וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים "לכודים" בניו יורק: "מרגישים שנדפקנו"

בשל ביטול הטיסות, נשארו בעיר מבקרים רבים, שתכניותיהם נהרסו. האטרקציות הידועות נסגרו, אבל לא כולם נשארים במלון. "חשבנו שיהיה המון מה לעשות", אמרה תיירת בטיימס סקוור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

כ-12,500 טיסות בוטלו בשל סופת ההוריקן "סנדי", אבל ברחבי ניו יורק עדיין יש תיירים רבים שהגיעו לשם עוד לפני שההוריקן התקרב לחוף המזרחי. בגלל ביטול הטיסות, חלקם גם נאלצים להישאר בעיר יותר זמן משתכננו. ההוריקן גבה הלילה (שלישי) את חייהם של 13 קרבנות ברחבי המדינה, בהם חמישה במדינת ניו יורק וחמישה נוספים בניו ג'רזי הסמוכה. הסופה אמנם לא היכתה בעיר ניו יורק באותה העצמה, אבל מורגשים שם גשמים, רוחות עזות ואף שטפונות, ואתמול נסגרו רוב האטרקציות התיירותיות.

שידור חי מהחוף המזרחי, ארה"ב

LIVE

התיירים בעיר נאלצים לוותר על רוב האתרים המפורסמים של העיר, כגון המוזיאונים, פסל החירות, התיאטראות ברחוב ברודווי, חנויות הכלבו הגדולות, מגדל האמפייר סטייט ואתר הזיכרון למגדלי התאומים. "הגענו לניו יורק וחשבנו שיהיה המון מה לעשות", אמרה תיירת מאנגליה, קייטי סיסון בת 22. "אנחנו מרגישים שקצת נדפקנו". למרות האכזבה, קייטי החליטה לא לבזבז את החופשה בניו יורק ויצאה לטייל בטיימס סקוור, כשהיא נאבקת במזג האוויר הסוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צפו בהתקדמות הסופה במפה האינטראקטיבית

מונית בכביש מוצף במהלך הסופה "סנדי" בניו יורק, אוקטובר 2012. רויטרס
כביש מוצף בניו יורק, הלילה/רויטרס

למרבה ההפתעה, הכיכר המפורסמת הייתה אתמול מלאה כמעט כמו ביום רגיל, על אף שרוב החנויות והמסעדות היו סגורות. תושבי ניו יורק, שהיו ערוכים להוריקן, נשארו ברובם בבתים, אבל התיירים לא ויתרו בקלות על הביקור בכיכר. מעט החנויות שהחליטו לעבוד כרגיל, נהנו מהרווחים. "כל התיירים מגיעים לפה כי שום דבר אחר לא פתוח", אמר אחד המוכרים בחנות ליווי'ס בכיכר. אפילו חנות למשקפי שמש בפינת רחוב ברודווי הייתה עמוסה בקונים, דווקא ביום בו מעילי גשם שימושיים הרבה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התושבים נשארו בבתים, התיירים ניסו לצאת בכל זאת. מנהטן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
סירות בנהר ההדסון הסוער בגלל ההוריקן "סנדי", אוקטובר 2012. AP
"אין מה לעשות בעיר מלבד לראות טלוויזיה". נהר הדסון בניו יורק, אתמול/AP

למרות הפתרונות היצירתיים שמוצאים התיירים כדי ליהנות מהעיר בכל תנאי, פייר דילנבורג מלוקסמבורג היה שמח לחזור הביתה, אלא שטיסתו שתוכננה למחר בוטלה. "אין מה לעשות מלבד לקרוא, לישון ולראות טלוויזיה", אמר התייר, שנשאר עם כרטיסים להצגה שבוטלה, והזמנה למסעדה שנסגרה. זוג תיירים מאוסטריה, הרולד באואר ומריאן מאייר, הביעו אכזבה על עלות הלינה הגבוהה שבוזבזה על השבוע הלא נכון. "אנחנו משלמים 500 דולרים ללילה כדי לישון במלון מריוט בסנטרל פארק", אמרה מאייר. "זה הרבה כסף בשבילנו. זה היה יכול לממן שבוע שלם של נופש במקום אחר, אבל כאן זו עלות של לילה אחד בלבד".

התושבים חוששים: "סנדי, רחמי עלינו"

הרשויות בארצות הברית הזהירו מכך שהעיר ניו יורק ולונג איילנד יספגו את נזק חמור. למעלה משלושה מטרים של מי ים עלולים להציף את דרום מנהטן, לשטוף את נתיבי הרכבות התחתיות ולפגוע בתשתיות התקשורת הנמצאות מתחת לאדמה, אשר חיוניות לתפקוד המרכז הפיננסי של ארצות הברית.

באי פייר איילנד אשר נמצא ממש מול לונג איילנד, כבר עלו המים מעל הטיילת הסמוכה לחוף. התושבים הונחו להתפנות מהאי, אולם לא כולם נענו לקריאה. קרן בוס, המתגוררת באי עם בעלה, אמרה כי הם שרדו סערות קשות יותר. "אני מפחדת שהמים יחדרו לקומה הראשונה. אם זה יקרה, פשוט נעבור לבית אחר שבבעלותנו".

תושבת מחוז סי ברייט בניו ג'רזי, איווט קאפרי, פשוט פרסמה את תחושותיה על שלט ענק מחוץ למסעדה שבבעלותה. "סנדי, רחמי עלינו", נכתב על השלט. האזור בו נמצאת המסעדה לא נפגע מההוריקן "איירין" בשנה שעברה, אך הפעם מורגש חשש במקום. "ממה שרואים בחדשות, נראה שהפעם זה יתפוס אותנו", אמרה קאפרי. "אנחנו בהחלט מודאגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully