וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לבחירות: כך תפוזר הכנסת ה-18 טרם זמנה

פנחס וולף

9.10.2012 / 18:48

ההצבעה על פיזור הכנסת תמשיך את זו שנבלמה לפני חמישה חודשים לטובת ממשלת האחדות, שלא זכתה להאריך ימים, ונתניהו יעשה הכל כדי לזרז את ההליך. המועד הצפוי: תחילת פברואר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אם לא ניתקל שוב בתרגיל של הרגע האחרון, הרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יודיע הערב (שלישי) על הקדמת הבחירות ממועדן המתוכנן ב-7 באוקטובר, כנראה לראשית חודש פברואר. ההליך מזכיר מאוד את הליך פיזור הכנסת שהחל עם פתיחת מושב הקיץ במאי האחרון, אז ביקש נתניהו לפזר את הכנסת כבר בשבוע הראשון של המושב, אך בשל פטירת אביו, הפרופסור בנציון נתניהו - ההצבעות על החוק לפיזור הכנסת נדחו לשבוע השני של המושב.

כעת מדובר בהמשך לאותן הצבעות; ביום שני, 7 במאי, אישרה מליאת הכנסת את הצעות החוק לפיזורה בקריאה ראשונה. לאחר מכן ההצבעה הועברה להכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכנסת, אך שם, יו"ר הוועדה ח"כ יריב לוין התבקש למשוך עוד ועוד את הישיבה. הוא לא ידע שמאחורי הקלעים יושבים להם שני היריבים – נתניהו ומופז – ובונים את אחת הבריתות המוזרות שידעה הפוליטיקה הישראלית, ואת אחת הקואליציות הגדולות בתולדות המדינה. בסופו של דבר, הוועדה הצביעה על ההצעה בהכנה לקריאה שניה ושלישית, אלא שאלקין הגיש רוויזיה (דרישה להצבעה חוזרת, פ.ו), והשאר היסטוריה – נתניהו ומופז כינסו את סיעותיהם באותו לילה ובישרו על המהלך.

מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו ושאול מופז, מאי 2012. עומר מירון
בליכוד זוכרים את החיבוק הזה. "עד שלא תראה את המספרים על הצג במליאת הכנסת לאחר ההצבעה, עדיין הכנסת לא פוזרה"/עומר מירון

עד היום הוועדה לא שבה לדון ברוויזיה, מה שמוביל אותנו לשבוע הבא. נתניהו ירצה, כנראה, לפזר את הכנסת כמה שיותר מהר, וכבר חצי ממלאכת הפיזור נעשתה. כל שנותר לו הוא לבקש את כינוסה של ועדת הכנסת שתפסול את הרוויזיה. לאחר מכן חברי הכנסת יעלו לאישורו הסופי של החוק במליאה, והכנסת תפוזר באופן רשמי. לאחר המהלך הקודם, חברים בסיעת הליכוד למדו את הלקח ונזהרים מלהרים קול בתרועה. "עד שלא תראה את המספרים על הצג במליאת הכנסת לאחר ההצבעה, עדיין הכנסת לא פוזרה", אמרו כמה מהם הערב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בחירות בתחילת פברואר, פריימריז בשלהי נובמבר

למרות שהבחירות לכנסת ה-18 נערכו ב-10 בפברואר 2009, הבחירות הקרובות אמורות היו להיערך ב-7 באוקטובר, בשל חוק יסוד שקובע כי הבחירות לכנסת יתקיימו לאחר ארבע שנים, ביום שלישי השלישי לחודש חשוון. עם לוח הזמנים הזה, ייפתח ביום שני הבא, 15 באוקטובר, מושב החורף. בשעה 16:00 תתקיים ישיבה חגיגית עם נאומים של ראש הממשלה, ראש האופוזיציה ויו"ר הכנסת.

בשלב זה ייתכנו שני תסריטים; הכנסת תפוזר מיד, או יממה לאחר מכן. לאחר אישור פיזור הכנסת, יש על פי חוק חיוב להמתין 90 יום עד לקיומן של הבחירות, אולם ועדת הבחירות דורשת בדרך כלל שהות של 100 ימים, מה שמעמיד אותנו עם בחירות בתחילת פברואר. הנגזרת מכך היא קיומן של מערכות פריימריז במפלגות השונות, שייערכו מאמצע נובמבר ועד לתחילת דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully