וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנק למוות את מוכרת הפרחים, דקר הגופה ושרף הבית

גלעד גרוסמן

21.11.2011 / 12:44

ולנטין שוורצה, אזרח גרמני, מואשם שרצח באכזריות את רחל ג'אנו, לאחר שתפסה אותו גונב ממנה. מכתב האישום עולה כי הוא אף השליך עליה מנוע מאוורר ולאחר שמתה, התקלח בביתה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ולנטין שוורצה, אזרח גרמני בן 29, המואשם כי רצח באכזריות את רחל ג'אנו לפני כחודש, כשתפסה אותו גונב ממנה. בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך את מעצרו בארבעה שבועות. בני משפחתה של ג'אנו התפרצו לעבר שוורצה בדיון וזעקו: "לא רצחתם מספיק יהודים באושווייץ שהיית צריך לבוא גם לכאן?". בתחילה הציג עצמו שוורצה כתייר בשם דיוויץ שוורץ.

לפני חודשיים הכיר שוורצה את ג'אנו, בת 62, שהייתה בעלת חנות פרחים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. הוא ביצע עבורה עבודות שונות בחנות, ולעיתים הייתה ג'אנו מזמינה אותו לביתה ומכינה לו ארוחות. במהלך הקשר עמה נודע לשוורצה שהיא מחזיקה כספים בביתה. לפני כחודש הוצע לו לנסוע ללוס אנג'לס ולעבוד בעגלות מכירה וכדי לממן זאת החליט לשדוד את ג'אנו. בסוף החודש שעבר ביקשה ממנו ג'אנו שייתקן עבורה מאוורר מקולקל. כאשר נכנסה ג'אנו לשירותים, גנב מתיקה כ-4,800 שקלים. כאשר הבחינה ג'אנו בכך היא החלה לצעוק ואיימה שתתקשר למשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציג עצמו תחילה כתייר. שוורצה, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שג'אנו המשיכה לצעוק על שוורצה, הוא השליך עליה את מנוע המאוורר, ומעוצמת המכה היא נפלה לקרקע. הוא ניגש אליה וחנק אותה בשתי ידיו כאשר היא שואלת אותו: "דוד, למה"? אחר כך נטל הנאשם כבל חשמלי וחנק אותה למוות באמצעותו. הוא לא הסתפק בכך, ונטל מן המטבח סכין, באמצעותו דקר אותה מספר פעמים בחזה ובצוואר, לאחר מכן דחף בגד לפיה.

"קור רוח מקפיא"

על פי כתב האישום, לאחר המעשה התקלח הנאשם בדירה, החליף את בגדיו ואז הצית את דירתה. כאשר יצא מן המקום הלך לרכוש כרטיס טיסה לארה"ב. הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרו של שוורצה, עד תום ההליכים נגדו. "מעשיו הברוטאליים של המשיב, אשר נעשו בקור רוח מקפיא, באופן שיטתי ובצורה מעוררת חלחלה, נועדו להבטיח מותה של המנוחה ולמנוע גילוי מעשיו - מעידים על מסוכנותו הרבה", כך נכתב בבקשת המעצר.

מכתב האישום עולה עוד כי שוורצה הגיע לישראל לפני כשנתיים באמצעות אשרת תייר, אשר פגה לפני שנה וחצי. מאז שהה בארץ ללא כתובת קבועה. הוא נהג להציג את עצמו כדייוויד שוורץ, וטען כי עלה לישראל, כי אביו הוא יהודי, וכי הוא מעוניין להתאקלם בארץ ולהתגייס לצה"ל. שוורצה הצליח לרכוש את אמונם של מספר אנשים אשר אפשרו לו לגור אצלם, ובמקביל נהג לבצע עבודות מזדמנות תמורת תשלום, עבור אנשים שפגש באופן אקראי.

עוד בנושא
החשוד ברצח נחשב ל"ציוני נלהב" - שגר ברחוב
המשפחה התפרצה: "הרסת את החיים שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully