וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אירני: "אינטרסים שלנו נפגעו בתקיפה בסודן"

ניר יהב

30.10.2012 / 19:09

גורם צבאי בכיר ברפובליקה האיסלמית אישר כי יש קשר בין הספינות האירניות שעגנו אתמול בסודן לבין התקיפה הישראלית, לכאורה, בחרטום. סודן: "אירן לא זקוקה לנשק שלנו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

גורם צבאי בכיר באירן אישר היום (שלישי) כי להגעתן של שתי ספינות חיל הים האירני לנמל בסודן יש קשר להתפתחויות האחרונות ולתקיפה שביצעה לכאורה ישראל על מפעל הנשק "אל-ירמוכ" שבדרום הבירה חרטום. בראיון לרשת אל-ערביה אמר הגורם כי "יש התפתחויות רבות באזור אפריקה והן מעסיקות את משמרות המהפכה, וזאת, לאחר שאינטרסים של אירן נפגעו בתקיפה הישראלית".

תמונת לווין המציגה את מיקום מפעל הנשק שלטענת סודן הופצץ בידי ישראל. AP
אצבע מאשימה לישראל. אזור התקיפה בחרטום/AP

הגורם הצבאי ציין שזו הפעם השנייה שבה ישראל פוגעת באינטרסים אירנים בסודן. הפעם הראשונה, לדבריו, הייתה ב-2009 כשישראל התקיפה שיירה שנשאה נשק אירני לכיוון רצועת עזה. עוד אמר כי שיגור שתי הספינות האירניות לסודן היה במסגרת מלחמת ההסברה והמלחמה המודיעינית בין אירן לישראל.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הרשמית אירנ"א כי שתי ספינות אירניות עגנו בסודן. על פי הדיווח, ספינת המשא "חארק" וספינת הקרב "שהיד נקדי" של חיל הים האירני, עזבו את נמל בנדר עבאס שברפובליקה האיסלמית כבר בחודש שעבר והחלו את המשא לכיוון בת הברית האפריקנית. עוד דווח, כי מפקדי הספינות נפגשו בסודן עם מפקדי חיל הים הסודני עם העגינה בנמל. מטרת הגעת הספינות לסודן, על פי הדיווח, היא "להדהד מסר של שלום וידידות למדינות השכנות ולהבטיח את ביטחון נתיבי השיט".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סודן מאשימה: "ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ". רויטרס
רגעים לאחר פיצוץ המפעל בחרטום/רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר אירע פיצוץ מסתורי במפעל "ירמוכ" שבדרום בירת סודן, חרטום. בכירי הממשל בסודן מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ישראל, שלטענתם אחראית לתקיפת המפעל. הבכירים הבהירו כי סודן לא תהסס לפגוע במטרות ישראליות בתגובה, וכי "כלי הטיס וכלי הנשק שתקפו את המפעל קיימים באזור רק בישראל".

משרד החוץ הסודני הבהיר כי סודן אינה מייצאת נשק לרפובליקה האיסלמית. "אנו מאשרים את מה שכולם יודעים – אירן לא צריכה נשק המיוצר בסודן, לא עבור עצמה ולא עבור בנות בריתה", נמסר אמש בהודעה ממשרד החוץ. עוד נמסר כי ישראל "מנסה נואשות להדליף מידע מטעה דרך מקורות שונים הקשורים לישראל במאמץ לספק הצדקות ותירוצים לפעולתה המתועבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully