וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לאו"ם: נקטו ב"פעולה הנדרשת" נגד סוריה

4.10.2012 / 1:32

לאחר שהפציצה מטרות בסוריה בעקבות נפילות פצצת המרגמה בשטחה, שיגרה טורקיה מכתב למועצת הביטחון של האו"ם בו היא מבקשת פעולה שתבטיח את ריבונותה הטריטוריאלית

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

כמה שעות לאחר שתקפה מספר מטרות בסוריה בתגובה לנפילת פצצת מרגמה סורית בשטחה, שיגרה הלילה (חמישי) טורקיה מכתב למועצת הביטחון של האו"ם בו ביקשה ממנה לנקוט ב"פעולה הנדרשת" כדי להפסיק את התוקפנות הסורית ולהבטיח שזו תכבד את ריבונותה הטריטוריאלית של טורקיה. עוד נכתב במכתב, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, כי נפילת פצצת המרגמה הסורית בשטח טורקיה, ממנה נהרגו חמישה בני אדם, מהווה "הפרה בוטה של שלום וביטחון ושל המשפט הבינלאומי".

לראשונה: טורקיה הפציצה בסוריה בתגובה לנפילות בשטחה

"שיגור הפצצה מהווה סיבה לדאגה ממשית"

דברים דומים נשמעו גם בהתכנסות דחופה של שגרירי נאט"ו בעקבות האירועים התכנסו שגרירי נאט"ו מוקדם יותר, בה קראו לסוריה לסיים את "ההפרות המבישות של החוק הבינלאומי" ואת "הפעולות התוקפניות" נגד טורקיה, החברה בברית נאט"ו. "כל המדינות החברות בברית מגנות את שיגור הפצצה, שמהווה סיבה לדאגה ממשית", הוסיפו.

מהבית הלבן, שגינה בחריפות את ההפגזות הסוריות בגבול טורקיה, נמסר כי "אנו עומדים לצד בת בריתנו, טורקיה.כל המדינות האחראיות מחויבות להבהיר כי על אסד לזוז הצידה, ולהכריז על הפסקת אש שלאחריה יתאפשר מעבר השלטון", אמר דובר הבית הלבן, טומי ויטור. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא לסוריה לכבד את גבולותיהן של שכנותיה. באן הוסיף כי פצצת המרגמה ששוגרה מטורקיה לסוריה ממחישה כיצד הקונפליקט פוגע באזרחי סוריה. כמו כן, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ציינה כי היא "זועמת" בעקבות התקרית.

בתגובה לאירוע תקפה טורקיה מספר יעדים באזור תל אבייד. לדברי ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, המתקפה הסורית לתוך שטח טורקיה "חייבה את כוחותינו המזוינים להגיב באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully