וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הבחירות יוקדמו, "טובת המדינה מחייבת"

פנחס וולף

9.10.2012 / 19:40

ראש הממשלה הכריז כי לנוכח "הטלטלות האחרונות, הביטחוניות והכלכליות", האינטרס הלאומי הוא מערכת בחירות קצרה בת 3 חודשים. "הגעתי למסקנה שלא ניתן להעביר תקציב אחראי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

"בעת הזו, מול הטלטלות הביטחוניות והכלכליות, חובתי לשים את האינטרס הלאומי מעל הכל – וזה מחייב הליכה לבחירות עכשיו, מהר ככל האפשר". כך הסביר הערב (שלישי) ראש הממשלה את הקדמת הבחירות, עליה הכריז בהודעה שמסר מלשכתו שבירושלים. בדבריו הדגיש נתניהו את רצונו במערכת בחירות קצרה, בת שלושה חודשים ולא במערכת בחירות ארוכה שעלולה לפגוע בכלכלה.

"סיימתי הערב התייעצויות עם ראשי הקואליציה והגעתי למסקנה שלא ניתן להעביר תקציב אחראי", תיאר ראש הממשלה את האירועים שקדמו להחלטתו.

מסיבת עיתונאים נתניהו. עומר מירון
"האינטרס הלאומי מחייב הליכה לבחירות". ראש הממשלה, הערב/עומר מירון

"בעוד חודשים אחדים נסיים את השנה הרביעית לכהונת הממשלה היציבה זה עשרות שנים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "היציבות הזו עזרה לנו להשיג את שני היעדים העיקריים שהבטחנו לאזרחי ישראל; ראשית, חיזקנו את הביטחון בתקופה בה מתחוללת במזרח התיכון טלטלה קשה ומסוכנת, ושנית, חיזקנו את הכלכלה וזאת תוך טלטלה נוספת - משבר כלכלי עולמי מתמשך, שהביא לקריסת כלכלות באירופה ולאבטלה המונית". לדבריו, "כדי להתמודד עם האתגרים השקענו משאבים גדולים בחיזוק עוצמת צה"ל, כמו בכיפת ברזל ובבניית הגדר בגבול מצרים".

ראש הממשלה המשיך בתיאור פועלו בקדנציה הנוכחית, כשהוסיף כי בהיבט הכלכלי "ייצרנו מספר שיא של 330 אלף מקומות עבודה, הוספנו השקעה בחינוך, בתשתיות ובתעשייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסיבת עיתונאים נתניהו. עומר מירון
"לא אתן לישראל להגיע למשבר אליו נקלעה הכלכלה באירופה". נתניהו, הערב/עומר מירון

"ישנם אתגרים נוספים לפנינו; להבטיח שלאירן לא תהיה פצצת גרעין, להגן על גבולותינו מטרור ומהסתננות, לשמור על השלום עם שכנינו ולשמור על האינטרסים שלנו במשא ומתן לשלום". עוד אמר: "לא אתן להגיע להידרדרות שאירעה במדינות אירופה. כל זה מצריך תקציב אחראי עם ראייה ארוכת טווח.

"אני מודה לאזרחי ישראל על הזכות הגדולה שניתנה לי לשרת אתכם כראש הממשלה ואני מבקש לקבל מהעם מנדט מחודש להמשיך להנהיג את מדינת ישראל", סיכם נתניהו.

"האות לסוף שלטונו של נתניהו"

בתגובה להודעתו הצפויה של ראש הממשלה, הציעה הערב יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', את 29 בינואר כמועד לבחירות לכנסת. בהודעה מטעמה, מסרה יחימוביץ' כי זהו התאריך המוקדם ביותר שיאפשר היערכות תקינה של המפלגות: "בפועל, המדינה במערכת בחירות כבר חצי שנה, וזהו מצב לא בריא ולא יציב שיש להביאו לידי סיום במהרה. על הציבור לזכור כי נתניהו הולך לבחירות כדי להעביר מיד אחריהן תקציב אכזרי וקשה שיגרום לפגיעה בחייו של כמעט כל אזרח במדינה, למעט בעשירים ביותר".

ח"כ יואל חסון מקדימה טען הערב כי הודעת ראש הממשלה הערב היא "האות לסוף שלטונו של נתניהו", בעוד יו"ר מרצ זהבה גלאון הוסיפה כי "נתניהו החליט סוף סוף לגאול את אזרחי ישראל ממרותו אחרי ארבע שנים גרועות לישראל. ראש הממשלה מקדים את הבחירות כדי להימלט מלהגיש לציבור את החשבון על השעבוד המופקר של כל משאבי המדינה למתנחלים, לחרדים ולבעלי ההון באריזה של תקציב גזירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully