וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נפגש עם נתניהו: "הכרעות גדולות בשנים הבאות"

פנחס וולף

10.10.2012 / 17:04

בפגישה שעסקה בבחירות, הביע נשיא המדינה תקווה כי התקופה הקרובה תתנהל "באווירה תרבותית, נטולת השמצות". הדיונים על מועד הבחירות נמשכים, התאריך 12 בפברואר נפסל

צילום: לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר שהודיע על הקדמת הבחירות, נפגש היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא המדינה, שמעון פרס בבית הנשיא בירושלים כשעל הפרק כמובן הבחירות. "אני יודע שמערכת הבחירות תהיה קצרה, אך הנושאים העומדים על סדר היום הם כבדים ונוגעים לעניינים ביטחוניים, חברתיים וכלכליים", אמר פרס לנתניהו. "לא חסרים לנו אויבים אך גם לא חסרות אפשרויות והזדמנויות. בארבע השנים הבאות תעמודנה בפני ישראל הכרעות גדולות ורציניות . זוהי אינה הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה בה מונחות לפנינו בעיות כה כבדות, אך גם הפעם אני מאמין כי נתמודד איתן היטב כפי שעשינו בעבר".

לקראת הבחירות: אילו מפלגות מוכנות ואילו לא?

בנימין נתניהו מגיש את התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס בירושלים,אוקטובר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופרס בפגישתם, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

פרס התייחס להתנהלות עד הבחירות ואמר: "אני מייחל לכך שתקופת הבחירות תהווה שיעור בדמוקרטיה ותתקיים באווירה תרבותית, נטולת השמצות, מלווה בנקיטת לשון עדינה יותר תוך כבוד הדדי בין המפלגות. אני בהחלט מתכוון לקרוא לכך גם בדבריי בפתיחת מושב הכנסת בשבוע הבא". הנשיא הוסיף כי "בחירות בדמוקרטיה הן סמינר לאומי שבו מציבים את סדר היום לשנים הבאות".

"כפי שעשינו בארבע השנים האחרונות, חשוב כי גם בתקופת הבחירות נמשיך בהתייעצויות ביננו", אמר נתניהו לפרס. "יש הרבה נושאים שעומדים על הפרק. גם במהלך מערכת הבחירות הקצרה שצפויה לנו השיקול המרכזי שצפוי להנחות אותי הוא חיזוק ביטחונם של אזרחי ישראל וחיזוק כלכלת ישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו נפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס בירושלים לגבי הגדרות התפקיד,אוקטובר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"מייחל לכך שתקופת הבחירות תהווה שיעור בדמוקרטיה"/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בתוך כך, נמשכים הדיונים על מועד הבחירות. אחד התאריכים שדובר עליהם תחילה כאפשריים לקיום הבחירות היה 12 בפברואר 2013. לוואלה! חדשות נודע כי התאריך נפסל לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בשל ציון יום פטירתו של האדמו"ר הרביעי בשושלת חסידות גור, הרב ישראל אלתר, המכונה ה"בית ישראל". מלשכתו של ליצמן נמסר כי דובר בבקשה בלבד ולא בדרישה.

בשל כך, הבחירות ייערכו לפני כן. נתניהו מבקש לקיים את הבחירות בתאריך המוקדם ביותר שניתן. בהנחה שהכנסת תפוזר ביום שני, 15 באוקטובר, הבחירות צריכות להתקיים מינימום אחרי 90 יום, אך ועדת הבחירות המרכזית מבקשת שהן יתקיימו כעבור 100 ימים, ולכן התאריכים האפשריים הם 22 או 29 בינואר, תלוי בהסכמה אליה יגיעו סיעות הבית.

בחירות 2013 - סיקור מיוחד
"בורסת השמות" בעבודה: שפיר, רוזנטל, וילנאי ויונה
חיים רמון: "אולמרט טרם קיבל החלטה אם להתמודד"
הרשימה של יאיר לפיד: רב, דוקטור, עיתונאי וראש עיר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully