וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתו ההרה של רז התחרטה: "נשמה, אל תהרוג אותי"

בת זוגו של רז אטיאס, שנורה למוות בידי מתנדב במשטרה לאחר שהשניים איימו להתאבד, העידה כי חזרה בה. מהחקירה עולה כי היא סיפרה לחברותיה על כוונתה, אך הן לא דיווחו על כך

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

סיפור ניסיון ההתאבדות והירי ברמת רזיאל לפנות בוקר (שישי) מסתעף יותר ויותר. גורמים המעורים במקרה סיפרו לוואלה! חדשות כי לפני מספר שבועות גילתה הצעירה כי היא בהריון וביצעה מספר בבדיקות בבית החולים בנהריה. הוריו של בן זוגה, רז אטיאס, ידעו על כך והתנגדו להמשך הקשר בניהם. הם ניסו לשכנע אותה, בעזרתו של אטיאס עצמו, לבצע הפלה אולם הצעירה סירבה.

צעיר שתכנן התאבדות נורה למוות לאחר שירה על מתנדב ליד רמת רזיאל, אוקטובר 2012. עומר מירון
"החברות לא לקחו ברצינות את דבריה של הנערה". זירת האירוע/עומר מירון

על פי החשד, לחץ זה שהפעילו ההורים הוא שגרם לשניים להחליט על התאבדות משותפת. לאחר שהתנגש במעקה הבטיחות והשוטרים המתנדבים התקרבו אליהם, הצמיד אטיאס אקדח מסוג סוויפט-תשע השייך ברישיון לאביו לרקתה של חברתו, חיבק אותה והתכוון ללחוץ על ההדק. על פי עדות הצעירה, ברגע האחרון היא התחרטה ואמרה לו: "נשמה, אל תהרוג אותי".

עוד עולה מחקירת המשטרה כי הנערה ההרה סיפרה לפני כמה ימים לחברותיה על כוונתה להתאבד ביחד עם אטיאס, אך אלו לא דיווחו על כך. "ככל הנראה, החברות לא לקחו זאת ברצינות ולא דיווחו כשיכלו למנוע זאת", סיפר גורם המעורה בפרטי החקירה. לדבריו, נראה כי השניים היו נחושים לבצע את המעשה, אולם הנערה התחרטה ברגע האחרון.

במשטרה דוחים את הטענות כי המתנדבים עשו שימוש מוגזם בירי וטוענים כי זה בוצע לאחר שהמתנדבים היו בסכנת חיים. "האירוע כולו נמשך דקות ספורות והירי התבצע ממטרים בודדים, כך שבנסיבות כאלה אין זמן להביא למקום צוות למשא ומתן", הסביר הגורם. "מה עוד, שהמתנדבים לא ידעו שמדובר בצעיר ובצעירה שהם מחפשים". עוד עולה מהחקירה כי הכוח שנתקל באטיאס וחברתו מנה בין חמישה לשבעה מתנדבים. כשהצעיר החל לירות לכל עבר וגם לעבר מתנדבי המשטרה, נפצע אחד השוטרים וכשזה נפגע ונפל השיבו חבריו באש לעבר הרכב כשהצעירה עדיין בתוכו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלווית הצעיר רז אטיאס שנורה על ידי שוטרים לאחר שאיים על חברתו. דרור עינב
עשרות קרובי משפחה וחברים ליוו אותו בדרכו האחרונה/דרור עינב

אטיאס הובא בשעות הצהריים למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. עשרות קרובי משפחה וחברים ליוו אותו בדרכו האחרונה, כלא מאמינים שהוא איננו עוד. משפחתו של הנער מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה במקרה. לדבריהם, המשטרה לא עמדה בסיכום עימם וייתכן שניתן היה למנוע את מותו של רז.

ריקי אטיאס, אמו של רז, סיפרה שדיברה איתו בטלפון אתמול בערב וכי הוא קבע להיפגש עם שני חברים שביקשו להרגיע אותו. "בתחילת השבוע סיפר לי רז שחברתו נכנסה להיריון. במהלך הימים הללו, דיברתי איתו ועם החברה וניסיתי להסביר את כל הצדדים של העניין. הייתי איתם בבית החולים בנהריה שם היא הייתה בבדיקות ובמעקב ודיברנו על זה בצורה פתוחה. נציגים של מכון אפרת כל הזמן ניסו לשכנע אותה שלא תעשה הפלה וככל הנראה היה להם קשה להחליט", סיפרה האם.

"חלם להיות רמטכ"ל"

לדברי האם, לאחר ארבע ימים בבית חולים נראה היה שחברתו של רז נסוגה מהחלטתה שלא לערוך הפלה. אך אתמול, בסביבות השעה 22:00 הגיעו השוטרים לבית המשפחה שבפתח תקווה וביקשו מאביו של רז, עופר, לבדוק האם רז לקח את האקדח שלו. משהבינו ההורים כי רז נטל את אקדח אביו, הם מיד יצרו עמו קשר. "ניסיתי להרגיע אותו", סיפרה אמו של רז. "אמרתי לו שעם כל בעיה נוכל להתמודד וגם כשהוא אמר לי שהם החליטו לא לעשות הפלה. אמרתי לו שיבוא ונדבר ונתכנן את העתיד".

עוד סיפרה האם כי המשטרה הצליחה לאתר את רז ובת זוגו באמצעות איכון של הטלפון הסלולרי שלו. "ביקשנו מהשוטרים שלא יעצרו אותו ויתנו לו להגיע לפגישה עם חבריו. על פי הסיכום, הוא היה אמור להיפגש עם החברים ושוטר סמוי היה אמור לחכות באוטו ועל פי סימן של החברים - במידה והעניין לא מסתדר, הוא היה צריך לפעול", שחזרה.

"אם הוא היה רואה אותי הוא היה נרגע והיינו מתחבקים והכל היה חוזר על מקומו בשלום", אמרה בכאב. "אני לא יודעת מה קרה שם בדיוק, אבל לא הגיוני לי שרז ירה. ובכל מקרה, מה פתאום יורים בו בראש מהצד?".

קרובי משפחה וחברים של רז אטיאס, שנורה על ידי שוטרים לאחר שאיים על חברתו, אוקטובר 12. דרור עינב
"ככה זה לא היה צריך להיגמר". קרוביו של רז מחוץ לביתו בפתח תקווה/דרור עינב

דרור אטיאס, דודו של רז, האשים את המשטרה במוות הטראגי. "ככה זה לא היה צריך להיגמר, גם אם הוא היה עם אקדח הוא לא היה צריך למות", אמר. "המשטרה ידעה במה מדובר ואנחנו יידענו אותם. אז למה מתנדבים מגיעים לטפל באירוע? הם הבינו מה קורה והיה צריך לתת לו את המקום להירגע ולטפל בזה עם אנשי מקצוע. אם היו מחכים להורים, כל זה היה נמנע". סבתו של רז הוסיפה: "הם הוציאו אותו להורג".

בני המשפחה והחברים מספרים שבשבוע הבא היה אמור רז לחגוג את יום הולדתו ה-18. "הוא היה מצטיין. הוא סיים את הפנימייה הצבאית בעכו בהצטיינות והוא היה מאוד מוצלח. הוא רצה להתגייס לשייטת ומדובר בילד טוב ולא במישהו מהרחוב. אנחנו לא מאמינים שזה נגמר ככה", אמר דודו. אמו של רז הוסיפה כי "הוא היה ילד מקסים והיו לו תוכניות לחיים. הוא רצה להתגייס וללכת לסיירות. הוא חשב לעשות קריירה צבאית, היו לו מחשבות להיות רמטכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully