וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב הגדול על ש"ס: דרעי וישי מחכים להכרעת הרב

13.10.2012 / 16:55

בכירים בש"ס מעדיפים את דרעי, שלא יסכים להיות מספר שתיים במפלגה. הרב יוסף, בשלב זה, דווקא נוטה לישי, אולם הכל ממתינים למוצא פיו בדרשה המסורתית שיעביר במוצאי השבת

שאלת חזרתם של פוליטיקאים לשעבר לזירה מעסיקה חלק נכבד מהמפלגות לרגל הקדמת הבחירות, ובמיוחד את ש"ס, שם נמצא הנושא על הפרק כבר זמן רב. לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות ביום שלישי, הפכו המגעים בנושא חזרתו של אריה דרעי לנושא המרכזי. ישנן הערכות בתנועה לפיהן בדרשה במוצאי השבת או בברית המילה של נכדו, שתתקיים ביום ראשון בצהריים, הרב עובדיה יוסף יתייחס לנושא ויכריע בעניין. חבר הכנסת של ש"ס טוען, עם זאת, כי "עדיין מוקדם מדי", והנושא יוכרע בהמשך לאחר שיוחלט על מועד הבחירות.

דרעי עצמו הבהיר בראיונות שהעניק לתקשורת כי כל האופציות לקראת חזרתו לחיים הפוליטיים פתוחות, בין אם יחזור כחלק מרשימת ש"ס או במפלגה עצמאית. לגבי השתלבות ברשימה אחרת, כמו רשימתו של יאיר לפיד או של חבר הכנסת חיים אמסלם, אמר דרעי שהוא לא יכול להשתלב במפלגה שדוגלת בערכים לא-דתיים, מכאן שהאפשרויות האלה כלל לא עומדות על הפרק.

אריה דרעי ועובדיה יוסף. עומר מירון
טען כי האפשרויות הן ש"ס או מפלגה עצמאית, אולם רבים בספק אם יתמודד נגד רשימת הרב. דרעי והרב יוסף/עומר מירון

בסביבתו הקרובה של דרעי מסרבים להתייחס לנושא ומשאירים את הנושא בערפל. בשיחה עם מקורבים עולה כי האפשרויות של דרעי מצומצמות יותר מכפי שהוא מציג אותן. על פי דבריהם, האופציה היחידה שרלוונטית עבורו היא חזרה לתנועת ש"ס. אחד המקורבים אמר שדרעי מבין שהוא לא יכול לנחול הצלחה גדולה ברשימה עצמאית, ורק במסגרת התנועה שהוא היה שותף להקמתה הוא יכול לחזור לזירה באופן משמעותי. "הוא לא יצא נגד הרב עובדיה והקמת רשימה חדשה משמעותה לצאת נגדו. זה לא סביר", הוסיף המקורב.

לגבי מיקומו האפשרי של דרעי ברשימת ש"ס אומרים המקורבים שהאופציה היחידה היא שהוא יהיה מספר אחד ברשימה ואילו שר הפנים אלי ישי, העומד בראש המפלגה כיום, יקבל את התפקיד הבכיר ביותר בממשלה הבאה. לדברי אחד המקורבים דרעי לא מוכן להיות מספר שתיים ברשימה, והצעה כזו עומדת על הפרק כבר זמן רב.

דיון בועדה לביקורת המדינה בדוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל. מגד גוזני
מפגין ביטחון לגבי מעמדו כמנהיג המפלגה. אלי ישי/מגד גוזני

אלי ישי התבטא רבות בתקשורת לאחר הודעת ראש הממשלה ואמר שהרב עובדיה יוסף כבר אמר את דברו ועל פי החלטתו הסוגיה תוכרע. למרות שישי לא הוסיף על אמירה זו, הכוונה ברורה. לדבריו, הוא המנהיג ומספר אחת של המפלגה וזה לא עומד להשתנות. למרות הפגנת הביטחון בנושא מול התקשורת, בימים האחרונים מתקיימים מגעים רבים בנושא בתוך התנועה. בחמישי בערב התקיימה פגישה חשאית בין הרב שלום כהן, אחד מחברי מועצת החכמים של ש"ס, לבין אנשיו של ישי שעסקה בדיוק בסוגיה זו. בסביבתו הרשמית של ישי מסרבים להתייחס לתכני הפגישה ולא מוכנים להכחיש או לאשר את עצם קיומה.

בשיחה עם אחד מחברי הכנסת של ש"ס, שמאשר את קיום הפגישה, עולה כי חזרתו של דרעי סגורה וחתומה והשאלה העומדת על הפרק היא רק אופי חלוקת התפקידים בינו לבין ישי. לדבריו, תהיה חלוקה בין השניים לגבי מי יעמוד בראש הרשימה ומי יהיה בעל התפקיד הבכיר בממשלה. אותו חבר כנסת אומר שלמרות שש"ס צפויה לגדול מבחינת מספר המנדטים, חזרתו של דרעי תועיל בהחלט להגדלת המפלגה. רשימה מאוחדת ומגובשת תמשוך עוד מצביעים.

חבר כנסת בש"ס: הרב יוסף מעדיף את ישי

לדברי גורמים המקורבים לש"ס, חברי מועצת התורה הרב שלום כהן, הרב משה מאיה והרב שמעון בעדני מקורבים לדרעי ומעוניינים מאוד בחזרתו. לעומתם, הרב עובדיה יוסף מעדיף את אלי ישי בראש הרשימה, לפחות לדברי אותו חבר הכנסת.

על פי דבריו של חבר הכנסת, הרב עובדיה אמר לו מספר פעמים בשנה האחרונה שאלי ישי הוא המנהיג הבלתי מעורער של המפלגה אבל לאור ההתפתחויות הרב שוקל את הנושא כדי להיערך בצורה הטובה ביותר לקראת הבחירות. בשיחה עם חבר הכנסת עולה כי שני מנהיגים לתנועה זה מצב אפשרי ואפילו מועדף. הוא אמר כי בשונה ממפלגת ישראל ביתנו, בה היו"ר מחליט הכול, בש"ס לכל חברי הכנסת יש ביטוי גם אם הדעות חלוקות עם יו"ר המפלגה. הרב שומע את כל הדעות ולאחר מכן מתקבלת הכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully