וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: התאריך המוסכם לבחירות - 22 בינואר

טל שלו

11.10.2012 / 15:53

מטיוטת תזכיר החוק לפיזור הכנסת ה-19 עולה כי הן יתקיימו ככל הנראה כ-100 ימים לאחר פיזור הכנסת ביום שני הקרוב. נתניהו מעדיף לקיימן במועד המוקדם ביותר האפשרי

צילום: לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן

הבחירות לכנסת ה-19 ייערכו על פי המסתמן ב-22 בינואר 2013 – כך עולה מטיוטת תזכיר החוק לפיזור הכנסת שהופצה היום (חמישי). ביום ראשון תדון ועדת שרים לחקיקה באישור החוק לקראת קריאה ראשונה, וביום שני, עם כינוס מושב החורף של הכנסת, צפוי החוק לעלות להצבעה בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית.

בנימין נתניהו מגיש את התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס בירושלים,אוקטובר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
מעוניין לקיים את הבחירות מוקדם ככל האפשר. נתניהו ופרס/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

מאז הודעתו שלשום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בכוונתו להקדים את הבחירות, הוא קיים פגישות עם ראשי סיעות הקואליציה בנוגע למועד אפשרי. תחילה ההערכה הייתה כי הבחירות יתקיימו ב-12 בפברואר, אך כיוון שמדובר ביום פטירתו של הרב ישראל אלתר, האדמו"ר הרביעי בחסידות גור, הוחלט לפסול את האפשרות לקיום הבחירות באותו תאריך.

ראש הממשלה הבהיר כי הוא מעוניין בקיומה של מערכת בחירות קצרה ככל האפשר, ופעל לכך שהבחירות יתקיימו עוד במהלך חודש ינואר. התאריך שנבחר, 22 בינואר, יובא ביום שני להצבעה בוועדת הכנסת, ולפי ההערכה, צפוי להיות מאושר למרות התנגדות מפלגת קדימה.

אתמול נפגש נתניהו עם הנשיא, שמעון פרס, בבית הנשיא בירושלים, ודן עמו בהקדמת הבחירות – יממה לאחר שהודיע על כך בכלי התקשורת באופן רשמי. "אני יודע שמערכת הבחירות תהיה קצרה, אך הנושאים העומדים על סדר היום הם כבדים ונוגעים לעניינים ביטחוניים, חברתיים וכלכליים", אמר פרס לנתניהו, והוסיף: "לא חסרים לנו אויבים אך גם לא חסרות אפשרויות והזדמנויות. בארבע השנים הבאות תעמודנה בפני ישראל הכרעות גדולות ורציניות. אין זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה בה מונחות לפנינו בעיות כה כבדות, אך גם הפעם אני מאמין כי נתמודד איתן היטב כפי שעשינו בעבר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully