וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח רחל ג'אנו: ציוני נלהב שחי ברחוב

26.10.2011 / 15:35

דיוויד שוורץ, יהודי גרמני בן 27 בעל השכלה גבוהה, עלה ארצה לפני כשנה. הוא עבד בעבודות מזדמנות ובין היתר עזר לרחל ג'אנו בפינוי חנות הפרחים שלה. במקביל, גנב ממנה אלפי שקלים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, קובי אליהו, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של דיוויד שוורץ, החשוד ברצח רחל ג'אנו, מוכרת הפרחים בת ה-62, אתמול בעיר. שוורץ נעצר הלילה והודה במעשים המיוחסים לו, לאחר שאתמול נמצאה ג'אנו בביתה, שהוצת, כשהיא פצועה באורח קשה ועל גופה סימני אלימות.

עוד על רצח רחל ג'אנו בתל אביב:
רצח האישה בתל אביב: ”לא הייתה מסוכסכת עם איש”
חשד: רחל ג’אנו נרצחה על ידי עולה מגרמניה שעבד אצלה
קרוביה של רחל ג’אנו לחשוד ברצח: ”הרסת משפחתנו”

דיוויד שוורץ, חשוד ברצח רחל ג'אנו בהארכת מעצר בבית משפט השלום תל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב, דרור עינב
עלה לארץ מאהבת ישראל. דיוויד שוורץ בבית המשפט, היום/דרור עינב, דרור עינב

סגן-ניצב דודי בר ממשטרת מרחב ירקון הסביר כי המשטרה טרם הצליחה לאמת את הפרטים שמסר שוורץ. "כל הגרסה נשענת אך ורק על דבריו, אין לנו לגביו שום פרט מזהה. אנחנו מנסים לאמת את זהותו", הסביר סנ"צ בר. "הבחור בן 27. הוא עלה לארץ, לדבריו, מגרמניה והוא בוגר לימודי קולג'". עוד סיפר בר כי שוורץ אינו עומד בקשר עם הוריו והחליט לעלות לארץ מאהבת ישראל. "הוא חי כהומלס ברחובות תל אביב ועסק בעבודות מזדמנות של צביעה, גינון ועבודות סבלות שונות עבור בעלי עסקים במרכז תל אביב", אמר.

לדברי בר, הקשר בין שוורץ וג'אנו החל לפני כשלושה שבועות. "היא ביקשה את עזרתו כשפירקה את חנות הפרחים שהשכירה לאחרים. הבחור עזר לה בפירוק החנות, שהייתה בבעלותה וכך רכש את אמונה", סיפר בר, "היא ביקשה ממנו לבצע עבורה כל מיני עבודות בביתה, עבודות שיפוצים, ניקיונות ותיקונים ולפני כעשרה ימים הבחינה שנעלם לה סכום של אלף שקלים. היא סיפרה על כך לבני משפחה, שלא הכירו אותו, אמרו לה להיזהר ממנו והטילו חשד כלשהו שהוא גנב את הכסף". לדבריו, ג'אנו לא הסכימה עם האפשרות שהוא גנב את הכסף. "היא אמרה שגם אם זה הוא - היא מוחלת על הגניבה וממשיכה הלאה כי לקחה אותו תחת חסותה לסייע ולעזור לו".

רחל ג'אנו נרצחה בביתה באבן גבירול, אוקטובר 2011. באדיבות המשפחה
הכירה את החשוד לפני כשלושה שבועות. רחל ג'אנו/באדיבות המשפחה

בר המשיך וסיפר את השתלשלות האירועים. "אתמול סמוך ל-12 בצהריים הוא פגש בה ברחוב אבן גבירול, סמוך לביתה. היא ביקשה ממנו לבצע תיקון של מכשיר חשמלי והוא עלה איתה לביתה. בזמן שהתחיל לתקן את המכשיר היא ניגשה לשירותים ובמקביל הוא ניגש לתיקה האישי, הוציא כמה אלפי שקלים ותחב לכיסו", סיפר, "היא הבחינה בו והתחילה לצעוק: 'אני אקרא למשטרה', הוא נתקף זעם, תקף אותה והצית את הדירה". לדבריו, התקשורת בין שוורץ לג'אנו התנהלה בעברית רצוצה, "אבל נשענה בעיקר על אנגלית".

התפרעויות בבית משפט בית משפחת הנרצחת רחל ג'אנו לבין הרוצח דיוויד שוורץ, אוקטובר 2011. עינב דרור, דרור עינב
בני משפחה של ג'אנו התנפלו על שוורץ מחוץ לבית המשפט, היום/דרור עינב, עינב דרור

בר הוסיף כי מעצרו של שוורץ התאפשר לאחר איסוף עדויות. "אף אחד לא ידע להצביע על זהותו של אותו בחור צעיר, שהיו לנו עדויות שנראה בחנותה כמי שעזר לה בתיקונים וסידורים. אף אחד לא ידע להצביע על מיקומו של החשוד", הסביר, "עברנו בערב ובלילה עשרות אנשים, דלת דלת, עד שהצלחנו להרכיב פאזל שלם של עדויות וחלקי עדויות ואמירות של אנשים לגבי אותו בחור. בסופו של דבר, סמוך לשעה 8 בערב, נאמר לנו שיש לו מכר שהסתובב איתו. כשהגענו למכר והוא פתח את הדלת, גילינו את החשוד ושם ביצענו את המעצר".

בר סיפר כי הכסף שגנב שוורץ מתיקה של ג'אנו שימש אותו לקניית כרטיסי טיסה לארצות הברית. "הוא גנב מהדירה סכום של אלפי שקלים, ניגש אל משרד כרטיסים ושילם עבור כרטיסי טיסה לארצות הברית שהוזמנו, לדבריו, מבעוד מועד", סיפר, "אנחנו בודקים את הדברים. על פי התכנון הוא היה אמור לעזוב את הארץ ב-2 בנובמבר לארצות הברית".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully