וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וברק מככבים בקמפיינים לנשיאות ארה"ב

טל שלו ויהושע בריינר

22.10.2012 / 21:41

לקראת העימות הנשיאותי האחרון, שיעסוק בין היתר במדיניות ארצות הברית כלפי ישראל, "גייסו" תומכי המועמדים את ראש הממשלה ושר הביטחון הישראלים - כל אחד לטובת מועמד אחר

עריכה: מיכאל ברגמן

רגע לפני העימות האחרון, פרסמו שני המעמדים לנשיאות ארצות הברית סרטוני קמפיין העוסקים במדיניות החוץ, הנושא עליו יישאלו הערב (שני) על הבמה באוניברסיטת לין שבבוקה ריטון, פלורידה. בסרטונים החדשים מככבים ראשי ההנהגה הישראלית, שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה בנימין נתניהו.

המועמד הרפובליקני, מיט רומני, פרסם הערב בדף הפייסבוק הרשמי שלו סטטוס בו כתב: "לפני ארבע שנים, הבטיח אובמה 'לרפא את העולם'. היום זה ברור שהעולם לא יכול להרשות לעצמו עוד ארבע שנים כאלה". לסטטוס צורף סרטון חדש, בו נראה נתניהו אומר כי "אירן עם נשק גרעיני פירושה שלקיצוניים שראיתם פורצים לשגרירויות שלכם, יהיה נשק גרעיני".

מיט רומני נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יולי 2012. עומר מירון
נתניהו ורומני בירושלים/עומר מירון

מנגד, בסרטונים שהופצו בימים האחרונים בפלורידה מקבל שר הביטחון אהוד ברק את הבמה אצל הדמוקרטים. בימים האחרונים הושק בארה"ב קמפיין המתאר את עמידתו האיתנה של הנשיא ברק אובמה לצד ישראל, המתבסס על קטע מראיון עם שר הביטחון ברק בו הוא משבח את ממשל אובמה ואת מחויבותו לביטחון ישראל.

הסרטונים, שמופצים ברשת ובכלי התקשורת בפלורידה על ידי ארגון יהודי התומך באובמה לקראת העימות האחרון בין המועמדים לנשיאות ארה"ב שייערך הערב, הופקו על ידי הרבנית הרפורמית סוזן סילברמן, אחותה של הקומיקאית היהודייה שרה סילברמן, שהתגייסה גם היא לקמפיין אובמה בחודשים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
ההערכה הרבה של ברק לסיוע הביטחוני תחת ממשל אובמה כבר זכתה להיכלל בעבר בתשדירי בחירות של המפלגה הדמוקרטית. אובמה וברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"הממשל הנוכחי תחת הנשיא אובמה עושה למען ביטחון ישראל יותר מכל ממשל אחר בעבר", נשמע ברק בסרטון, בקטע שלקוח מראיון שהעניק לעיתונאי וולף בליצר ב-CNN בסוף יולי, במקביל לביקורו של המועמד הרפובליקני מיט רומני בישראל (שהתקבל בברכות על ידי נתניהו, אך ברק לא נפגש עמו). לאחר מכן, מופיעים בסרטון שורה של ישראלים המשבחים את ממשל אובמה על תרומתו לביטחון ישראל - אם על ידי מערכת כיפת ברזל, שיתוף הפעולה המודיעיני ההדוק, או הסנקציות המשתקות על אירן.

ההערכה הרבה של ברק לסיוע הביטחוני תחת ממשל אובמה כבר זכתה להיכלל בעבר בתשדירי בחירות של המפלגה הדמוקרטית. מנגד, במאבק על הקול היהודי במדינות המתנדנדות, גייסו תומכי רומני את דבריו של נתניהו על אובמה בנושא האירני, תוך שימוש בקטעי נאומים שלו הכוללים ביקורת חריפה על הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארה"ב.

מחלוקת בין ברק לנתניהו בהתנהלות מול ממשל אובמה

הסרטון ממומן על ידי ארגון בשם "המועצה היהודית לחינוך מחקר", בתמיכתו של אלכסנדר סורוס, בנו של המיליארדר ג'ורג' סורוס. בחודשים האחרונים, הפיק הארגון שורה של סרטוני בחירות שהפכו ויראליים, כמו זה שבו סילברמן האחות הקומיקאית התחננה ליהודי ארה"ב שיקפצו לבקר את סבתא וסבא בפלורידה וילחצו עליהם לבחור באובמה, או זה שבו השחקן סמואל אל ג'קסון מקלל כדי לשכנע את הבוחרים להצביע לאובמה.

בשבועות האחרונים, מאז ביקורו של נתניהו בארה"ב, החרישו הטונים החריפים בין לשכת ראש הממשלה לבית הלבן בנוגע לסוגיית "הקווים האדומים". זאת לאחר שבספטמבר האחרון ספג נתניהו ביקורת קשה מפרשנים אמריקאים שטענו כי הביקורת על אובמה בנושא האירני קשורה למניעים פוליטיים והתערבות בבחירות לטובת רומני, עמו נתניהו מחזיק בקשרי ידידות ארוכי שנים. השניים אף חולקים פטרון כלכלי משותף - המיליארדר היהודי-האמריקאי שלדון אדלסון.

סוגיית ההתנהלות מול הממשל עוררה מחלוקת קשה בין נתניהו וברק, בעקבות ביקור שקיים שר הביטחון בארה"ב בתחילת ספטמבר. בלשכת ראש הממשלה זעמו על פגישות שלא עודכנו לגביהן והאשימו את ברק כי פעל מאחורי גבו של נתניהו, בעוד ברק עצמו התעקש שבנסיעתו פעל להפגת המתיחות ולהידוק הקשרים עם הממשל. עם זאת, מאז קיימו השניים שיחת פיוס והבהרה וכעת מדגישים בשתי הלשכות כי היחסים חזרו לסדרם.

(עדכון ראשון: 17:21)

המרוץ לבית הלבן - כותרות אחרונות
אובמה לעג ליריבו הרפובליקני: ”יש לו ’רומניזיה’”
ארה”ב: למה מיליוני שחורים לא יוכלו להצביע?
זיופי הבחירות בארה”ב: קשישים ומהגרים על הכוונת

לפניות לכתבים:
טל - tal_sh@walla.net.il
יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully