וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוריו של רז היו צריכים לדאוג שהאקדח לא יגיע לבנם"

19.10.2012 / 22:55

בני משפחתה של חברתו של רז אטיאס שנורה בידי מתנדב של המשטרה לאחר שביקש לשים קץ לחייו ולחייה הפנו אצבע מאשימה למשפחת אטיאס: "היה עליהם לספר לנו שהיא בהריון"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

חילופי האשמות בין משפחותיהם של רז אטיאס ובת זוגו: בני משפחתה של חברתו בת ה-17 של אטיאס, שנורה למוות על ידי מתנדב של המשטרה בעת ששני הצעירים איימו להתאבד, הפנו הערב (שישי) אצבע מאשימה להוריו של אטיאס, שידעו כי הצעירה הרתה לבנם אך לא סיפרו על כך למשפחתה. "לפני ארבעה ימים אחותי אושפזה בבית החולים ולצערנו לא ידענו על כך עד היום", אמרה אחותה של הנערה, המאושפזת כעת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

צעיר שתכנן התאבדות נורה למוות לאחר שירה על מתנדב ליד רמת רזיאל, אוקטובר 2012. עומר מירון
זירת האירוע, לפנות בוקר/עומר מירון

"הם (אטיאס וחברתו – י.א) בחרו לשתף את אמא של רז במידע והיא בחרה שלא לשתף אותנו ולהפעיל עליהם לחץ כבד, תוך איומים שרז ייאלץ לעזוב את הבית", המשיכה האחות. "אחותי סיפרה לנו שאבא של רז אף ניתק איתו מגע ולא דיבר עמו".

בני משפחתה של הצעירה האשימו את הוריו של אטיאס בכך שנשקו של אביו, איש קבע, היה בהישג יד. "מחריד שאדם בדרגה כל כך בכירה בצבא השאיר את נשקו מתחת לכרית בבית יחד עם מחסנית ותחמושת", אמרה האחות שאף הגיבה לדבריה של אמו של רז לפיהם אחותה הקטנה היא שאשמה במותו: "מצער שאמו בחרה להאשים ילדה בת 17 במוות הטרגי במקום לנסות ולבדוק איפה הם (ההורים – י.א) היו לא בסדר".

אחותה של הנערה הביעה עם זאת את תנחומי משפחתה "על המוות הטרגי" וסיפרה כי אחותה הקטנה נמצאת "במצב רע מאוד ואנו מנסים לעזור לה להשתקם". גם אמה של הצעירה מתחה ביקורת על התנהלות הוריו של אטיאס במקרה. "הייתי מצפה מהם לקחת אחריות ולא להאשים את הבת שלי", אמרה. "באחריותם היה לדאוג שהנשק הזה לא יהיה מתחת לכרית ויגיע לבנם. הייתי מצפה גם מאמא של רז לבוא ולהגיד לי שהבת שלי בהריון ולא להפעיל מסכת לחצים כפי שעשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרובי משפחה וחברים של רז אטיאס, שנורה על ידי שוטרים לאחר שאיים על חברתו, אוקטובר 12. דרור עינב
"המשטרה הוציאה אותו להורג". קרוביו של אטיאס/דרור עינב

בני משפחתו של אטיאס מתחו ביקורת קשה על המשטרה, שלדבריהם היה ביכולתה למנוע את מותו. "ככה זה לא היה צריך להיגמר, גם אם הוא היה עם אקדח הוא לא היה צריך למות", אמר היום דודו של רז, דרור אטיאס. "המשטרה ידעה במה מדובר ואנחנו יידענו אותם. אז למה מתנדבים מגיעים לטפל באירוע? הם הבינו מה קורה והיה צריך לתת לו את המקום להירגע ולטפל בזה עם אנשי מקצוע. אם היו מחכים להורים, כל זה היה נמנע". סבתו של רז הוסיפה: "הם הוציאו אותו להורג".

במשטרה דחו את הטענות כי המתנדבים עשו שימוש מוגזם בירי וטוענים כי זה בוצע לאחר שהמתנדבים היו בסכנת חיים. "האירוע כולו נמשך דקות ספורות והירי התבצע ממטרים בודדים, כך שבנסיבות כאלה אין זמן להביא למקום צוות למשא ומתן", הסביר הגורם. "מה עוד, שהמתנדבים לא ידעו שמדובר בצעיר ובצעירה שהם מחפשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully