וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמביט בו מאחור: תמונת רומני שהסעירה את ארה"ב

סוכנות הידיעות AP פרסמה תמונה בה נראית ילדה קטנה כשהיא מסתכלת, לכאורה, על ישבנו של המועמד לנשיאות. התקשורת בארה"ב סערה: "זו אינה המטרה או המשימה של צילום עיתונאי"

בחודשים האחרונים התרגל המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, לפלאשים של המצלמות, שעוקבות אחריו לכל מקום ומתעדות כל פגישה, כל עצרת וכל נאום. אך תמונה אחת, שפרסמה סוכנות הידיעות AP ביום שני האחרון, עוררה בימים האחרונים סערה בקרב הרפובליקנים ובכלי התקשורת בארה"ב.

רומני, שביקר בבית ספר יסודי בפיירפילד שבווירג'יניה, ביקש להצטלם עם התלמידים, אך אז תועד ברגע מביך. כאשר התקרב לעבר התלמידים, שעמדו מאחוריו, והתכופף על מנת להצטלם עמם, נתפסה אחת התלמידות כשהיא מסתכלת, לכאורה, על ישבנו. "המועמד הרפובליקני לנשיאות, מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, מתכופף כדי להצטלם עם תלמידי בית הספר היסודי בפיירפילד", נכתב בתיאור התמונה הראשוני.

תלמידה מסתכלת על ישבנו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, אוקטובר 2012. AP
"AP יודעת בדיוק מה עולה במוחם של הצופים". התמונה המסעירה/AP

התמונה גררה, כאמור, תגובות נזעמות ולאחר שרשת "פוקס" האמריקאית תהתה על פרסום התמונה, פרסמה AP תיאור מעודכן "כדי להסביר בצורה טובה יותר מה קרה". "תלמידה, מימין, מגיבה כשהיא מבינה שרומני יתכופף ישר לפניה ולפני חבריה לספסל הלימודים לתמונה קבוצתית", נכתב בהמשך התיאור המעודכן של התמונה. עם זאת, הסוכנות נמנעה מלהסיר את התמונה ממאגר התמונות שלה.

תלמידה מסתכלת על ישבנו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, אוקטובר 2012. AP
"אלו אינן חדשות לגיטימיות". התמונה, לצד התיאור המעודכן/AP

"זה בלתי יאומן", אמר טים גראם, מנהל ניתוח מדיה במרכז למחקר תקשורת, בתגובה לפרסום התמונה. "למען האמת, זה נראה כאילו ילדה קטנה בוהה ברומני מאחור". סטיב מנואל, מרצה בכיר במכללת "פן" לתקשורת בארה"ב וצלם עיתונות מוערך, הסביר כי הסוכנות הייתה חייבת לדעת שהתמונה תיקלט כשתתפרסם. "בתמונה הזו, כמה שזה נראה מצחיק, AP יודעת בדיוק מה עולה במוחם של הצופים", אמר.

"לא מגיע לילדים שיזלזלו בהם"

"אלו אינן חדשות לגיטימיות", קבע מנואל. "AP ידעה שהצופים יצחקקו וידמיינו מה הילדה הקטנה רואה וזה גם מוציא את המושל רומני מעט מטופש". לדבריו, "זו אינה המטרה או המשימה של צילום עיתונאי.. מועמד או לא מועמד, זו אינה המשימה של ארגון חדשותי להעמיד מישהו כמושא ללעג". הוא הוסיף כי "לדווח זה חדשות, וזה לא חדשותי".

מנהל המרכז לאתיקה בעיתונות באוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון, סטפן וורד, הסביר כי התמונה לכשעצמה אינה פוגענית מדי, אך הוסיף כי זה היה יכול להיות מנוצל לפגיעה. "כשמביטים בתמונה, זה נראה לי פשוט לא פוגעני במיוחד. זה יותר משעשע", אמר. "אך בסביבה פוליטית טעונה כזו, עליך להיות זהיר מאד. לי, באופן אישי, אין בעיה עם התמונה, כל זמן שהתיאור בסדר. הבעיה שלי היא עם איך שאנשים יכולים להשתמש בזה".

"מדובר בכמה מיליון ילדים שלמעשה רוצים להיות מעורבים בהליך דמוקרטי", הסבירה בכעס המפיקה לינדה אלרבי. "לא מגיע להם שיזלזלו בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully