וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בירכו על הבחירות; לפיד: "אחשוף רשימתי בקרוב"

פנחס וולף

9.10.2012 / 20:46

מימין ומשמאל קיבלו בסיפוק את הכרזת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות. יו"ר "יש עתיד" הודיע כי כעת יודיע על שותפיו. לבני: "נתניהו הפך את ישראל למבודדת". מופז: "לי היכולת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

הולכים לבחירות: במערכת הפוליטית קיבלו בסיפוק רב את הודעתו הערב (שלישי) של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקדמת הבחירות מהר ככל הניתן, במערכת בחירות קצרה בת שלושה חודשים. הבשורה המרכזית הייתה בפיו של יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, שהתראיין לערוץ 2, בירך על ההחלטה, שנולדתה לטענתו "משום שהשיטה לא איפשרה לנתניהו להעביר תקציב" - והוסיף כי "בקרוב" תחשוף מפלגתו את רשימתה לבחירות לכנסת.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה הערב כי מפלגת העבודה בראשותה היא האלטרנטיבה היחידה לראש הממשלה נתניהו ולליכוד. "מפלגת העבודה החייתה באופן חסר-תקדים סדר יום חיוני לחברה הישראלית, של כלכלה הוגנת וחברה צודקת. הציבור שנותן אמון עצום במפלגת העבודה הבין כי בטחון אינו רק בטחון בגבולות אלא גם בטחון של פרנסה, בריאות, קורת גג ואוכל במקרר, והבחירות האלה יוכרעו על בחירה בין שתי דרכים: האם נחיה כג'ונגל שבו החזק לוקח הכל או כחברה נאורה ומוסרית". יחימוביץ' הוסיפה כי היא שואפת לכך שמערכת הבחירות תהיה ערכית ותרבותית ותעסוק במהות.

יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה להודעת נתניהו. "חשוב לי לומר כמה מלים שאינן עוסקות בי באופן אישי, אלא בעיקרון", כתבה לבני, לפני שטענה כי ממשלת נתניהו "הפכה את ישראל מבודדת ומסוגרת". לבני לא התייחסה לאפשרות שתשוב לזירה הפוליטית, אך הוסיפה כי ישראל צריכה לבחון את דרכה מחדש.

מסיבת עיתונאים נתניהו. עומר מירון
"הפך את ישראל למבודדת", הטיחה בו לבני. נתניהו, הערב/עומר מירון

יו"ר קדימה בהווה, שאול מופז, שמנע את הקדמת הבחירות בחודש מאי כששיתף פעולה עם נתניהו, במה שכונה "התרגיל המסריח החדש", נשמע מרוצה גם הוא מהודעת ראש הממשלה. "בתום ארבע שנות שלטון של הליכוד בראשות נתניהו, ישראל מבודדת מדינית וביטחונית. היא איבדה את כושר ההרתעה שלה, וחברתית זו ממשלה ללא מדיניות כלפי מעמד הביניים", מסר, והוסיף כי בידיו יש את "הניסיון הנדרש, האחריות והיכולת להנהיג את ישראל".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ציין כי מפלגתו לקחה חלק חשוב ביציבות שאפיינה את הממשלה. "לישראל ביתנו היה תפקיד חשוב בשמירה על אופייה הלאומי של הממשלה", הוסיף, וצפה כי גם בבחירות אלה תגדיל מפלגתו את כוחה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"נתניהו הודיע על בחירות מבלי לענות על השאלות הקשות"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס גם הוא להקדמת הבחירות, והדגיש את הישגי הממשלה, לטענתו, בתחום משרדו. מי שמכהן גם כיו"ר מפלגת עצמאות, הוסיף כי מפלגתו "היא מפלגה מצוינת בעלת עמדה ברורה מאוד. אני חושב שמי שרוצה אחריות לאומית ועמדה צבאית שתחזק את הביטחון ואת המדינה, מוזמן להצביע עצמאות".

"הבחירות יהיו על מצוקת הדיור, על אבדן הפרנסה ועל מחירי המוצרים ששברו שיאים של חוצפה וחזירות", אמר הערב שר הפנים, אלי ישי. לדברי יו"ר ש"ס, ההודעה על הקדמת הבחירות הגיעה לאחר שמפלגתו הודיעה שלא תתמוך "בתקציב שירמוס את מעמד הביניים ואת השכבות החלשות".

"נתניהו הודיע על בחירות ספון בחדרו, מבלי לענות על השאלות הקשות", תקף את ראש הממשלה יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, שהוסיף כי מפלגתו "תשאל את השאלות על כשלונות ממשלתו". המועמד לראשות מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, בירך גם הוא על החלטת נתניהו ומסר כי "יחד נקים ממשלה טובה יותר לעם ישראל, ממשלה בלי אהוד ברק אבל עם הרבה דאגה לחינוך, לזהות היהודית של המדינה ובעלת רגישות חברתית".

גם ראשי המחאה החברתית הגיבו להחלטת נתניהו. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מסר כי "הגיעה שעת המבחן האמיתית של המחאה החברתית: חיבור בין ההפגנה ובין הבחירות; בין המגפון ובין הקלפי, ולוודא כי צעירי ישראל ינהרו אל הקלפיות והבחירות הללו יתקיימו, לפני הכל, לפי סדר היום החברתי-כלכלי הרצוי במדינה. כך נכון וכך יקרה". "הוא חושב שהן שלו, וטועה. בואו נהפוך את הבחירות האלה לשלנו", כתבה סתיו שפיר בעמוד הפייסבוק שלה.

בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו ומיכל רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully