וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגשש: ח"כים מקדימה יצביעו בעד התקציב?

פנחס וולף

5.10.2012 / 13:58

לוואלה! חדשות נודע כי גורמים מטעם ראש הממשלה בודקים את האפשרות שחברי כנסת מקדימה יתמכו או יימנעו בהצבעה, בשל התנגדות ש"ס לתקציב 2013. המטרה: לעכב את הבחירות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש השבוע ממספר גורמים לבדוק עם חברי כנסת מטעם קדימה את האפשרות שיתמכו או שיימנעו בהצבעה על תקציב המדינה, כך נודע לוואלה! חדשות. הגישוש עם הח"כים מקדימה נעשה בדרכים שאינן רשמיות, ומטרתו לשמש חלופה להתנגדות של ש"ס לתקציב. עם זאת, בכירים בליכוד מעריכים שרוב הסיכויים שהמהלך לא יצליח - ונתניהו ייאלץ ללכת לבחירות מוקדמות.

על מנת להוציא את המהלך אל הפועל, נתניהו צריך לגבש יותר משבעה חברי כנסת מקדימה. עם זאת, ראש הממשלה בונה על כך שכ-20 חברי כנסת מקדימה, הנמצאים בסכנה שלא ישובו לכנסת לאחר הבחירות, יעדיפו להעביר את התקציב – צעד שיכול לעכב את מועד הבחירות. מלבד חברי הכנסת שיצליחו להתברג ברשימת קדימה לכנסת, ישנם עוד כמה שייכנסו במסגרת רשימה של ציפי לבני ועוד שניים, אולי שלושה, שיתברגו ברשימות אחרות. עם זאת, חברי הכנסת טרם השיבו לנתניהו.

מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו ושאול מופז, מאי 2012. עומר מירון
בפעם הקודמת שהייתה כוונה ללכת לבחירות, נתניהו ומופז גיבשו את ממשלת האחדות ומנעו את פיזור הכנסת/עומר מירון

"הסיכויים כעת הם 80% הליכה לבחירות, 20% העברת תקציב. ו-20% בפוליטיקה זה המון", אמרו בכירים בליכוד. "זה לא נגמר עד שזה נגמר. עד שלא תראה את המספרים על הצג של המליאה, אתה לא יכול לדעת". הטקטיקה של נתניהו היא להשאיר את המשא ומתן עד לרגע האחרון. ייתכן שהמגעים יימשכו עוד ביום שני, ה-15 באוקטובר, יום פתיחת מושב החורף של הכנסת, אז צפוי נתניהו להודיע סופית על החלטתו.

כזכור, בפעם הקודמת שהייתה כוונה ללכת לבחירות – בחודש מאי, בעוד שהכנסת דנה על החוק לפיזור הכנסת, נתניהו ומופז גיבשו את ממשלת האחדות ומנעו את פיזור הכנסת. כאמור, לא מן הנמנע שגם הפעם המהלך להקדמת הבחירות לא ייצא אל הפועל.

"נתניהו מפחד מרשימת הליכוד שהמרכז הפייגליני הולך לקבוע"

מקדימה נמסר בתגובה כי "מסתבר שנתניהו לא למד לקח מהניסיון הקודם שלו במתן שוחד פוליטי. קדימה תתנגד לכל תקציב אנטי חברתי ונעדר סדרי עדיפויות לאומיים - אם יוגש לאישור הכנסת. נתניהו מפחד מהרכב רשימת הליכוד לכנסת הבאה, שמרכז הליכוד הפייגליני הולך לקבוע". גורמים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות כי "ביבי קובע רף גבוה נוסף של שחיתות שלטונית. מסתבר שאין לו קווים אדומים, מדובר בפצצה מוסרית מתקתקת".

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, הגיב לדברי קדימה ואמר כי "קדימה הגיעה לסוף דרכה. היא המפלגה האחרונה שיכולה לדבר על שחיתויות. ההחלטה על קיומן של בחירות או אישור תקציב אחראי תהיה עניינית בלבד, על בסיס ההיתכנות הפוליטית להעבירו בכנסת ברוב קולות השותפות הקואליציוניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ביטחון שניתן להגיע להסכמה עם כל סיעות הקואליציה על אישור תקציב אחראי". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, במסגרת סדרת פגישותיו עם ראשי מפלגות הקואליציה, נועד היום (שישי) נתניהו עם שר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ודן עמו בתקציב לשנה הבאה. "ישראל ביתנו מוכנה לתמוך בתקציב אחראי, אך כרגע נראה שאין ביטחון שניתן להגיע להסכמה עם כל סיעות הקואליציה על אישור תקציב אחראי", אמר ליברמן לנתניהו. "אם הולכים לבחירות, צריך לעשות זאת כמה שיותר מהר בכדי לא לפגוע בהישגי הממשלה בכלכלה ובביטחון".

אתמול אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי יש לפזר את הכנסת בשעות הראשונות של מושב החורף ולקיים בחירות מהר ככל האפשר. במהלך ביקור בחורבות המאחז מגרון לרגל חג הסוכות, אמר ריבלין כי "אין ספק שנפלה ההכרעה הפוליטית והמפלגות כולן נערכות לבחירות". הוא הוסיף כי "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי עולמי שמאיים לסחוף את מדינת ישראל, וללא תקציב לשנת 2013, ישנן השלכות הרות אסון על המצב הכלכלי-חברתי ועל השכבות החלשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully