וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע אחרי העימות: אובמה ורומני התפנו לספר בדיחות

19.10.2012 / 13:12

השניים התפנו להתבדח זה על חשבון זה בארוחת הערב המסורתית, רגע לאחר העימות השני ביניהם. על הדרך נאספו גם תרומות בסך 5 מיליון דולרים שיועברו לארגוני צדקה לילדים

כשהמרוץ צמוד והזמן אוזל, החליפו הלילה (שישי) הנשיא ברק אובמה והמועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, הלצות אחד על חשבון השני בארוחת צדקה מתוקשרת בניו יורק. יומיים אחרי העימות הלוהט שהוציא מהשניים רוח לוחמנית, ברכו המועמדים לנשיאות אחד את השני בחמימות, ושינסו מותניים לקראת ערב של עקיצות הדדיות.

רומני, שעלה לנאום ראשון, הזכיר לקהל, האמיד למדי, את תכניתו של אובמה להעלות מסים בקרב העשירים כדי לנסות לממן את תכניות הממשלה: "אתם חייבים לתהות מה עובר לו בראש - כל כך מעט זמן, כל כך הרבה רעיונות להפיץ".

אובמה לא נשאר חייב והזכיר לרומני את הונו הרב: "מוקדם יותר עשיתי קניות בחנות במרכז העיר", סיפר הנשיא, "אני מבין שהמושל רומני הלך לרכוש כמה חנויות במרכז העיר".

האירוע המפואר, אגב, לא היה מבייש אף אחד מהמיליונרים בקהל: הוא התקיים במלון היוקרה וולדורף-אסטוריה בניו יורק, והאורחים סעדו לובסטרים וצלי טלה. בערב נאספו תרומות בשווי חמישה מיליון דולרים, שייתרמו למגוון ארגוני צדקה לילדים.

ברק אובמה ומיט רומני בערב צדקה. רויטרס
"הלוואי והיתה לי האפשרות להשתמש בשם האמצעי שלי". המועמדים לנשיאות, הלילה/רויטרס

אובמה ורומני עומדים כעת בפני העימות האחרון שיתקיים ביניהם ביום שני בפלורידה. אובמה הסביר לקהל את הסיבה לניצחונו הגדול בעימות השני, לאחר שבעימות הראשון בין השניים חטף הנשיא נוקאאוט: "הגעתי לעימות השני רענן הרבה יותר, יצא לי לנוח טוב כשנימנמתי בעימות הראשון".

לקראת העימות השלישי והאחרון, אשר יעסוק במדיניות חוץ, הזכיר אובמה את הישגו הגדול ביותר בתחום, שהוא גם הצפוי ביותר לעלות בעימות: "אזהרת ספויילר", צחק אובמה, "הגענו לבן לאדן!". רומני מצדו חשף את הסוד שלו לעימות מוצלח: "המנעות משתיית אלכוהול במשך 65 שנים". רומני הוא חבר הכנסייה המורמונית, ולכן נמנע משתיית אלכוהול. רומני הזכיר לקהל את אחוזי האבטלה הגבוהים ואמר שהשיפור הקל שנראה לאחרונה בנתונים יכול להעיד רק על דבר אחד: "יותר טוב לכם היום מלפני שבועיים".

אובמה: "הלוואי שיכולתי להשתמש בשמי האמצעי"

גם הומור עצמי היה שם, כשהזכיר אובמה שלו ולרומני יש כמה דברים במשותף, כמו שמות יוצאי דופן. שמו השני של רומני הוא מיט (הראשון הוא וילארד). "הלוואי שהיתה לי האפשרות להשתמש בשם האמצעי שלי", צחק ברק חוסיין אובמה.

אם היה נושא משותף לשניים ללעג, הרי זה היה סגן הנשיא ג'ו ביידן, שזוכה לתואר המפוקפק "אלוף פליטות הפה המביכות". אובמה סיפר שהוא לפעמים שומע שהוא מזדקן ולכן מפספס צעד. כשזה קורה הוא אומר "רגע, ג'ו, אני מנסה לנהל ישיבת קבינט!". רומני אמר שכשביידן מדבר בכלי התקשורת, זה לרוב עובד לטובתו. הוא הציע שכל הופעה שלו בטלוויזיה תסתיים בהודעה מטעם המטה שלו: "אני מיט רומני, ואני מאשר את המסר הזה".

אובמה לא שכח לרפובליקנים את הופעתו המביכה של האגדה ההוליוודית, קלינט איסטווד, בוועידה הרפובליקנית. איסטווד נאם כשלצדו כיסא, והעמיד פנים שעל הכיסא יושב אובמה: "שבו בבקשה", אמר אובמה, "אחרת קלינט איסטווד יצעק עליכם".

הטון המשעשע של הערב נקבע בראשיתו, כשאחד ממארגניו לא הצליח שלא להתייחס לסיפורו של רומני על כך שכשפנה לארגוני הנשים, הוא קיבל "קלסרים מלאים בנשים": "אני רוצה להודות במיוחד לכל הנשים המצליחות שנמצאות כאן הערב", אמר, "טוב לראות אתכן מחוץ לקלסרים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully