וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העימות: האמריקנים בכלל מזהים את ישראל?

הלילה יתעמתו ברק אובמה ומיט רומני בנושא חוץ וביטחון. אסופת סקרים מהשנים האחרונות מוכיחה כי הציבור האמריקני כלל לא יודע היכן מתנהלות מלחמותיו ומהו באמת איום הטרור

עריכה: מיכאל ברגמן

הלילה (שלישי) ייערך העימות השלישי והאחרון בין ברק אובמה למיט רומני. הנשיא המכהן של ארצות הברית יתעמת בנושאי חוץ וביטחון עם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, בשורה רחבה של נושאים, החל במלחמה באפגניסטן ועד כוחה העולה של סין בזירה העולמית.

לקראת העימות הנשיאותי השלישי באוניברסיטת לין בבוקה רטון, פלורידה. 22 באוקטובר 2012. AP
אולפן העימות באוניברסיטת לין בבוקה רטון, פלורידה. הערב/AP

הפרשנים האמריקנים חלוקים בדעתם לגבי חשיבותו של העימות האחרון לקמפיין הבחירות של שני המועמדים. מרביתם סבורים שהציבור מעדיף לשמוע יותר על נושאי הליבה - על כלכלה ועל ענייני פנים - מאשר לשמוע על יחסיה של אמריקה עם אומות הנמצאות בצד השני של כדור הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה הסיכויים למות במתקפת טרור?

מסקירה שמפרסם "האינדינפנדט" הבריטי, עולה כי הציבור האמריקני לא רק שאינו בהכרח מתעניין בנושאי חוץ וביטחון, אלא גם לא מאוד בקיא בהם. הסקירה היא פרי עטו של אורי פרידמן, עורך שותף במגזין האמריקני "פוריין פוליסי".

בתחילת הסקירה, מציין פרידמן סקר שנערך בחודש שעבר, לפיו 15 אחוזים מתושביה הרפובליקנים של אוהיו, סבורים שמיט רומני זכאי לקרדיט גדול יותר בחיסול אוסמה בן לאדן מאשר זה שזכאי לו ברק אובמה.

סקר נוסף שהוזכר במאמר הוא זה שהזמינה סוכנות הידיעות אי-פי בשנת 2011, ממנו עלה כי 9% מהאמריקנים חוששים באופן קבוע כי הם עלולים ליפול קורבן למעשה טרור, בעוד שהמגזין היוקרתי Reason חישב כי הסיכוי למות במתקפת טרור עומד על 1 לעשרים מיליון.

ניוזוויק: "תיתכן תקיפה ישראלית באירן עוד החודש". רויטרס
לפי 71% מהאמריקנים, אירן השיגה נשק גרעיני כבר לפני שנתיים. נתניהו באו"ם/רויטרס

לפי משאל שערך בשנת 2011 מכון מריסט לסקרי דעת קהל, מציין פרידמן, כמעט רבע מהאמריקנים לא יודעים מי העניקה להם עצמאות - בריטניה.

בעניין אחר, מוזכר סקר שהזמינה רשת CNN בשנת לפיו 71% מהאמריקנים חשבו כבר בשנת 2010 שאירן חמושה בנשק גרעיני. לפי סקר נוסף, משנת 2006, שהוזכר אף הוא באסופה שפרסם ה"אינדיפנדנט", %88 מצעירי ארה"ב אינם מסוגלים למצוא את אפגניסטן על מפת העולם, וכ-75% מהם אפילו לא מסוגלים לאתר את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully