וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: אילו מפלגות מוכנות ואילו לא?

פנחס וולף

10.10.2012 / 17:31

הקדמת הבחירות התקבלה בסיפוק רב במערכת הפוליטית, אולם לחלק מהמפלגות נותרה עבודה רבה בדרך לקלפי. מקומן של אילו מפלגות מובטח ולמי יש סיבה לחשוש? הרשימה המלאה בפנים

במערכת הפוליטית ברכו על הודעתו אמש (שלישי) של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקדמת הבחירות, שצפויות להיערך בחודש פברואר הקרוב. עם זאת, מערכת הבחירות הקצרה, שצפויה לארוך שלושה חודשים בלבד, מותירה למפלגות זמן מועט לגבש מצע מסודר ורשימה סופית. בעוד חלק מהמפלגות מגיעות למערכת הבחירות בביטחון, לחלקן יש עדיין עבודה רבה בדרך לקלפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת המפלגות שמגיעות לבחירות במוכנות הגבוהה ביותר היא מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גם שלי יחימוביץ' יכולה להיות רגועה יחסית, לאחר שבמשך השנה האחרונה הכינה את השטח לבחירות וצפויה להגדיל משמעותית את כוחה של מפלגת העבודה. מפלגת חד"ש, ומצדה השני של המפה מפלגת ישראל ביתנו, צפויות לשמר את כוחן. גם יאיר לפיד מגיע לבחירות מוכן יחסית, כשבכיסו כבר טמונים שמות לרשימת מפלגת "יש עתיד" ומאחוריו חודשים של עבודת שטח מאומצת.

מנגד, מפלגת קדימה בראשות שאול מופז היא כרגע המפלגה בעלת המוכנות הנמוכה ביותר לבחירות. גם העצמאות בראשות שר הביטחון, אהוד ברק, נמצאת בצרות ולמעשה כלל לא ברור אם תעבור את אחוז החסימה. מפלגת ש"ס נמצאת כרגע במצב יציב, אולם כניסתו העתידית של אריה דרעי למערכת הפוליטית צפויה לערער את מעמדה. כמו כן, חיים רמון וציפי לבני הצפויים אף הם להתמודד, טרם נכנסו באופן רשמי לסקרים - וכעת צריכים לקוות כי הבוחר ימתין בסבלנות להצטרפותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully