וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "העברת התקציב בפתיחת המושב - או בחירות"

פנחס וולף

10.9.2012 / 17:17

יו"ר הכנסת הציב אולטימטום לאישור התקציב: פתיחת מושב החורף בחודש הבא. במהלר סיור בגוש עציון, ביקש מנתניהו לדחות את הקמת הגדר באזור בשל השיפור במצב הביטחוני

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין ערך היום (שני) סיור בגוש עציון, ובמהלכו התייחס לסוגיית תקציב המדינה והקדמה אפשרית של הבחירות לכנסת. ריבלין הציב מועד סף עקרוני לאישור התקציב על ידי הממשלה והגשתו לכנסת, ואמר כי אם זה לא יקרה עם פתיחת מושב החורף בחודש הבא, המשמעות היא שפניהן של כל המפלגות לבחירות.

לדברי ריבלין, "בשלב זה, דיוני התקציב היו כבר צריכים להיות אחרי קבלת ההכרעות בממשלה. אנחנו לקראת שנת בחירות, אז כל אחת מהמפלגות מהססת". בדבריו שיבח יו"ר הכנסת את נתניהו, ואמר כי "טוב עשה ראש הממשלה שאמר שאנחנו עומדים בפני יזע ודמעות ויש צורך לקצץ. המפלגות צריכות להחליט האם הן עומדות מאחורי ראש הממשלה בצורך המיידי לקצץ 20 מיליארד שקלים בתקציב 2013". "לא היה עוד בתולדות ישראל מצב בו לא הוגש תקציב בחודשים אלה", הוסיף.

"אנחנו במערבולת שחייבים לקבל בה הכרעות", הדגיש ריבלין. "ראש הממשלה מבין היטב שיש שתי אפשרויות: או שעומדת מאחוריו קואליציה, או שצריך לומר למפלגות: 'אינני מפחד מבחירות, אם אין לכן את תעצומות הנפש לאשר תקציב שהוא מחויב המציאות", הסביר.

כזכור, תחילה הודיע נתניהו כי הדיונים על התקציב בממשלה יסתיימו עד ראש השנה, אלא שגורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי הוא עדיין לא החליט לאן פניו מועדות: לבחירות מוקדמות שיחסכו ממנו את הדיונים או להעברת התקציב והליכה לבחירות במועדן הנוכחי, אוקטובר 2013. חששו של נתניהו משותפות קואליציוניות שיקשו עליו להעביר את התקציב, עשוי להכריע את הכף לטובת בחירות בינואר או פברואר 2013.

"ישראל היא נכס אסטרטגי לארה"ב"

ריבלין התייחס גם לנושא הידרדרות היחסים בין הממשל האמריקאי לבין ישראל והביע תמיכה בנתניהו. "יש הבדלים בגישות, בעיקר בנוגע ללוח הזמנים, אבל כולם מסכימים שהצטיידות אירן בנשק גרעיני היא סכנה לעולם כולו", הוא אמר. "אמנם יחסים אישיים בין המנהיגים משפיעים לעיתים על היחסים המדיניים, אך לא ברמה האסטרטגית. ברור לממשל האמריקאי שישראל היא נכס אסטרטגי ובעלת ברית. אינני בקיא בנושא היחסים ביניהם, ייתכן שהדבר תלוי גם בנשיא האמריקאי", הוסיף ריבלין.

התנחלות תקוע בצפון מדבר יהודה המשתייכת למועצה אזורית גוש עציון., אפריל 2012. עומר מירון
בניית הגדר תגרום לבזבוז מיותר של חצי מיליארד שקלים, טוענים המתנחלים בגוש עציון/עומר מירון

את הסיור בגוש עציון יזם ראש המועצה האזורית, דוידי פרל, בניסיון למנוע את כוונת מערכת הביטחון למתוח גדר ביטחון לאורך כל שטחי הגוש. הצורך בבניית הגדר עלה בימי האינתיפאדה השנייה, אלא שכעת המצב בשטח שקט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"גדר ההפרדה תחסום את הרצף ההתיישבותי"

המתנחלים טוענים כי בניית הגדר תגרום לבזבוז מיותר של חצי מיליארד שקלים ולהפרדת גוש עציון מהקו הירוק. "גדר ההפרדה המתוכננת סובבת את גוש עציון מכל עבריו, מנתקת את גוש עציון מירושלים וחוסמת את הרצף ההתיישבותי עם חברון ועם מערת המכפלה", אמר פרל. "החיים עם האוכלוסייה הפלסטינית שעובדת וחיה איתנו ייפגעו באופן אנוש. מדובר בדבר בלתי נסבל".

ריבלין פנה בנושא לראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו לדחות את ההכרעה בעניין הגדר, לאור השיפור במצב הביטחוני. "הנסיבות השתנו ואין הגיון בתוואי המתוכנן של גדר ההפרדה, שהוא כבר לא רלוונטי. בניית הגדר בתוואי המתוכנן עלולה ליצור חזית מדינית נוספת, וגם לגרום מפח נפש לתושבים היהודים והערבים, שפיתחו כאן דו קיום למופת. אנחנו צריכים להגיע להסדר עם הפלסטינים ולפתח את הדרך לחיות אחד עם השני ולא להיפרד אחד מהשני", אמר ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully