וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה של האו"ם: להחרים חברות התורמות להתנחלויות

השליח המיוחד של האו"ם לענייני זכויות אדם בשטחים, רי'צארד פולק, אמר כי ההתנחלויות הוקמו תחת הפרה ברורה של החוק הבינלאומי. ארה"ב: "קריאתו תרעיל את הסביבה נגד השלום"

השליח המיוחד של האו"ם לענייני זכויות אדם בשטחים, ריצ'ארד פולק, קרא אמש (חמישי) להחרים חברות התורמות, לדבריו, להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית. לדברי שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, קריאתו של פולק "תרעיל את הסביבה נגד השלום". דוברת המשלחת הישראלית לאו"ם אמרה כי הוא "מנותק מהמציאות".

פולק אמר אתמול כי העצרת הכללית של האו"ם והחברה האזרחית צריכות להחרים חברות בינלאומיות שמסייעות להרחיב את ההתנחלויות. בין החברות אותן מנה פולק היו חברות מארה"ב, צרפת, בריטניה, בלגיה, שבדיה, הולנד ומקסיקו. גם "אלביט" ו"מהדרין" הישראליות נכנסו לרשימה.

שליח האו"ם לזכויות אדם בגדה המערבית, ריצ'ארד פולק. AP
בעבר טען שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה. פולק/AP

"כל ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים, הוקמו תחת הפרה ברורה של החוק הבינלאומי", אמר פולק והוסיף כי ההתנחלויות מהוות היום כ-40% משטחי הגדה. בנאום שנשא בפני העצרת הכללית, קרא פולק להחרים את החברות "עד אשר הם יישרו קו עם זכויות האדם הבינלאומיות והחוק והסטנדרטים ההומניטריים". בעבר טען פולק כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס, בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו עם סוזן רייס/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"קריאתו לחרם על חברות פרטיות אינה מתקבלת על הדעת וחסרת אחריות", אמרה רייס בתגובה. "במשך כל תקופת כהונתו כשליח המיוחד, מר פולק הוטה באופן בולט והתבטא באופן פוגעני, כולל הערות שערורייתיות על פיגוע ה-11 בספטמבר". לדבריה, "המלצותיו של פולק אינן מקדמות הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים". עוד אמרה רייס כי עבודתו של פולק "רק הזיקה לאמינות של האו"ם".

גם בישראל לא אהבו את דבריו של פולק. קארין פרץ, דוברת המשלחת הישראלית לאו"ם, אמרה כי דבריו של פולק "מבוססים על מנדט חד צדדי, שמנותק לחלוטין מהמציאות". לדבריה, "פולק עיוות את העובדות ואת החוק. בזמן שהוא מבזבז דפים על גבי דפים בלתקוף את ישראל, פולק נכשל בלהזכיר אפילו פעם אחת את הפרות זכויות האדם המחרידות ותקיפות הטרור המתמשכות מצד חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully