וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לעג ליריבו הרפובליקני: "יש לו 'רומניזיה'"

20.10.2012 / 23:49

נשיא ארה"ב צחק על חשבונו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, שלדבריו נוטה "לשכוח את עמדותיו", וערך הכלאה בין שמו לבין אמנזיה. רומני לא נשאר חייב: "משחקי מילים מטופשים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כבכל מערכת בחירות, גם בקרב הנוכחי לא מפספסים המועמדים לנשיאות ארצות הברית שום הזדמנות לעקוץ את היריב. כראוי למערכת בחירות כה צמודה, כל אמרה מצד אחד המועמדים מלהיטה מחדש את היצרים, וכך המרוץ לבית הלבן, שיגיע לקיצו בעוד כשבועיים וחצי, נראה צמוד מאי פעם.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בכנס בחירות בעיר קנט. אוהיו, 16 בספטמבר 2012. AP
"אדון שמרן קשוח רוצה שתחשבו שהוא התלוצץ על כל מה שאמר לאורך השנה האחרונה". אובמה/AP

הפעם היה זה הנשיא המכהן, ברק אובמה, שניצל את חוסר ההחלטיות שמגלה יריבו הרפובליקני, מיט רומני, ואת עמדותיו המתונות, כדי לטבוע מושג חדש בקרב בוחריו הדמוקרטים. בנאום בחירות שנשא שלשום (שישי) בפני כ-9,000 בני אדם בווירג'יניה, אמר אובמה כי יריבו נסוג מהבטחותיו השמרניות. "כעת, כשאנחנו 18 ימים לפני הבחירות, אדון שמרן קשוח רוצה שתחשבו שהוא התלוצץ על כל מה שאמר לאורך השנה האחרונה", אמר אובמה. "הוא שוכח מהן עמדותיו שלו, והוא מהמר שגם אתם".

"אני מתכוון שהוא משתנה לעתים כה קרובות ונסוג ומתחמק. אנו חייבים להעניק שם למה שעובר עליו", הסביר הנשיא. "אני חושב שקוראים לזה 'רומניזיה'", הכריז אובמה בלעג לקול תשואות הקהל, כשהוא מתכוון להכלאה בין שמו של יריבו לאמנזיה - אובדן הזיכרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיט רומני ופול ראיין בכנס בחירות בלנקסטר, אוהיו. 12 באוקטובר 2012. AP
"לאובמה אין אג'נדה לקדנציה שנייה". רומני/AP

רומני מיהר להגיב לכינוי החדש, שלבטח ידבק בו באותה המהירות. "הם ירדו להתקפות קטנות ולמשחקי מילים מטופשים", אמר המועמד הרפובליקני בנאום שנשא בפני כ-8,500 בני אדם בפלורידה. "הקמפיין של אובמה הפך לקמפיין מכווץ מדהים. זו מדינה גדולה עם הזדמנויות רבות ואתגרים רבים, והם ממשיכים לדבר על דברים קטנים יותר ויותר", אמר רומני, והוסיף כי לאובמה "אין אג'נדה לקדנציה שנייה".

ברק אובמה ומיט רומני בערב צדקה. רויטרס
צוחק מי שצוחק אחרון. רומני ואובמה בארוחת צדקה בניו יורק/רויטרס

יומיים לאחר העימות הנשיאותי השני, שהוציא מהשניים רוח לוחמנית, החליפו אובמה ורומני הלצות האחד על חשבון השני בארוחת צדקה מתוקשרת בניו יורק. רומני, שעלה לנאום ראשון, הזכיר לקהל, האמיד למדי, את תכניתו של אובמה להעלות מסים בקרב העשירים כדי לנסות לממן את תכניות הממשלה: "אתם חייבים לתהות מה עובר לו בראש - כל כך מעט זמן, כל כך הרבה רעיונות להפיץ". אובמה לא נשאר חייב, והזכיר לרומני את הונו הרב: "מוקדם יותר עשיתי קניות בחנות במרכז העיר", סיפר הנשיא, "אני מבין שהמושל רומני הלך לרכוש כמה חנויות במרכז העיר".

האירוע המפואר, אגב, לא היה מבייש אף אחד מהמיליונרים בקהל: הוא התקיים במלון היוקרה וולדורף-אסטוריה שבניו יורק, והאורחים סעדו לובסטרים וצלי טלה. בערב נאספו תרומות בשווי חמישה מיליון דולרים, שייתרמו למגוון ארגוני צדקה לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully