וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוצח מוכרת הפרחים יודה ויישלח למאסר

גלעד גרוסמן

11.10.2012 / 12:58

שנה לאחר הרצח, עולים פרטים על זהותו של ולנטין שוורצה, ניאו-נאצי לשעבר שנכלא בעבר בגרמניה. פרקליטיו אומרים שהם קרובים להסדר טיעון, והוא יבקש לרצות את העונש במולדתו

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

צלב הקרס הגדול המקועקע על זרועו הימנית של ולנטין שוורצה מהווה תזכורת לעברו הניאו-נאצי של הצעיר הגרמני, הנאשם ברצח האכזרי של רחל ג'אנו לפני כשנה בתל אביב. כעת, הצעיר שחבר לגורמים בימין הקיצוני בגרמניה, גילה לאחר מכן על יהדותו, הסתבך בגיל צעיר עם החוק ונמלט מארצו, צפוי להודות ברצח, לרצות עונש מאסר עולם ולשלם פיצויים למשפחה. בהמשך יעבור ככל הנראה לרצות את עונשו בגרמניה.

בדיונים האחרונים בתיקו התבררו פרטים חדשים אודות עברו של שוורצה, בן ה-30. הוא נולד וגדל בעיירה קטנה במערב גרמניה, הפסיק את לימודיו בבית הספר בכתה ח' והתחבר לימין הקיצוני. בגיל 16 הוא כבר הסתבך עם החוק ועמד לדין בבית משפט לנוער בגרמניה, בגין שורה של מקרי שוד. בגיל 17, לאחר שביצע כמה עבירות נוספות, הוא נידון לשנת מאסר. ב-2002 הוא נידון לשנתיים נוספות, לאחר שהורשע בשוד והונאה.

בין לבין, נודע לשוורצה מהוריו על שורשיו היהודיים. הצעיר הניאו-נאצי התקשה להתמודד עם זהותו ונמלט לארצות הברית. כדי לממן את הטיסה, רכש שרשרת זהב בעלות של מאות אירו באמצעות המחאה ללא כיסוי. ב-2007 הוא הועמד לדין בגרמניה פעם נוספת, הפעם בגין הונאה. לשופטים סיפר כי התנתק מהוריו והתקרב ליהדות. שוורצה המובטל הוסיף כי בכוונתו לנסוע לחו"ל וללמוד בישיבה.

רצח אישה בת 52 באבן גבירול תל אביב, אוקטובר 2011. קובי אליהו
זירת הרצח ב-2011/קובי אליהו

על פי כתב האישום שהוגש נגד שוורצה לפני כשנה, באמצעות עו"ד רחלי חזן-פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב, הוא נכנס לישראל ב-2009 באמצעות אשרת תייר. הוא הציג עצמו כדיוויד שוורץ, וסיפר שעלה לישראל כדי להתגייס לצה"ל. הוא רכש את אמונם של אנשים שונים, שאפשרו לו להתגורר בביתם, וביצע עבודות מזדמנות. אחת הנשים שעבורן עבד הייתה ג'אנו, בת 62, בעלת חנות פרחים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. היא אף נהגה להזמין את שוורצה לביתה ולהכין לצעיר חסר הבית ארוחות.

לטענת הפרקליטות, לאחר שקיבל הצעה לטוס לעבוד בארצות הברית, החליט שוורצה לשדוד את ג'אנו כדי לממן את הטיסה. הוא הגיע לביתה כדי לתקן מאוורר, וכשהיא נכנסה לשירותים הוא גנב מתיקה כ-5,000 שקלים. ג'אנו הבחינה בכך, החלה לצעוק על שוורצה ואיימה להתקשר למשטרה. בתגובה, הוא חנק אותה ודקר אותה למוות באכזריות. לאחר מכן ניסה להימלט לארצות הברית.

בדיון שהתקיים השבוע במשפטו, הודיעו פרקליטיו של שוורצה, עורכי דין אורי קינן וקטי צווטקוב מהסנגוריה הציבורית, כי הם קרובים לגיבוש הסדר טיעון. לוואלה! חדשות נודע כי על פי ההסדר המסתמן, שוורצה יודה בכתב האישום נגדו, והצדדים יבקשו מבית המשפט לגזור עליו מאסר עולם, כאשר העונש על שאר העבירות בהן הוא נאשם ירוצה בחופף לו. כמו כן, הפרקליטות תבקש לחייב אותו לשלם פיצויים למשפחתה של ג'אנו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

משפחת הנרצחת: "העונש ראוי"

לאחר שיחל לרצות את עונשו בישראל, צפוי שוורצה לבקש לעבור לרצות את המשך מאסרו בגרמניה. משפחתה של ג'אנו שוקלת להתנגד לבקשה. "אנחנו חושבים שהעונש שהוא יקבל ראוי", אמר אסף שטיין, הנשוי לבתה של ג'אנו. לדבריו, המשפחה התנגדה בעבר להסדר שהוצע, אולם תומכת בהסדר הנוכחי. "מגיע לבן אדם הזה לסבול עד הרגע האחרון. לאשתי ולאחים שלה מאוד קשה, אבל עצם זה שבמהלך המשפט היה אפשר להסתכל לו בעיניים, למרות שלא נראה שהוא מתחרט או שמזיז לו מה שהוא עשה, עזר לדעתי לוודא שהוא קיבל עונש מתאים". עם זאת, הוא הוסיף שבני המשפחה מקווים ששוורצה ירצה את עונשו בישראל. "יכול להיות שנתנגד להעברה לגרמניה. לנו זה נראה נכון שהוא ירצה את המאסר בארץ. כאן יהיה פיקוח הדוק יותר עליו, נוכל לוודא שהוא ירצה את העונש כמו שצריך ולא יצליח לברוח".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי הם אינם מתייחסים לשיחות סגורות עם סנגורים. "אין בכך כדי לאשר או להכחיש את הפרטים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully