וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "יש לפזר את הכנסת ולקיים בחירות מהר ככל האפשר"

פנחס וולף

4.10.2012 / 19:08

יו"ר הכנסת אמר כי אין ספק ש"נפלה ההכרעה הפוליטית, וטוב תעשה הכנסת אם תעביר את החוק ותתפזר מיד בתחילת מושב החורף". נתניהו ממשיך בסבב השיחות עם הקואליציה על התקציב

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, התייחס היום (חמישי) לקריאות בימים האחרונים להקדים את הבחירות סביב משבר התקציב, ואמר כי יש לפזר את הכנסת בשעות הראשונות של מושב החורף של הכנסת, שיתקיים ב-15 באוקטובר, ולקיים בחירות מהר ככל האפשר. במהלך ביקור בחורבות המאחז מגרון לרגל חג הסוכות. "אין ספק שנפלה ההכרעה הפוליטית והמפלגות כולן נערכות לבחירות", אמר ריבלין במהלך ביקור במאחז מגרון לרגל חג הסוכות.

"אם אכן פנינו לבחירות, טוב תעשה הכנסת אם תעביר את החוק ותתפזר מיד תוך ימים או אפילו תוך השעות הראשונות של מושב החורף, ולא תגרור את ההחלטה שבועות ארוכים", ציין. "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי עולמי שמאיים לסחוף את מדינת ישראל, וללא תקציב לשנת 2013, ישנן השלכות הרות אסון על המצב הכלכלי חברתי ועל השכבות החלשות". לדבריו, המצב הכלכלי אינו מאפשר קיום מדינה ללא תקציב מאושר, ולכן יש לקיים בחירות מהר ככל האפשר. להערכתו, הבחירות יתקיימו בשבוע השני או השלישי של פברואר 2013, ונתניהו הוא שירכיב את הממשלה הבאה.

מליאת הכנסת, אוגוסט 2012. מגד גוזני
ריבלין קורא להתפזרות הכנסת כבר עם פתיחת מושב החורף/מגד גוזני

במסגרת סבב הפגישות שמקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם השותפות הקואליציוניות על מנת לדון בנושא התקציב, הוא ייפגש הערב עם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ. מחר בצהריים הוא צפוי להיפגש גם עם יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, לאחר שהפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה בשל אילוצי לוח זמנים. ביום שלישי הוא נפגש עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ועם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי.

נתניהו: "תוך שבועיים אחליט אם להקדים את הבחירות"

שלשום הודיע נתניהו כי בתוך שבועיים הוא יחליט אם להקדים את הבחירות. "עד פתיחת מושב החורף, ב-15 באוקטובר, אקבל את ההחלטה, ואם לא יתגבש רוב לתקציב אחראי נשלים ארבע שנות כהונה ונלך לבחירות", אמר נתניהו.

בכירים בליכוד העריכו כי הכיוון הברור הוא בחירות, שיתקיימו בחודש פברואר. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו הבכירים כי "המסלול ברור – הולכים לבחירות ולא לתקציב. אין כבר אפשרות לתכנן תקציב אחראי, כל מפלגה מתפזרת, יש את הריב עם ברק ואמירות פופוליסטיות של מפלגות - כל זה קורה כשמבינים שהולכים לבחירות ואין עניין לשמר את הקואליציה. השיטה היא שכשמחליטים על בחירות – זה יהיה מהיר, בתוך 90-100 ימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully