וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מודה: הפגנה נגדנו לא קדמה לרצח השגריר בלוב

דיווחים בכלי התקשורת האמריקאיים מעלים כי מחלקת המדינה אישרה שלא הייתה מחאה טרם המתקפה על הקונסוליה בבנגזי. בכיר ביטחוני אמריקאי לשעבר בלוב: "האבטחה נותרה חלשה"

יוטיוב

מחלקת המדינה האמריקאית הודתה כי לא היתה הפגנה אנטי-אמריקאית שקדמה לתקיפה הקטלנית של הקונסוליה בבנגזי לפני כחודש, כך דיווחו היום (רביעי) רשת ABC וסוכנות הידיעות AP. על פי הדיווחים, מחלקת המדינה אישרה כי "ירי ופיצוצים בסמוך לשער הראשי" היו הסימנים הראשונים לסכנה שקדמו לתקיפה, בה נהרג השגריר האמריקאי בלוב, כריסטופר סטיבנס. ההודאה האמורה עומדת בסתירה לדיווח הראשוני של ממשל אובמה, שטען כי הפגנה במחאה על הסרט "תמימות המוסלמים" הלועג לנביא מוחמד היא שהובילה למותו של השגריר.

כחודש לאחר רצח השגריר האמריקאי בלוב, בארצות הברית נמשכת החקירה במטרה לגלות מה הוביל למותם של סטיבנס ושלושה מאנשי צוותו. ראש צוות האבטחה האמריקאי בלוב לשעבר, אנדרו ווד, אמר היום כי בטרם הותקפה הקונסוליה בבנגזי, צומצמה האבטחה הדיפלומטית והבכירים האמריקאים לא זכו למספיק אבטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשל ספג ביקורת רבה עקב הסתירות החוזרות ונשנות בהצהרות הרשמיות על חקירת הרצח. סטיבנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאורך כל התקופה שלי שם נאבקנו למען האבטחה בבנגזי", הסביר ווד בעדות כתובה שהעביר לוועדת הפיקוח והרפורמה הממשלתית של הבית הלבן. "אבטחת הדיפלומטים נותרה חלשה", הוסיף. לדבריו, קצין הביטחון הלאומי נאבק על מנת להוסיף כוח אבטחה נוסף לבנגזי, "אך מעולם לא הצליח להשיג את המספרים עמם הוא חש בנוח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"עבודת צוות האבטחה היחיד הייתה מוגבלת"

ווד שירת כמפקד האבטחה בלוב במשך כחצי שנה, מ-12 בפברואר עד ה-14 באוגוסט, כחודש לפני התקיפה האלימה על הנציגות הדיפלומטית בבנגזי. עדותו פורסמה מעט לפני תחילת השימוע, שהוא הבדיקה הציבורית הראשונה של הקונגרס בנושא. מעדותו של ווד עולה כי כשהגיע ללוב היו במדינה שלושה צוותי אבטחה של דיפלומטים אמריקאים במדינה. עם זאת, לדבריו, בתקופה שלפני התקיפה על הקונסוליה בבנגזי נותר רק צוות אחד, "שעבודת האבטחה שלו הייתה מוגבלת".

בשבועות האחרונים ספג הממשל האמריקאי, ובפרט מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא ברק אובמה, ביקורת רבה עקב הסתירות החוזרות ונשנות בהצהרות הרשמיות על חקירת רצח השגריר האמריקאי בלוב. בהודעה נדירה, הודה בסוף החודש שעבר ראש מערך המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'יימס קלאפר, כי מקור הבלבול היה במידע מודיעיני שגוי ולא בבית הלבן. לדבריו, בניגוד לדיווחים הראשוניים, היה מדובר במתקפת טרור מתוכננת היטב.

"שכתבנו את ההערכות הראשוניות שלנו על התקיפה, כך שישקפו גם מידע חדש לפיו מדובר במתקפת טרור מכוונת ומאורגנת", מסרו בלשכתו של קלאפר. עוד נמסר כי אותן "הערכות ראשוניות" שגובשו לאחר המתקפה בקונסוליה בבנגזי הועברו תוך זמן קצר ל"גורמים בכירים וחברי קונגרס, שהשתמשו בהן על מנת לדון במתקפה בפומבי ולספק עדכונים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully