וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם שכולה לרומני: "הפסק להשתמש בבני בקמפיין"

כחלק ממסע הבחירות, ציין המועמד מספר פעמים כי זכה להיפגש עם חייל "אריות הים" שנהרג בתקיפת הקונסוליה האמריקאית בלוב. אמו זעמה: "הוא משתמש בזכרו כדי להכפיש את אובמה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו במיט רומני נואם באוהיו, אתמול)

אם אמריקאית ששכלה את בנה בתקיפת קונסוליית ארה"ב בבנגזי, נזפה אתמול (רביעי) במועמד הרפובליקני מיט רומני – לאחר ששב ועשה שימוש בזכרו של בנה לצורך קידום הקמפיין שלו. "אני לא סומכת על רומני", אמרה ברברה, אמו של גלן דוהרטי, חייל יחידת "אריות הים" של חיל הים האמריקאי, לטלוויזיה המקומית של בוסטון WHDH. "הוא לא צריך להפוך את מותו של בני לחלק מהאג'נדה הפוליטית שלו. זה שגוי להשתמש בצעיר אמיץ, שרצה חופש עבור כולם, על מנת להכפיש את אובמה".

בימים האחרונים אמר מיט רומני במספר הזדמנויות כי לפני כמה שנים, זכה להיפגש עם גלן דוהרטי במפגש שערך עם "אריות הים" לכבוד חג המולד. רומני השתמש באומץ לבו של דוהרטי במהלך המתקפה על הקונסוליה בלוב, כמטאפורה למדיניות המפלגה הרפובליקנית: "הלוחמים לא ניסו לברוח מהסכנה, אלא מיהרו להעניק עזרה. זו הדרך האמריקנית. אנו הולכים לאן שזקוקים לנו, וכרגע העם האמריקני זקוק לנו".

מיט רומני נואם באקדמיה הצבאית בלקסינגטון, וירג'יניה. 8 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
"הלוחמים לא ניסו לברוח מהסכנה, אלא מיהרו להעניק עזרה". רומני נואם באקדמיה הצבאית בלקסינגטון, וירג'יניה, השבוע/GettyImages, Justin Sullivan

חבריו של דוהרטי התייחסו בזלזול להצהרותיו של רומני, וציינו כי גרסתו של חברם המנוח למפגש שונה בתכלית מזו שתיאר רומני. "הוא אמר שזה היה מאוד משעשע. מיט רומני ניגש אליו במהלך האירוע ארבע פעמים שונות, והשתמש במפגש על מנת לקדם את התדמית הפוליטית שלו", סיפר חברו, אלף אלפסן לתחנת רדיו בסיאטל. "הוא הציג את עצמו שוב ושוב כמיט רומני, אישיות פוליטית. אותה היכרות, אותה שורת פתיחה. גלן חשב שזה מאוד מזוייף ונדוש".

בתגובה לדברים, נמסר ממטה רומני כי בקשתה של ברברה דוהרטי תכובד, ושמה של בנה לא יעלה שוב במסע הבחירות הרפובליקני. "המושל רומני קיבל השראה רבה מהמפגש עם דוהרטי, ורצה לחלוק את סיפורו ואת הזיכרון אודות פגישתם", נמסר, "עם זאת, אנו מכבדים את בקשתה של גברת דוהרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully