וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות באוויר? בכיר באוצר שוקל להתמודד בליכוד

פנחס וולף

27.9.2012 / 18:18

כמה ימים לאחר שראש מטה שר האוצר התפטר כדי להתמודד על משבצת תל אביב ברשימת המפלגה, שוקל גם יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר להתמודד על מקום ברשימה. ריח בחירות באוויר?

שוב תחושה של בחירות מתקרבות והולכות? לוואלה! חדשות נודע היום (חמישי) כי יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, שוקל להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. בימים האחרונים, כך נודע, הוא אף קבע פגישות עם פעילים מרכזיים במפלגה ועם חברי מרכז. אם מוסיפים לכך את העובדה שראש מטה שר האוצר, דוד שרן, התפטר לפני מספר ימים מתפקידו כדי להכין עצמו להתמודדות מול מזכיר הממשלה, צבי האוזר, על משבצת תל אביב ברשימת הליכוד לכנסת, מתקבלת תמונה של אפשרות אמיתית להקדמת הבחירות.

מדובר בשני בכירים, המקורבים ביותר לשר האוצר יובל שטייניץ, שאמורים לדעת אם האוצר עומל על הכנת תקציב לשנת 2013. גורמים שונים בליכוד מעריכים שיציאתם של שמחון ושרן למרוץ הפוליטי מהווה אינדיקציה להקדמת הבחירות לחודש פברואר. עם זאת, יש לציין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טרם החליט סופית, והחלטתו תתקבל ככל הנראה קרוב לפתיחת מושב החורף של הכנסת, ב-15 באוקטובר. בערב ראש השנה נפגשו ראשי רשויות עם שטייניץ, ששב ואמר להם כי "ראש הממשלה נחוש להעביר את תקציב המדינה ולקיים את הבחירות במועדן".

בימים האחרונים, שאלת "בחירות או תקציב" מעסיקה את כל חברי הליכוד. כמו בבורסה, כל יום התנודתיות זזה לכיוון אחר. היום, התחושה היא שהבחירות יוקדמו, אך לפני כמה ימים התחושה היתה הפוכה. נתניהו מבהיר שהוא רוצה תקציב, אבל הוא לא "יתאבד" על זה. כדי שהמערכת לא תנוע לבחירות, הוא צריך להיות משוכנע שכל השותפות הקואליציוניות "יזרמו" איתו לכיוון התקציב, ולא יעשו לו תרגיל ברגע האחרון. חשש קל של נתניהו כי השותפות לא ילכו עמו, יוביל לבחירות.

נתניהו מחפש כיצד לגרום לכולם להיות מרוצים

גם נושא הפריימריז הגיע לשולחנו של ראש הממשלה. נתניהו, שמבקש לעצמו שקט תעשייתי מכיוון סיעת הליכוד, מחפש דרך לגרום לכולם להיות מרוצים. חוקת הליכוד קובעת כי חברי כנסת מכהנים לא יכולים להתמודד במקומות המשוריינים למחוזות, כך שמתוך 27 חברי הכנסת של הליכוד, רק 20 יוכלו להתמודד לרשימה הארצית, מה שעשוי להשאיר שבעה ח"כים מכהנים בלא כלום. לכן, שוקל נתניהו לאפשר לחברי הכנסת זאב אלקין ואללי אדמסו להתמודד במשבצת העולים, במקומות 21 ו-28 ברשימה, אם כי אלקין לא מתכוון לנצל את העניין – הוא חזק מספיק כדי לרוץ ברשימה הארצית. ייתכן שגם איוב קרא יוכל להתמודד במשבצת הדרוזים בליכוד.

הדבר המעניין יותר הוא העובדה שנתניהו שוקל לאפשר שריון לאשה במקומות 10 ו-20 בכל מקרה, גם אם נשים יגיעו למקומות גבוהים יותר, מה שמעניק סיכויים גדולים לחמש חברות הכנסת של הסיעה להמשיך בתפקידן – לימור לבנת, גילה גמליאל, לאה נס, ציפי חוטובלי ומירי רגב. בפעם הקודמת, למשל, הגיעה לאה נס למקום 11 והוקפצה מקום אחד למעלה בגלל השריון, ואילו לבנת, גמליאל וחוטובלי התברגו לפני המקום ה-20, וכך התבטל השריון לאשה. אם נתניהו יחליט לשנות את הקונספט, הרי שבמקרה כזה רגב, שנבחרה בעשירייה השלישית, היתה מוקפצת למקום ה-20. יכול להיות שיהיה מקום נוסף – 24 – שישוריין לנשים חדשות.

בינתיים, בעוד נתניהו עושה את דרכו לוועידת האו"ם בניו יורק, בית הדין של הליכוד הכריע היום כי יש לקבוע כינוס לוועידת הליכוד בהקדם האפשרי, לא יאוחר מסוף נובמבר, וזאת בניגוד לעמדת ראש הממשלה שביקש במענה לעתירת השר מיכאל איתן שלא לקבוע תאריך לוועידה, בשל האפשרות שהבחירות הכלליות יוקדמו למחצית הראשונה של 2013. עם זאת, אם הבחירות יוקדמו, הוועידה תידחה לאחריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully