וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר יווני: "אירופה בוחנת החרמת מוצרי התנחלויות"

גורם בכיר במשרד החוץ באתונה אמר כי החלטה בעניין צפויה באוקטובר, וסירב להתייחס לעמדת ארצו. לדבריו, בקשה של הרשות להתקבל לארגונים בינלאומיים נוספים "תישקל ברצינות"

האיחוד האירופי בוחן חרם של מוצרים מההתנחלויות – כך אישר היום (שישי) גורם בכיר במשרד החוץ היווני. בסמינר של יוזמת ז'נבה באתונה אמר הגורם כי הדיון על בדבר ייצוא וסימון מוצרי התנחלויות מתקיים באיחוד האירופי, ולהערכתו, החלטה בעניין צפויה להתקבל באוקטובר. הגורם סירב להביע את דעתה הרשמית בסוגיה של יוון, הנחשבת לאחת הידידות הקרובות של ישראל באיחוד.

דגלי יוון והאיחוד האירופי על רקע האקרופוליס באתונה ביום הבחיורת, 17 ביוני 2012. רויטרס
החלטה תתקבל באוקטובר/רויטרס

הגורם התייחס לכך שחרם דומה מופנה כלפי קפריסין הטורקית, שמוצריה אסורים לחלוטין לייצוא למדינות האיחוד.

באשר להתקדמות במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אמר הגורם כי בעוד שיוון מעודדת מפגשים בין ישראלים לפלסטינים, מתוך אמונה ששני הצדדים רוצים ומאמינים שניתן לחיות בשתי מדינות, זו לצד זו, באיחוד האירופי ישנו "מגוון של דעות בנוגע לסכסוך", וכמו כן העריך כי לא תהיה התקדמות בנושא לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר הקרוב.

"בקשה להתקבל לאונסק"ו תישקל ברצינות"

הגורם התייחס גם למאמץ הפלסטיני להתקבל לארגונים בינלאומיים נוספים, כפי שהתקבלה לאונסק"ו. לדבריו, אם תגיש הרשות הפלסטינית בקשה כזו, "היא תישקל מאוד ברצינות", וציין כי יוון תומכת במאמץ שכזה. כמו כן, התייחס הגורם לסוגיית הגרעין האירני, ואמר כי בעוד יוון תומכת בפתרון דיפלומטי, "על אירן לבצע מהלכים שישכנעו את הקהילה הבינלאומית שתכנית הגרעין משמשת למטרות שלום".

לפני כשבועיים אישר שר התעשייה והמסחר הדרום אפריקאי, רוב דיוויס, כי יאמץ את התקנה שקובעת סימון מוצרים מההתנחלויות בתווית מיוחדת, לאחר שבשלושת החודשים האחרונים נבחנה התקנה במסגרת תקופת התייעצויות והגשת התנגדויות. משרד החוץ ניסה להפעיל לחץ דיפלומטי בשילוב לחץ ציבורי של הקהילה היהודית הדרום אפריקאית כדי למנוע את אימוץ התקנה, אך הערב הודיע דיוויס כי הסתיימה תקופת ההתייעצות, והחליט לאמצה.

החלטת הממשלה הדרום אפריקנית, שנחתמה ב-1 במאי, היא תוצאה של מאמצים משותפים של הוועדות העממיות בגדה ושל הארגונים הדרום אפריקאים "פתחו את רחוב השוהדא" ו-"עורכי דין לזכויות אדם", אשר משתפים פעולה בעניין כבר מעל לשנה.
מוחמד ח'טיב, רכז הוועדה המתאמת של המאבק העממי ותושב הכפר בילעין, אשר היה מעורב במאמצים לקידום ההחלטה, אמר כי "בסיס ההחלטה היא ההכרה בעוול שנגרם לנו הפלסטינים על ידי הכיבוש וההתנחלויות וכי הסיפוח דה-פקטו של האדמות שלנו, כמו גם ההתנחלויות עצמן, אינו חוקי. זה הוא צעד ראשון משמח, שהמשכו ההגיוני והראוי יהיה איסור על שיווק המוצרים הללו בדרום אפריקה, גם אם יסומנו באופן ברור".

דרום אפריקה אישרה: מוצרי ההתנחלויות יסומנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully