וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה מגיע לעימות השני עם יתרון של 3%

למרות שהצלחת רומני בעימות הראשון הביאה להתגברות ההערכה כלפיו בקרב תומכיו, אחוז מצביעיו לא השתנה משמעותית ועומד על 46%. שני שליש מהנשאלים ציינו כי החליטו למי יצביעו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יום לפני העימות השני והמצופה בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב, הקרב בין מיט רומני לנשיא ברק אובמה צמוד מאי-פעם: לאחר שלפני מספר ימים הצביעו חלק מהסקרים על יתרון לרומני, סקר חדש שערכו רשת ABC ועיתון ה"וושינגטון פוסט" מעיד כי אובמה עדיין מוביל בפער דומה לזה שנמדד לפני העימות הנשיאותי הראשון, בו נחל הפסד. על פי הסקר, 49% מהנשאלים העידו כי הם תומכים באובמה ואילו 46% ציינו כי יצביעו בעד רומני.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר במטה מתנדבים לקמפיין הדמוקרטי בוויליאמסבורג, וירג'יניה, אוקטובר 2012. רויטרס
זוכה להערכה נמוכה יותר בקרב מצביעיו מאשר במסע הבחירות הקודם. אובמה מבקר מתנדבים בוירג'יניה/רויטרס

מתוצאות הסקר עולה כי על אף שרבים מתומכיו של רומני העידו כי בעקבות העימות עלתה הערכתם למועמד הרפובליקני, תומכיו של אובמה לא שינו את כוונותיהם להצביע לנשיא המכהן. למעשה, שני שלישים מהנשאלים טענו כי הם כבר החליטו למי יצביעו ואינם חשים כי הם זקוקים למידע נוסף לפני שיגיעו לקלפי.

כאמור, הופעתו של רומני בעימות העלתה את התמיכה בו בקרב הרפובליקנים, ו-70% מתומכיו בסקר ציינו כי העימות העלה את הערכתם כלפיו. 62% מהנשאלים שציינו כי יצביעו לרומני אף הגדירו את עצמם כתומכים "נלהבים" של המועמד – פי שניים מהתוצאה לה זכה המועמד ג'ון מקיין באותה שאלה לפני ארבע שנים. גם ההערכה לה זוכה אובמה בקרב מצביעיו ממשיכה לעלות, אולם היא נמוכה מזו שנמדדה במסע הבחירות הקודם.

על פי הסקר, גם בקרב הרפובליקנים נרשמה הערכה יחסית לאובמה בעקבות ירידת שיעור האבטלה בארה"ב. עם זאת, למעלה מחצי מהנשאלים העידו כי אינם מרוצים מהתנהלותו של הנשיא בתחום הכלכלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully