ראשון נכנסו כל תושבי מדינת ניו יורק לכוננות הוריקן סנדי, כאשר האזהרות החמורות ביותר נשלחו לכיוון החלקים הדרומיים של העיר ניו יורק וכל המקומות שקרובים לחוף האוקיינוס האטלנטי כמו ברוקלין, קוני איילנד וכמובן ניו ג'רזי שקרובה לקו המים. ראוי לציין שתושבי ניו יורק (באזור מנהטן בו שהיתי) היו ממושמעים מאוד אבל לא במקרה - לכולם היה צרוב בזיכרון הביקור של הסופה "איירין" בדיוק לפני שנה, וכשראש העיר מייקל בלומברג הזהיר את התושבים שהפעם מדובר בסופה קטלנית, פי כמה וכמה, אף אחד לא רצה לקחת סיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מכוניות שקועות במים בניו יורק לאחר הגעת ההוריקן "סנדי" לחוף המזרחי בארה"ב, אוקטובר 2012. AP
מנהטן משותקת, הלילה/AP

מדפי המרכולים והחניות שמכרו סוללות, נייר הדבקה, וכיוצא בזה נותרו ריקים, אחרי שהניו-יורקרים התנפלו על כל חנות שהייתה פתוחה ביומיים האחרונים. החל מיום ראשון בערב, הכוננות בעיר עלתה מדרגה אחת מעלה, כאשר בהוראת המשטרה ורשויות העיר נסגרו כל אמצעי התחבורה הציבורית וזה כלל כמובן את הרכבת התחתית, האוטובוסים והרכבות. כל תושב ניו יורק יודע שאם הרכבת התחתית, אחת מאבני היסוד של העיר, נסגרת, כנראה שמדובר בקטסטרופה של ממש שמתקרבת.

ביום שני בבוקר, בלי התרעה מוקדמת ובלי להוציא ויזה בקונסוליה, הכתה הגברת סנדי במלוא עוצמתה, כאשר מזג האוויר הפך בתוך כמה שעות לסערה של ממש. היה מדהים לראות איך באחת העיר העצומה עם הבניינים הגבוהים שנוגעים בשמיים והשדרות הרחבות הבלתי נגמרות מתרוקנת והופכת לשממה. תארו לעצמכם שבשעה 19:00 פסעתי באמצע השדרה השביעית במנהטן וחוץ משתי מוניות צהובות נהוגות בידי נהגים שחיפשו פרנסה, הכביש נראה כמו נתיבי איילון ביום כיפור.

פה ושם הפציעו רכבי הצלה, ניידות משטרה ואמבולנסים, אבל חוץ מזה, מרכז העיר נראה כמו סצנה שלקוחה מסרט אימה. למזלי, שהיתי במרכז העיר באזור הבטוח שאליו הסופה לא הגיעה, כנראה שגם לה יקר לקנות בשדרה החמישית. כשרואים בטלוויזיה כמיליון תושבי ניו-יורק מנותקים מחשמל, סובלים מהצפות ומפגעי הסופה, אתה חושב רק על דבר אחד - הטיסה הביתה ביום רביעי בערב. שום סנדי או מישהו מקרובי משפחתה לא יעצרו אותי מלחזור לארץ זבת חלב ודבש.

רענן ברנובסקי הוא כתב וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully