וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודה: "הייתי מנומס מדי בעימות הנשיאותי"

בראיון לרדיו ניסה נשיא ארה"ב להסביר את התבוסה ליריבו רומני בעימות הנשיאותי הראשון. הוא הבטיח להיות לוחמני, השווה את העימות לסדרת כדורסל, והבהיר: "ניקח לו את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בתקציר העימות הנשיאותי מהשבוע שעבר)

כשבוע לאחר התבוסה הבלתי מעורערת שלו בעימות הנשיאותי הראשון, מודה היום (רביעי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי התנהג בנימוס יתר. כשנשאל בראיון לשדרן הרדיו טום ג'וינר מה קרה בעימות, השיב הנשיא כי "אני חושב שזה הוגן לומר שהייתי פשוט מנומס מדי" והבטיח להיות לוחמני יותר בשני העימותים הנשיאותיים הבאים, שייערכו ב-16 וב-22 באוקטובר. "אנחנו הולכים לקחת לו (לרומני) את זה".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בפיירפקס, וירג'יניה. 5 אוקטובר 2012. AP
"הדבר הטוב הוא שיש לנו יתרון". אובמה/AP

בסקרים האחרונים, שפורסמו בימים שלאחר העימות, נראתה עלייה באהדה של האמריקאים למועמד הרפובליקני – ובחלקם אף הוביל מיט רומני בפער של עד 4%. "תמיד היה ידוע שזה הולך להיות מרוץ קרוב", אמר אובמה בראיון. "המושל רומני ממשיך לעשות טעויות חודש אחר חודש, כך שזה גורם לזה להיראות מלאכותי כמו שזה היה, אולי כמו משחק ילדים. אך אנו מבינים שזה לעולם לא יהיה".

ברק אובמה ומיט רומני בעימות הנשיאותי הראשון בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. רויטרס
"החדשות הטובות הן שזה רק העימות הראשון". אובמה ורומני בעימות/רויטרס

"הדבר הטוב הוא שיש לנו יתרון", הוסיף אובמה, "וטום, אתם יודעים דבר או שניים על כדורסל. אתה יודע, יש לך סדרה של שבעה משחקים. אנחנו מובילים 2-0 ואז מפסידים משחק אחד. כשמפסידים משחק אחד, יש עוד דרך ארוכה". הוא הבהיר כי "כל עוד אנשים נשארים ממוקדים, אנחנו ננצח את זה". בניסיון להסביר את האסטרטגיה בה נקט בעימות, אמר אובמה: "קשה לפעמים לחזור ולומר 'מה שאתה אומר אינו נכון'. זה חוזר על עצמו".

"החדשות הטובות הן שזה רק (העימות) הראשון", סיכם אובמה באופטימיות. "אני חושב שזה הוגן לומר שנראה קצת יותר פעילות בפעם הבאה".

"זה לא היה מיט רומני על הבמה"

יממה לאחר העימות, האשים אובמה את רומני בצביעות וטען כי על במת העימות פגש "בחור נמרץ שטען שהוא מיט רומני". בכנס שנערך בדנבר שבקולורדו, החל אובמה לציין בפני הקהל את הסתירות בין עמדותיו של רומני בעימות, בו לכאורה הייתה ידו על העליונה, לבין העמדות שדבק בהן עד כה במסע הבחירות שלו. "לא ייתכן שזה היה מיט רומני, כי מיט רומני האמיתי התרוצץ ברחבי המדינה בשנה האחרונה והבטיח לקצץ מסים בגובה חמישה טריליון דולרים לטובת העשירים. האדם על הבמה אמר שאין לו מושג במה מדובר", אמר אובמה.

"מיט רומני האמיתי אמר שארצות הברית לא זקוקה למורים נוספים, אבל הבחור על הבמה מת על מורים, לעולם לא נמאס לו מהם", המשיך אובמה. "מיט רומני שכולנו מכירים השקיע בחברות 'חלוצות' בייצוא משרות למדינות אחרות, אבל הבחור שעמד על הבמה – הוא טען שכלל לא ידוע לו על חוקים שמעודדים מיקור חוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully