וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הטרגדיה של רז אטיאס וחברתו, קתרין אשטון גינתה את הבנייה בגילה, ראש ממשלת לבנון הציע להתפטר וכוחות צה"ל השתלטו על הספינה "אסטל". אלה היו כותרות השבת

סיפור ניסיון ההתאבדות והירי ברמת רזיאל אתמול לפנות בוקר (שישי) הסתעף יותר ויותר. גורמים המעורים במקרה סיפרו לוואלה! חדשות כי לפני מספר שבועות גילתה הצעירה כי היא בהריון וביצעה מספר בבדיקות בבית החולים בנהריה. הוריו של בן זוגה, רז אטיאס, ידעו על כך והתנגדו להמשך הקשר ביניהם. הם ניסו לשכנע אותה, בעזרתו של אטיאס עצמו, לבצע הפלה אולם הצעירה סירבה.

רז אטיאס, שנורה על ידי מתנדב משטרה לאחר שאיים להתאבד יחד עם חברתו. דרור עינב
החליטו על התאבדות משותפת. רז אטיאס/דרור עינב

על פי החשד, לחץ זה שהפעילו ההורים הוא שגרם לשניים להחליט על התאבדות משותפת. לאחר שהתנגש במעקה הבטיחות והשוטרים המתנדבים התקרבו אליהם, הצמיד אטיאס אקדח מסוג סוויפט-תשע השייך ברישיון לאביו לרקתה של חברתו, חיבק אותה והתכוון ללחוץ על ההדק. על פי עדות הצעירה, ברגע האחרון היא התחרטה ואמרה לו: "נשמה, אל תהרוג אותי".

אמש הפנו בני משפחתה של חברתו של אטיאס אצבע מאשימה לעבר הוריו של אטיאס, שידעו כי הצעירה הרתה לבנם אך לא סיפרו על כך למשפחתה. "לפני ארבעה ימים אחותי אושפזה בבית החולים ולצערנו לא ידענו על כך עד היום", אמרה אחותה של הנערה, המאושפזת כעת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

האופוזיציה בלבנון: "אסד רצח את הבכיר הביטחוני"

ברחבי הקשת הפוליטית בלבנון גינו אתמול בתוקף את חיסולו של ראש אגף המידע במנגנוני הביטחון הלבנוניים, ויסאם אל-חסן, בלב ביירות. "אנו מגנים בתוקף את הפשע הנפחד והברברי הזה, המהווה ניסיון לפגוע ביציבות בלבנון ולזעזע את האחדות הלאומית", נמסר בתגובה מארגון חיזבאללה. "על כוחות הביטחון והממסד המשפטי להשקיע את מירב המאמצים כדי לשים את ידם על מי שעומד מאחורי הפשע ולהעמיד אותו לדין".

אל-חסן נחשב למקורב לראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי, הנחשב למתנגד חריף של חיזבאללה ושל סוריה. לפני מספר חודשים הוא גם הביא למעצרו של מישל סמאחה, פוליטיקאי לבנוני שתמך במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. לאחר המעצר, הוא החל לקבל איומים על חייו ובשל כך העביר ביום חמישי את בני משפחתו לפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לפני הפיגוע: "צומצם המעקב אחרי המחבל מטולוז"

שירות המודיעין בצרפת - ה-DCRI - צמצם את הפיקוח על מוחמד מראח, המחבל מטולוז, חודשים ספורים לפני אירוע הירי בבית הספר בעיר שהביא למותם של שבעה בני אדם. הפיקוח הצטמצם על אף שנודע על קשריו עם קיצונים מוסלמים, כך לפי מסמכים שהודלפו אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי המסמכים, מראח היה תחת פיקוח הדוק בשנת 2011, אך סוכני המודיעין החליטו לצמצמו.

לפי דיווח ב"לה מונד" הצרפתי, מראח נחקר בנובמבר 2011 והתקשה להסביר את ביקורו באפגניסטן, שם התאמן עם מיליציות מקומיות. שבוע לאחר מכן שירות המודיעין הפסיק במפתיע את המעקב אחריו.

קתרין אשטון גינתה את הבנייה בשכונת גילה

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מתחה אמש ביקורת על הבנייה בשכונת גילה שבירושלים, אשר האיחוד רואה בה התנחלות. בהודעה שפרסם משרדה בבריסל נכתב כי השרה "מצטערת עמוקות" על האישור שנתן משרד הפנים ביום חמישי האחרון להרחיב את השכונה ב-797 יחידות דיור.

שרת החוץ שך האיחוד האירופי, קתרין אשטון. רויטרס
"מצטערת עמוקות על האישור לבנות". אשטון/רויטרס

"התנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי ומסכנות את פתרון שתי המדינות", הוסיפה אשטון. שרת האיחוד, אשר חזרה על קריאת האיחוד להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, קראה גם לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "הרחבה מתמשכת של ההתנחלויות מקשה על המצב", כתבה.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה הבוקר את הביקורת שמתחה אשטון על הבנייה הישראלית בשכונת גילה. "הגינויים האוטומטיים הללו מעידים על חוסר הבנה בסיסי של המציאות באזור", אמר ליברמן, והוסיף: "שכונת גילה היא חלק בלתי נפרד מירושלים וירושלים היא חלק בלתי נפרד מישראל".

בעקבות החיסול: ראש ממשלת לבנון הציע להתפטר

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הביע היום כוונה להתפטר, בעקבות חיסולו של הגנרל ויסאם אל-חסן, אתמול בביירות. במסיבת עיתונאים שכינס אמר מיקאתי כי הציע לנשיא המדינה, מישל סלימאן, להתפטר מתפקידו, אולם לבקשת הנשיא הוא מקפיא את ההחלטה עד שיתאפשר דיון עם חברי הגופים הפוליטיים במדינה.

מיקאתי, מיליארדר מוסלמי-סוני מהעיר טריפולי, שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים, סיפר כי בפגישתו עם סלימאן הוא קרא להקים ממשלה חדשה והוסיף כי אין לו שום כוונה "להיאחז בכיסא". עם זאת, לאור בקשתו של סלימאן, החליט מיקאתי להשהות את ההחלטה ולהמתין עם ההתפטרות "מחשש שלבנון תיגרר למלחמת אחים".

כוחות צה"ל השתלטו על ספינת הפעילים "אסטל"

כוחות צה"ל השתלטו הבוקר על הספינה "אסטל", שעשתה דרכה לרצועת עזה, על אף התנגדות ישראל לכך. פעילי השמאל מאירופה שהיו על הספינה דיווחו כי "חיילים עם מסכות על פניהם, עלו לספינה". מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי חיל הים עלו לפני זמן קצר על הספינה "אסטל" שביקשה להפר את הסגר הימי על רצועת עזה". בהודעה שפורסמה נכתב כי "העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל פי החוק הבינלאומי, ולאחר שמוצו כל הפניות הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה להגיע לחופי עזה". הספינה נמצאת בדרכה לנמל אשדוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספינה "אסטל", שכוחות צה"ל השתלטו עליה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב על השתלטות צה"ל על הספינה ואמר: "גם האנשים שהיו על הספינה יודעים שבעזה אין משבר הומניטרי, וכל מטרתם היא יצירת פרובוקציה והכפשת שמה של ישראל. נתניהו הוסיף כי "אם זכויות אדם היו באמת חשובות לפעילים האלה, הם היו מפליגים לסוריה. נמשיך להגן בעוצמה ונחישות על גבולותינו".

אחר הצהריים אמר גורם במשרד הביטחון כי "בעזה אין משבר הומניטרי". הגורם הדגיש כי "ניתן להכניס אליה את כל סוגי המוצרים והסחורות, למעט כלי נשק וחומרים אחרים שעלולים לשמש לפגיעה באזרחי ישראל".

טורקיה: פרישת אסד מרצון לא אפשרית עוד בסוריה

על רקע החרפת היחסים בין המדינות, שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, אמר היום כי החלפת השלטון בסוריה בדרכים של שלום והסכמה אינה אפשרית עוד. "הפתרון התימני היה מתאים לסוריה לפני תשעה חודשים", אמר דאווטאולו בהתכוונו להעברת השלטון בתימן, שאפשרה לנשיא עלי עבדאללה סאלח להתפטר.

"היום, בגלל שלכל מדינה יש את הנסיבות המיוחדות שלה ובהתחשב בהתפתחויות האחרונות בזירה הסורית, כולל שימוש בארטילריה והפגזת הערים בידי חיל האוויר, הצטמצם המקום ליישם פתרונות כאלה", הסביר דאווטאולו במסיבת עיתונאים עם מקבילו התימני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully